Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/728
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚατσαντώνη, Αθηνάel
dc.date.accessioned2014-07-17T07:33:25Z-
dc.date.available2014-07-17T07:33:25Z-
dc.date.issued2014-07-17-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/728-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΜορφές διγλωσσίαςel
dc.subjectΔιαταραχές λόγουel
dc.subjectΔιαταραχές ομιλίαςel
dc.subjectΜαθησιακές διαταραχέςel
dc.titleΔιγλωσσία με στοιχεία διαταραχών λόγου - ομιλίας και μαθησιακών δυσκολιών: Θεωρητική προσέγγιση και μελέτη περιπτώσεωνel
heal.typebachelorThesis-
heal.classificationΔιγλωσσίαel
heal.classificationΓλωσσικές διαταραχέςel
heal.classificationΜαθησιακές δυσκολίεςel
heal.dateAvailable2024-01-09T00:30:08Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2012-
heal.abstractΗ συγκεκριμένη πτυχιακή εργασία έχει ως στόχο να διερευνήσει μέσω της μελέτης περιπτώσεων δίγλωσσων παιδιών, τόσο σε θεωρητικό επίπεδο, όσο και ανά περίπτωση, τις επιπτώσεις αλλά και τις ελλείψεις που μπορεί να παρουσιάζει ένα παιδί που χαρακτηρίζεται ως δίγλωσσο. Επομένως, οφείλουμε να παρουσιάσουμε όχι μόνο την ορολογία αλλά και τις έννοιες και τις εννοιολογικές δομές που είναι απαραίτητες για την βαθύτερη κατανόηση των δίγλωσσων ατόμων και καταστάσεων, αντίστοιχα. Όπως, συνηθίζεται σε κάθε κλινική περίπτωση παιδιού ή ενήλικα τις περισσότερες φορές υπάρχουν και συνωδά χαρακτηριστικά άλλων διαταραχών. Στις προκείμενες περιπτώσεις διγλωσσίας, θα μελετήσουμε περιστατικά παιδιών με διγλωσσία τα οποία, συγχρόνως παρουσιάζουν ορισμένα προβλήματα στον λόγο- ομιλία και στην μαθησιακή τους εξέλιξη. Η ύλη της παρούσας μελέτης έχει κατανεμηθεί ως εξής: Πρώτον, στον πρόλογο, στον οποίο στόχος μας είναι να δώσουμε κάποια γενικά στοιχεία και παλιές θεωρήσεις, γι’ αυτό που μελετάμε. Δεύτερον, στην περίληψη της οποίας στόχος είναι, ο αναγνώστης να μπορεί εύκολα και γρήγορα να διαπιστώσει κατά πόσο τον ενδιαφέρει η εργασία. Σ’ αυτήν συμπεριλαμβάνουμε το ερευνητικό πρόβλημα, τα κύρια σημεία της μεθοδολογίας και τα σημαντικότερα ευρήματα και συμπεράσματα. Τρίτον, στην εισαγωγή, η οποία περιλαμβάνει παραδοχές και συναφή θεωρητικά και ερευνητικά δεδομένα, μέσω των οποίων προσπαθούμε να εισαγάγουμε τον αναγνώστη στο θέμα και στο αντικείμενο της εργασίας. Εν συνεχεία, το Α’ μέρος της μελέτης περιλαμβάνει στοιχεία σχετικά με το θεωρητικό υπόβαθρο της διγλωσσίας καθώς και των διαταραχών λόγου –ομιλίας και μαθησιακών δυσκολιών. Τέλος, στο Β’ μέρος παραθέτονται δύο κλινικές περιπτώσεις δίγλωσσων παιδιών: Ø Η πρώτη περίπτωση αναφέρεται σ’ ένα δίγλωσσο παιδί, το οποίο αντιμετωπίζει πρόβλημα στην σωστή-καθαρή προφορά ορισμένων φωνημάτων, ενώ ταυτόχρονα παρουσιάζει καθυστέρηση λόγου, κυρίως λόγω της αδυναμίας του στο σημασιολογικό επίπεδο της γλώσσας. Ø Στην δεύτερη περίπτωση, το παιδί, παρουσιάζει αδυναμία τόσο στην μαθησιακή του εξέλιξη, όσο και στην ομιλία του. Συγκεκριμένα, έχει αδυναμίες στο επίπεδο παραγωγής γραπτού λόγου (ορθογραφία) αλλά και σωστής προφοράς συγκεκριμένου φωνήματος. Τα κύρια σημεία της μεθοδολογίας που ακολουθήσαμε, όσον αφορά τον τομέα της αξιολόγησης-διάγνωσης, ταυτίζονται με τις βασικές αρχές της λογοθεραπείας και στον τομέα της μεθοδολογίας με σκοπό την αποκατάσταση, δημιουργήσαμε ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα αποκατάστασης για κάθε περιστατικό ξεχωριστά, στηριζόμενοι κυρίως στα στοιχεία που είχαμε συλλέξει από την αξιολόγηση. Συμπερασματικά, καταλήγουμε στην άποψη ότι η στοχευόμενη και μεθοδευμένη στοχοθεσία, για την έγκαιρη και αποτελεσματική αντιμετώπιση των παιδιών με διγλωσσία, όταν αυτή συνοδεύεται από μαθησιακές δυσκολίες και προβλήματα λόγου-ομιλίας είναι απαραίτητη.el
heal.advisorNameΠέσχος, Δημήτριοςel
heal.committeeMemberNameΖακοπούλου, Βικτωρίαel
heal.committeeMemberNameΠέσχος, Δημήτριοςel
heal.committeeMemberNameΧριστοδουλίδης, Παύλοςel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.academicPublisherIDteiep-
heal.numberOfPages293-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λογοθεραπείας ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
lgt_2012116.pdfΠτυχιακή εργασία1.96 MBAdobe PDFView/Open
lgt_2012116a.pdfΠαρουσίαση171.9 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons