Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/7416
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚασαπάκη, Παρασκευήel
dc.date.accessioned2017-09-11T12:38:21Z-
dc.date.available2017-09-11T12:38:21Z-
dc.date.issued2017-09-11-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/7416-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΑισθητική αγωγήel
dc.subjectΙχνογράφημαel
dc.subjectΖωγραφικήel
dc.subjectΧειροτεχνίαel
dc.subjectΠαιδικό σχέδιοel
dc.titleΗ αισθητική αγωγή στην προσχολική ηλικίαel
heal.typebachelorThesisel
heal.classificationΕκπαίδευση, Προσχολική -- Προγράμματα δραστηριοτήτωνel
heal.dateAvailable2024-01-06T23:41:26Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2007-
heal.bibliographicCitationΚασαπάκη, Π., 2007. Η αισθητική αγωγή στην προσχολική ηλικία . Πτυχιακή εργασία. Ιωάννινα: Τ.Ε.Ι. Ηπείρου. Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας. Τμήμα Βρεφονηπιοκομίας.el
heal.abstractΗ εργασία αυτή έχει ως θέμα την Αισθητική Αγωγή του παιδιού στην προσχολική ηλικία. Η Αισθητική Αγωγή αποτελεί ένα μεγάλο και σημαντικό κομμάτι στην ζωή των νηπίων. Η εργασία αποτελείται από τέσσερα κεφάλαια και ένα παράρτημα. Συγκεκριμένα το κάθε κεφάλαιο διαπραγματεύεται: Στο πρώτο κεφάλαιο αναλύεται διεξοδικά η έννοια της Αισθητικής Αγωγής. Γίνεται αναφορά στον πρώτο φιλόσοφο που ασχολήθηκε με την Αισθητική και ο οποίος είναι ο Alexander G. Baumgarten. Μετά τον Γερμανό φιλόσοφο αναφέρονται και άλλοι θεωρητικοί και παιδαγωγοί οι οποίοι έκαναν διατριβή και έδιναν τους δικούς τους ορισμούς για το θέμα της Αισθητικής. Πριν από όλους αυτούς όμως, εκείνοι που πρώτοι μελέτησαν την Τέχνη αυτή, είναι οι Αρχαίοι Έλληνες. Επίσης, στο πρώτο κεφάλαιο αναφέρεται ο σκοπός και το αντικείμενο της Αισθητικής Αγωγής. Ο σκοπός της δεν είναι ένας αλλά πολλαπλός και στο κεφάλαιο αυτό αναλύεται ο κάθε σκοπός ξεχωριστά. Τέλος, στο πρώτο κεφάλαιο αναφέρεται πώς πρέπει να είναι η διακόσμηση σε ένα προσχολικό ίδρυμα. Η διακόσμηση για έναν χώρο ο οποίος αποτελείται αποκλειστικά και μόνο από παιδιά, πρέπει να είναι και κατάλληλα διακοσμημένος. Στο δεύτερο κεφάλαιο γίνεται αναφορά στο πρώτο στάδιο της Αισθητικής Αγωγής, που είναι το ιχνογράφημα και στο αμέσως επόμενο στάδιο που είναι η ζωγραφική. Όσον αφορά στο ιχνογράφημα, αναφέρονται τα στάδια εξέλιξής του, σύμφωνα με τον σπουδαιότερο μελετητή του παιδικού ιχνογραφήματος, τον Luqet . Επίσης, γίνεται αναφορά στην θεωρία του Piaget,η οποία στηρίζεται στο παιδικό ιχνογράφημα, καθώς επίσης και στην νοημοσύνη που αναπτύσσει και καλλιεργεί το νήπιο με βάση το ιχνογράφημα. Όσον αφορά στην ζωγραφική, γίνεται εκτεταμένη αναφορά διότι αποτελεί βασική και αξιαγάπητη εικαστική δραστηριότητα για τα παιδιά. Αναφέρεται ο σκοπός της και τα εικαστικά στάδια του παιδιού. Επιπλέον, αναφέρονται τα υλικά, τα εργαλεία, τα χρώματα και τα υπόλοιπα μέσα, τα οποία κρίνονται απαραίτητα και χρήσιμα για την ζωγραφική. Το τρίτο κεφάλαιο περιορίζεται σε διάφορες άλλες αισθητικές δραστηριότητες, οι οποίες είναι εξίσου σημαντικές για την προσχολική ηλικία. Τέτοιες εικαστικές δραστηριότητες είναι το κολλάζ, οι χειροτεχνικές εργασίες και οι κατασκευές. Συγκεκριμένα για το κολλάζ, γίνεται αναφορά στους τρόπους κατασκευής του, στα υλικά που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για την κατασκευή ενός κολλάζ και σε κάποιες ιδιαίτερες κατασκευές (όπως με εφημερίδα) που προκαλούν διπλά το ενδιαφέρον των παιδιών. Στις χειροτεχνικές εργασίες γίνεται αναφορά στους 7 εισηγητές της, που είναι ο Γερμανός παιδαγωγός Friedrich Frobel και η Ιταλίδα γιατρός και παιδαγωγός Maria Montessori.Επίσης, αναφέρονται τα υλικά των χειροτεχνικών δραστηριοτήτων και γίνεται συγκεκριμένη αναφορά στις πηλοπλαστικές δραστηριότητες. Αναφέρεται επιπλέον και η παιδαγωγική αξία των χειροτεχνικών δραστηριοτήτων. Τέλος, στο τρίτο κεφάλαιο αναφέρονται οι κατασκευές, μία ενδιαφέρουσα δραστηριότητα των νηπίων. Γίνεται μία ιστορική αναδρομή του παιδικού σχεδίου από την πρώτη κιόλας μέρα γέννησης του παιδιού. Στην συνέχεια αναφέρεται στην εξέλιξή του και στην εμφάνιση του «ανθρωπάκου». Στην εξέλιξη του παιδικού σχεδίου γίνεται συγκεκριμένη αναφορά στα στάδια, σύμφωνα με την Mart Bernson και τον Luqet. Τέλος, το τέταρτο κεφάλαιο αποτελείται από τα υλικά του παιδικού σχεδίου. Το τελευταίο κομμάτι της εργασίας αποτελείται από ένα παράρτημα με διάφορες ζωγραφιές νηπίων. Οι ζωγραφιές είναι κυρίως με μαρκαδόρους και οι ηλικίες των παιδιών που ζωγράφισαν είναι από τεσσάρων έως έξι ετών.el
heal.advisorNameΠαπασπύρος, Σπυρίδωνel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Βρεφονηπιοκομίαςel
heal.academicPublisherIDteiepel
heal.numberOfPages80el
heal.fullTextAvailabilityfalse-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Προσχολικής Αγωγής ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons