Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/7415
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΠάναρου, Νικολέτταel
dc.date.accessioned2017-09-11T12:37:38Z-
dc.date.available2017-09-11T12:37:38Z-
dc.date.issued2017-09-11-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/7415-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectDewey Johnel
dc.subjectΠαιδαγωγοίel
dc.titleΟ John Dewey ως φιλόσοφος και παιδαγωγός: μια προσέγγιση στο έργο του και η σημασία του στη σύγχρονη σχολική πραγματικότηταel
heal.typebachelorThesisel
heal.classificationΕκπαιδευση, Προσχολικήel
heal.classificationΕκπαίδευση -- Φιλοσοφίαel
heal.dateAvailable2024-01-07T01:11:59Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2007-
heal.bibliographicCitationΠάναρου, Ν., 2007. Ο John Dewey ως φιλόσοφος και παιδαγωγός; μια προσέγγιση στο έργο του και η σημασία του στη σύγχρονη σχολική πραγματικότητα . Πτυχιακή εργασία. Ιωάννινα: Τ.Ε.Ι. Ηπείρου. Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας. Τμήμα Βρεφονηπιοκομίας.el
heal.abstractΑνάμεσα στα ονόματα των μεγαλυτέρων παιδαγωγών και φιλοσό-φων, που επηρέασαν την εξέλιξη της παιδαγωγικής επιστήμης και βοήθη-σαν να θεμελιωθούν νέες παιδαγωγικές μέθοδοι, συγκαταλέγεται και αυτό του John Dewey. Τη μοναδική και κεντρική έννοια των αντιλήψεων του Dewey πρέπει να την αναζητήσουμε στον όρο «εμπειρία». Οι τίτλοι των τριών κυριοτέρων έργων του, άλλωστε, φέρουν τον όρο αυτό («Η εμπει-ρία και η Φύση», «Τέχνη και εμπειρία», «Εμπειρία και εκπαίδευση»). Ερμηνευτής των υψηλοτέρων δημοκρατικών αμερικανικών παρα-δόσεων, ο φιλοσοφικός στοχασμός του Dewey είναι διαποτισμένος από την ιδέα πως Δημοκρατία και Επιστήμη είναι δύο συμπληρωματικές όψεις της μιας και αυτής πραγματικότητας. Η μεγάλη επίδραση που άσκησε ο Dewey στον τομέα της αγωγής, προέρχεται κυρίως από την ιδέα του ότι, ανήκει στον κόσμο της εκπαίδευσης και του σχολείου η πραγμάτωση ε-κείνων των ιδεωδών του δημοκρατικού και επιστημονικού ανθρωπισμού, στον οποίο ο ίδιος ενέταξε την κοινωνική του φιλοσοφία. Στο παρόν πόνημα εμπεριέχονται βιογραφικά στοιχεία του John Dewey, φιλοσοφικές και παιδαγωγικές θεωρίες του, εκπαιδευτικές προ-τάσεις και η συμβολή του στην εξέλιξη της παιδαγωγικής επιστήμης. Στο πρώτο κεφάλαιο περιγράφεται η ζωή του Dewey, από τα παι-δικά του χρόνια ως το τέλος της. Γίνονται γνωστά ο τρόπος που μεγάλω-σε, οι επιρροές που τον οδήγησαν στο μεγάλο συγγραφικό και παιδαγωγι-κό του έργο, η σταδιοδρομία του στο πανεπιστήμιο του Σικάγο και το πα-νεπιστήμιο της Κολούμπια, καθώς επίσης και οι αντιλήψεις του περί δη-μοκρατίας και παιδαγωγικής. Στο δεύτερο κεφάλαιο γίνεται αναφορά στο γενικό φιλοσοφικό προσανατολισμό του Dewey, ο οποίος συνδέεται άμεσα με τα παιδαγωγι-κά του οράματα. Δίνεται μια εικόνα για τη φιλοσοφική θεωρία του Πραγ-ματισμού, της οποίας ήταν υποστηρικτής ο Dewey, και για την επιρροή αυτής της θεωρίας στην εκπαίδευση. Σ’ αυτό το κεφάλαιο, συναντάται η άποψη του Dewey για την εμπειρία σχετικά με την εκπαίδευση. Αναλύε- 5 ται η σημασία της εμπειρίας στην εκπαίδευση, αλλά και η αρνητική επή-ρεια που μπορεί να έχει η λάθος άσκηση αυτής. Επίσης γίνεται αναφορά στις απόψεις του για τη τέχνη και το συσχετισμό της με την εκπαίδευση. Στο τρίτο κεφάλαιο παρουσιάζονται οι εκπαιδευτικές προτάσεις του Dewey σε σύγκριση με το παραδοσιακό σχολείο. Μία από αυτές είναι το Σχολείο του Dewey, το οποίο ιδρύθηκε το 1896 από τον ίδιο και διέφε-ρε σημαντικά από το παραδοσιακό σχολείο, ως προς το πρόγραμμα και τη μέθοδο διδασκαλίας. Στην τελευταία ενότητα παρατίθεται ένα διδακτικό μοντέλο από τον Dewey, το οποίο βοηθά να κατανοηθεί πλήρως ο τρόπος με τον οποίο δίνεται το έναυσμα για την απόκτηση μιας γνώσης και ο τρόπος που μεταχειριζόμαστε ένα θέμα, έως ότου αυτό μετουσιαστεί σε γνώση. Τέλος, στο τέταρτο κεφάλαιο, διευκρινίζεται η εξέλιξη της παιδα-γωγικής επιστήμης. Συγκρίνεται η παιδαγωγική μέθοδος και ο ρόλος του δασκάλου παλαιότερα, με το ρόλο του δασκάλου στα νεότερα χρόνια και τις σύγχρονες παιδαγωγικές μεθόδους. Γίνεται αναφορά στο «Σχολείο Εργασίας» ως παιδαγωγικό ρεύμα, και στο ρόλο του Dewey σ’ αυτό το παιδαγωγικό βήμα. Στην τελευταία ενότητα αυτού του κεφαλαίου παρου-σιάζεται η σύγχρονη παιδαγωγική μέθοδος “Project” (βιωματική προσέγ-γιση της μάθησης), ως και το τελευταίο βήμα της εξέλιξης της παιδαγωγι-κής μέχρι στιγμής, με αναφορά στη συμβολή του Dewey σε όλη αυτήν την εξέλιξη.el
heal.advisorNameΔέδος, Ζήκοςel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Βρεφονηπιοκομίαςel
heal.academicPublisherIDteiepel
heal.numberOfPages63el
heal.fullTextAvailabilityfalse-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Προσχολικής Αγωγής ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons