Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/7407
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΑρμεντζίου, Ελένηel
dc.date.accessioned2017-09-11T12:13:36Z-
dc.date.available2017-09-11T12:13:36Z-
dc.date.issued2017-09-11-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/7407-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΜουσικήel
dc.subjectΈμβρυοel
dc.subjectΨυχολογίαel
dc.subjectΠαιδιά με ειδικές ανάγκεςel
dc.subjectΑυτισμόςel
dc.titleΠροσεγγίζοντας τις θεραπευτικές ιδιότητες της μουσικήςel
heal.typebachelorThesis-
heal.generalDescriptionΤμήμα Βρεφονηπιοκομίαςel
heal.classificationΜουσικοθεραπείαel
heal.dateAvailable2024-01-06T23:25:29Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2008-
heal.bibliographicCitationΑρμεντζίου, Ε., 2008. Προσεγγίζοντας τις θεραπευτικές ιδιότητες της μουσικής. Πτυχιακή εργασία. Ιωάννινα: Τ.Ε.Ι. Ηπείρου. Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας. Τμήμα Βρεφονηπιοκομίας.el
heal.abstractΣτο πρώτο κεφάλαιο της εργασίας αναφερόμαστε αρχικά στη μουσική, στην έννοιά της , μέσω μιας σύντομης ιστορικής αναδρομής για τα στάδια της μουσικής ανά τους αιώνες και συνεχίζουμε την αναφορά στο δημοτικό τραγούδι, που αποτέλεσε σημαντικό σταθμό στην ιστορία της ελληνικής μουσικής. Για να επισημάνουμε τελικά τη συμβολή της στην ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού. Στο δεύτερο κεφάλαιο προσεγγίζουμε την έννοια του ρυθμού ως φαινόμενο που χαρακτηρίζει ολόκληρο το σύμπαν, τη φύση, τον άνθρωπο καταλήγοντας στην έννοια της ρυθμικής. Κατόπιν, ορίζουμε την έννοιά της. Στο τρίτο κεφάλαιο γίνεται λόγος, για γνωστά συστήματα υπογραμμίζοντας τη μέθοδο της μουσικοκινητικής αγωγής μέσω του μεγάλου εκπροσώπου της Carl Orff και τη συμβολή αυτού στην ανάπτυξη των παιδιών προσχολικής ηλικίας πόσο μάλλον όταν εφαρμόζεται σε παιδιά με δυσκολίες. Στο κύριο μέρος της εργασίας γίνεται εκτενής αναφορά στις θεραπευτικές ιδιότητες της μουσικής . Πιο συγκεκριμένα το τέταρτο κεφάλαιο πραγματεύεται τη προσφορά της μουσικής σε διάφορες παθολογικές και ψυχικές καταστάσεις του ανθρώπου, τις μεθόδους, τα επίπεδα, τις φάσεις της μουσικοθεραπείας. Πόσο συμβάλλει στη μάθηση και στην κοινωνική ζωή, πόσο σημαντικά είναι τα μουσικά όργανα στη μέθοδο της μουσικοθεραπείας και επιπροσθέτως ότι, χρησιμοποιείται στη πρόληψη. Γίνεται επίσης αναφορά στο μουσικοθεραπευτή, στις αρμοδιότητές του ,που μπορεί να εργαστεί, καθώς επίσης γίνεται και μια αναφορά στα θεσμικά όργανα της μουσικοθεραπείας. Το πέμπτο κεφάλαιο πραγματεύεται τη θέση της μουσικής στη ψυχολογία. Την έννοια της μουσικής ψυχολογίας και τις επιδράσεις της στον άνθρωπο. Ακολουθεί αντίστοιχη αναφορά – προσέγγιση στη σχέση μεταξύ μουσικής και ιατρικής. 8 Έτσι στο έκτο κεφάλαιο αναφερόμαστε στο κατά πόσο η τέχνη χρησιμοποιείται στην επιστήμη. Πόσο καλό κάνει η μουσική σε διάφορες παθολογικές καταστάσεις καθώς επίσης στην καρδιά και στον εγκέφαλο. Το έβδομο και τελευταίο κεφάλαιο συγκεντρώνεται στις ευεργετικές επιδράσεις της μουσικοθεραπείας σε παιδιά με αυτιστικό φάσμα. Αναφέρονται διάφορες μέθοδοι που εφαρμόζεται στα αυτιστικά παιδιά. Επίσης, γίνεται μια μικρή αναφορά για την ένταξη των αυτιστικών παιδιών σε ομάδες φυσιολογικών παιδιών με τη βοήθεια μουσικών δραστηριοτήτων, κάποιων προγραμμάτων και παιχνιδιών που βοηθούν σε ανάλογες περιπτώσεις.el
heal.advisorNameΤζούλη, Μαρίναel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Βρεφονηπιοκομίαςel
heal.academicPublisherIDteiep-
heal.numberOfPages119-
heal.fullTextAvailabilityfalse-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Προσχολικής Αγωγής ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons