Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/6906
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΓκουμπλιά, Δήμητραel
dc.date.accessioned2017-05-25T08:28:34Z-
dc.date.available2017-05-25T08:28:34Z-
dc.date.issued2017-05-25-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/6906-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΕκπαίδευσηel
dc.subjectΝοητική ανεπάρκειαel
dc.subjectΤέχνη στην εκπαίδευσηel
dc.subjectΑισθητική αγωγήel
dc.subjectΠαιδικό σχέδιοel
dc.titleΗ νοητική καθηστέρηση και το παιδικό σχέδιοel
heal.typebachelorThesis-
heal.generalDescriptionΤμήμα Βρεφονηπιοκομίαςel
heal.classificationΝοητική υστέρησηel
heal.classificationΠαιδιά με διανοητικές δυσκολίες -- Εκπαίδευσηel
heal.dateAvailable2024-01-07T00:36:43Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2005-
heal.bibliographicCitationΓκουμπλιά, Δ., 2005. Η νοητική καθηστέρηση και το παιδικό σχέδιο. Πτυχιακή εργασία. Ιωάννινα. Τ.Ε.Ι. Ηπείρου. Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας. Τμήμα Βρεφονηπιοκομίας.el
heal.abstractΤα κεφάλαια της νοημοσύνης και της ψυχολογίας εδώ και πολλούς αιώνες έχουν απασχολήσει επιστήμονες, ερευνητές, αλλά και απλούς πολίτες οι οποίοι έχουν έναν κοινό άξονα. Στον άξονα αυτό διαπραγματεύονται τα παραπάνω θέματα με ποικίλο ενδιαφέρον. Προσεγγίζονται και μελετώνται για την διεξαγωγή συμπερασμάτων όπου θα ωφελήσουν τον άνθρωπο. Ειδικά για την νοητική ανεπάρκεια η επακόλουθη εργασία, μας δίνει στοιχεία, όπου θα μας βοηθήσουν να κατανοήσουμε αυτή την γενική λειτουργία του πνεύματος. Επίσης στοιχεία για την θεραπευτική αγωγή των νοητικά καθυστερημένων ατόμων στα Ειδικά θεραπευτήρια. Το δεύτερο μέρος της εργασίας συνδέεται με το πρώτο αφού στην θεραπευτική αγωγή των νοητικά καθυστερημένων παιδιών συμπεριλαμβάνεται το σχέδιο, ή αλλιώς η ζωγραφική. Έτσι λοιπόν το σχέδιο αποτελεί διαγνωστικό μέσο της προσωπικότητας καθώς και της νοημοσύνης. Το δεύτερο σκέλος επομένως παρουσιάζει τα στάδια του παιδικού σχεδίου και μας δίνει την δυνατότητα να κατανοήσουμε, εν μέρει πάντοτε, την παιδική ζωγραφική. Τα παιδιά αρχίζουν να ζωγραφίζουν ελεύθερα. Η κίνηση και η διάθεση του παιδιού για παιχνίδι είναι αυτό που το ωθεί να σχεδιάσει. Μέσω του παιδικού σχεδίου εκφράζει την ψυχική του κατάσταση. Μέσω αυτού πάλι μπορεί ο ειδικός να σχηματίσει άποψη για το αν και πόσο υστερεί το παιδί νοητικά. Έτσι χρησιμοποιούνται διάφορα τέστς νοημοσύνης, όπως αυτό του «ανθρωπάκου» και αναλύεται μορφολογικά το ιχνογράφημα. Επειδή λοιπόν τα νοητικά υστερούντα άτομα θεωρούνται από πολλούς πιο «δύσκολα» όσον αφορά την συνεργασία και την επακόλουθη διεξαγωγή συμπερασμάτων, η ζωγραφική είναι ένας έμμεσος τρόπος αλλά και αποτελεσματικός για να εμβαθύνουμε στην ψυχή και στο μυαλό των παιδιών αυτών. Η εκπόνηση της εργασίας ολοκληρώνεται με μια προσωπική έρευνα, η οποία διενεργήθηκε στο Ψυχολογικό Κέντρο Βορείου Ελλάδος. Η έρευνα αυτή βοήθησε για την πρακτική εφαρμογή ορισμένων τέστς ζωγραφικής. Επίσης η ιδία επαφή που είχα με τα παιδιά μου έδωσε εφόδια για την βαθιά και ουσιαστική κατανόηση του θέματος που παρουσιάζεται. Τα διάφορα τέστς δεν μπορούν βέβαια να υποκαταστήσουν την κλινική εξέταση, απλώς μπορούν να την διευκολύνουν. Και όπως φάνηκε η ενεργητική εικαστική πράξη έχει ομολογουμένως μια θεραπευτική επίδραση.el
heal.advisorNameΧριστοφορίδου - Γκαιρώ, Καλυψώel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Βρεφονηπιοκομίαςel
heal.academicPublisherIDteiep-
heal.numberOfPages137-
heal.fullTextAvailabilityfalse-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Προσχολικής Αγωγής ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.