Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/6830
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΔαλακλή, Αικατερίνηel
dc.contributor.authorΚαραγεωργού, Ελευθερίαel
dc.date.accessioned2017-05-16T07:03:14Z-
dc.date.available2017-05-16T07:03:14Z-
dc.date.issued2017-05-16-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/6830-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΦωνολογικές διαταραχέςel
dc.subjectΑρθρωτικές διαταραχέςel
dc.titleΑρθρωτικές - φωνολογικές διαταραχές, φωνολογική καθυστέρηση.el
heal.typebachelorThesis-
heal.classificationΛογοθεραπείαel
heal.dateAvailable2024-01-09T03:08:58Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2016-
heal.bibliographicCitationΔαλακλή, Α. & Καραγεωργού, Μ., 2016. Αρθρωτικές – φωνολογικές διαταραχές, φωνολογική καθυστέρηση. Πτυχιακή εργασία. Ιωάννινα. Τ.Ε.Ι. Ηπείρου. Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας. Τμήμα Λογοθεραπείας.el
heal.abstractΒασικός στόχος αυτής της εργασίας είναι να αναλύσει και να διαχωρίσει τις έννοιες της φωνολογίας και της άρθρωσης. Αρχικά εξετάσαμε θεωρίες γύρω από την κατάκτηση της γλώσσας και ασχοληθήκαμε με τη γλώσσα ως βασικό μέσο επικοινωνίας. Αναλύσαμε τα δομικά της μέρη και τον κάθε γλωσσικό τομέα ξεχωριστά καθώς η γλώσσα είναι το κύριο εργαλείο και σε αυτό βασίζονται η φωνολογία και η άρθρωση. Πριν προβούμε στην ξεχωριστή ανάλυση της άρθρωσης και της φωνολογίας παραθέσαμε τα αναπτυξιακά φωνολογικά στοιχεία των παιδιών με τυπική ανάπτυξη. Έχοντας εξετάσει λοιπόν όλες τις απαραίτητες παραμέτρους περάσαμε στο βασικό ζήτημα της παρούσας μελέτης, δηλαδή την ανάλυση και κατανόηση των όρων άρθρωση και φωνολογία σε βάθος καθώς αυτές αποτελούν ακρογωνιαίο λίθο στον τομέα της ομιλίας και της γλώσσας. Στα πλαίσια των αρθρωτικών διαταραχών μας απασχόλησε ιδιαιτέρως το ζήτημα των δυσαρθριών αλλά και τις λεκτικής δυσπραξίας και της αναπτυξιακής λεκτικής δυσπραξίας. Στις φωνολογικές διαταραχές αφού επεξηγήσαμε τον όρο φώνημα αναλύσαμε τις αυτές καθώς και τα αίτιά τους αλλά και τους τρόπους που μπορούν να αντιμετωπιστούν. Ιδιαίτερο κεφάλαιο αποτέλεσε για εμάς η φωνολογική καθυστέρηση αφού διαφέρει από τη φωνολογική διαταραχή (στη μεν πρώτη περίπτωση μιλάμε περισσότερο για μία καθυστέρηση «ωρίμανσης» στη δε δεύτερη για διαταραχή). Η έννοια της διαφοροδιάγνωσης αλλά και η σημασία της δεν θα μπορούσε να λείπει από μία μελέτη σαν αυτή μεταξύ των φωνολογικών και αρθρωτικών διαταραχών αλλά και της φωνολογικής καθυστέρησης. Κλείνοντας αναφερθήκαμε στην σημασία της λογοθεραπευτικής αξιολόγησης και στο σημαντικό ρόλο που παίζει ο λογοθεραπευτής στην διάγνωση, την παρέμβαση και την αποκατάσταση εφόσον η έγκαιρη και έγκυρη διάγνωση και πρόληψη αυτών των διαταραχών αποτελούν κύριο άξονα της πλήρους ή σε μεγάλο βαθμό αποκατάστασής τους.el
heal.advisorNameΝησιώτη, Μελίναel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.academicPublisherIDteiep-
heal.numberOfPages71-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λογοθεραπείας ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
LOGO.pdfΠτυχιακή εργασία1.22 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons