Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/7370
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΤσιμπούρα, Ξένιαel
dc.date.accessioned2017-09-01T11:05:42Z-
dc.date.available2017-09-01T11:05:42Z-
dc.date.issued2017-09-01-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/7370-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΑναπτυξιακές διαταραχέςel
dc.subjectΜελέτη περίπτωσηςel
dc.titleΠολυπαραγοντική προσέγγιση αναπτυξιακών διαταραχών σε επίπεδο διάγνωσης: Μελέτη περίπτωσης παιδιού 3-7 ετών με διαταραχή στις μαθησιακές δυσκολίες.el
heal.typebachelorThesis-
heal.classificationΜαθησιακές διαταραχέςel
heal.classificationΛογοθεραπείαel
heal.dateAvailable2024-01-09T02:41:49Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2016-
heal.bibliographicCitationΤσιμπούρα, Ξ., 2016. Πολυπαραγοντική προσέγγιση αναπτυξιακών διαταραχών σε επίπεδο διάγνωσης: Μελέτη περίπτωσης παιδιού 3-7 ετών με διαταραχή στις μαθησιακές δυσκολίες. Πτυχιακή εργασία. Ιωάννινα: Τ.Ε.Ι. Ηπείρου. Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας. Τμήμα Λογοθεραπείας.el
heal.abstractΣτη παρούσα πτυχιακή εργασία αναφερόμαστε στην πολυπαραγοντική προσέγγιση αναπτυξιακών διαταραχών σε επίπεδο διάγνωσης. Η δομή της εργασίας χωρίστηκε σε δύο μέρη, το πρώτο μέρος αφορά το θεωρητικό κομμάτι των μαθησιακών δυσκολιών και το δεύτερο μέρος την μελέτη περίπτωσης ενός παιδιού με διαταραχή στις μαθησιακές δυσκολίες. Στο πρώτο κεφάλαιο κάνουμε μια εισαγωγή στις μαθησιακές δυσκολίες ξεκινώντας με την ιστορική ανάδρομη, τον ορισμό και τις σύγχρονες έννοιες των μαθησιακών δυσκολιών στις όποιες αναφέρονται 3 προσεγγίσεις: i) η ανάλυση της μάθησης και την ανάγνωσης από την οπτική επεξεργασία πληροφοριών ii) οι γλωσσολογικές προσεγγίσεις αξιολόγησης των παιδιών με δυσκολίες της ανάγνωσης και iii) τη μελέτη σε φυσιολογικά παιδιά επάνω στη μετάγνωση και την επίγνωση που έχει κάποιος για τη δική του γνωστική συσκευή και τον τρόπο χρήσης. Στη συνέχεια αναλύουμε τα εννοιολογικά μοντέλα τα οποία και είναι: i) το παλαιότερο επεξηγηματικό μοντέλο του Orton, ii) η υπόθεση αντιληπτικής ανεπάρκειας και iii) το μοντέλο της καθυστέρησης. Τέλος στο κεφάλαιο αυτό κλείνουμε με την συχνότητα των μαθησιακών δυσκολιών, τα συμπτώματα την αιτιολογία και την συννοσηρότητα. Στο δεύτερο κεφάλαιο αναφέρονται τα είδη διαταραχών των Μαθησιακών Δυσκολιών και σύμφωνα πάντα με το εγχειρίδιο DSM-IV αυτά είναι i) η Διαταραχή της Ανάγνωσης, ii) η Διαταραχή των Μαθηματικών και τέλος iii) η Διαταραχή της Γραπτής Έκφρασης. Επίσης γίνεται μια επιγραμματική αναφορά στο εγχειρίδιο ICD-10 όπου καταγράφονται σ’ αυτό ο τρόπος με τον οποίο ταξινομούνται οι διαταραχές. Τέλος κάνουμε αναφορά στο προφίλ του παιδιού με μαθησιακές δυσκολίες και αναλύουμε τα χαρακτηριστικά αυτών των παιδιών. Στο τρίτο κεφάλαιο επικεντρωνόμαστε στην διάγνωση και συγκεκριμένα στην Πολυπαραγοντική διάγνωση με βάση τη θεωρία Essence και στη διαφορική διάγνωση. Τέλος αναπτύξαμε κάποια διαγνωστικά εργαλεία όπως: το ελληνικό WISC-III, το τεστ Αθηνά, το ΑνΟμιλο 4, το τεστ αξιολόγησης της έκφρασης και της κατανόησης, το TOPL-2, το TROG,το ΑΞΕΛ και τέλος το τεστ μάθησης και κατηγοριοποίησης.el
heal.advisorNameΖακοπούλου, Βικτωρίαel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.academicPublisherIDteiep-
heal.numberOfPages85-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λογοθεραπείας ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tsiboura, X._SLT_2016.pdfΠτυχιακή εργασία1.74 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.