Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/697
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚωστοπούλου, Μαρίαel
dc.date.accessioned2014-07-16T08:28:23Z-
dc.date.available2014-07-16T08:28:23Z-
dc.date.issued2014-07-16-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/697-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΕιδική αναπτυξιακή δυσλεξίαel
dc.subjectΣχολική ηλικίαel
dc.subjectΣύνδρομο Ειδικής Αναπτυξιακής Δυσλεξίαςel
dc.subjectΑνίχνευσηel
dc.subjectΒαθμός και είδη δυσλεξίαςel
dc.subjectΠιλοτική χορήγησηel
dc.subjectΜαθησιακές δυσκολίεςel
dc.titleΕιδική αναπτυξιακή δυσλεξία κατά τη σχολική ηλικία. Πιλοτική χορήγηση διαγνωστικού εργαλείουel
heal.typebachelorThesis-
heal.classificationΔυσλεξίαel
heal.classificationΕιδική γλωσσική διαταραχή στα παιδιάel
heal.classificationΑναγνωστική δυσκολίαel
heal.dateAvailable2024-01-09T00:25:47Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2013-
heal.abstractΗ παρούσα πτυχιακή εργασία είναι ερευνητική και αποτελείται από δύο μέρη. Το πρώτο, αφορά τη θεωρητική προσέγγιση του Συνδρόμου της Ειδική Αναπτυξιακής Δυσλεξίας, ενώ τα δεύτερο μέρος αφορά την ερευνητική προσέγγιση. Στο πρώτο μέρος, υπάρχουν οι διαφορετικές θεωρητικές προσεγγίσεις των αιτιών της Ειδικής Αναπτυξιακής Δυσλεξίας καθώς και διάφοροι ορισμοί που έχουν προταθεί στο πέρασμα των ετών που προσπαθούν να ορίσουν τη διαταραχή. Επιπρόσθετα, αναφέρονται τα ανησυχητικά σημάδια στην προσχολική ηλικία για να καταλάβουμε ότι ένα παιδί έχει δυσλεξία, καθώς και ποια είναι μετέπειτα τα χαρακτηριστικά στη σχολική του ζωή. Στο δεύτερο μέρος, υπάρχουν οι αρχές και οι περιορισμοί με βάση τους οποίους κατασκευάστηκε και χορηγήθηκε το τεστ. Το τεστ ανιχνεύει μαθητές με Ειδική Αναπτυξιακή Δυσλεξία, και κατ΄επέκταση το βαθμό και το είδος της. Οι θεματικές- τομείς του τεστ είναι πέντε και είναι οι εξής: φωνηματογραφημική αντιστοιχία, μνήμη ακολουθιών, ανάγνωση, γραφή- ορθογραφημένη γραφή και γραμματική. Το τεστ χορηγήθηκε πιλοτικά σε μαθητές της Δυτικής Ελλάδας, οι οποίοι φοιτούσαν στην Στ’ Δημοτικού. Ο αριθμός των μαθητών που χορηγήθηκε το τεστ ήταν 30. Από τη στατιστική επεξεργασία των αποτελεσμάτων του τεστ προκύπτει ότι ο τομέας, στον οποίο οι μαθητές αντιμετώπισαν τις περισσότερες δυσκολίες είναι ο Τομέας 2: Μνήμη Ακολουθιών . Αντίθετα, ο τομέας στον οποίο καταγράφηκαν τα λιγότερα λάθη και παραλείψεις είναι ο Τομέας 3: Ανάγνωση.el
heal.abstractThis thesis is a research study, which consists of two parts. To start with, the first part refers to the theoretical approach of the Specific Developmental Dyslexia Syndrome and the second part is dedicated in the research approach. Moreover, the test developed to diagnose the types and degrees of Specific Developmental Dyslexia comprises of five thematic-factors which are the following: phoneme- grapheme equivalence, memory of sequences, reading, writing- orthographic writing and grammar. What is more, the test has been applied as a pilot test to students in the sixth grade of primary school in Western Greece. The number of students who were administered the test is 30. Concluding, from the statistical analysis of test results shows that the area where the students experienced the most difficulties, is Sector 2: Memory of Sequences. Instead, the area that recorded the fewest errors and omissions were scored in Sector 3: Reading.en
heal.advisorNameΖακοπούλου, Βικτωρίαel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.academicPublisherIDteiep-
heal.numberOfPages210-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λογοθεραπείας ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
lgt_2013068.pdfΠτυχιακή εργασία3.24 MBAdobe PDFView/Open
lgt_2013068a.pdfΠαρουσίαση412 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons