Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/671
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΔήμου, Αικατερίνηel
dc.contributor.authorΠαπαστεφάνου, Θεοδώραel
dc.date.accessioned2014-07-15T09:48:35Z-
dc.date.available2014-07-15T09:48:35Z-
dc.date.issued2014-07-15-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/671-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΜαθησιακές διαταραχέςel
dc.subjectΔυσλεξίαel
dc.subjectΔυσορθογραφίαel
dc.subjectΔυσαναγνωσίαel
dc.subjectΔυσαριθμησίαel
dc.subjectΜέθοδοι παρέμβασηςel
dc.titleΔημιουργία βάσης δεδομένων για τις ειδικές μαθησιακές δυσκολίες: Μέθοδοι παρέμβασηςel
heal.typebachelorThesis-
heal.classificationΜαθησιακές δυσκολίεςel
heal.dateAvailable2024-01-09T00:36:16Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2013-
heal.abstractΒασική προϋπόθεση για τη δημιουργία μιας ανεκτικής κοινωνίας αποτελεί το σχολείο που στηρίζεται σε αρχές αλληλεγγύης, ισοτιμίας, κοινωνικής δικαιοσύνης. Έχοντας αυτές τις αρχές ο δάσκαλος μπορεί να προσεγγίσει και να βοηθήσει παιδιά με τυχόν μαθησιακές δυσκολίες. Ως μαθησιακές ορίζονται οι δυσκολίες που αφορούν την προσαρμογή, επίδοση και μάθηση. Στην Ελλάδα παρατηρείται αυξητική τάση των δυσκολιών οι οποίες οφείλονται σε ψυχογενείς ή περιβαλλοντικούς παράγοντες σε περιορισμένη νοητική ικανότητα, σε γλωσσικές διαταραχές κ.α. Συνήθως παρατηρείται δυσκολία στην κατανόηση, την ορθογραφία και τη γραφή, στην έκφραση, στην οργάνωση της σκέψης, στη μνήμη, στη κατανόηση αριθμητικών εννοιών και χαμηλή επίδοση στις σχολικές δοκιμασίες. Αποτέλεσμα αυτών είναι η χαμηλή αυτοεκτίμηση, η δυσκολία στην κοινωνική προσαρμογή και η περιθωριοποίηση. Σημαντικό βήμα είναι ο εντοπισμός αρχικά του προβλήματος και η άμεση παρέμβαση σε κλίμα αμοιβαίας εμπιστοσύνης μεταξύ ειδικού θεραπευτή και μαθητή. Η Δυσλεξία ως μαθησιακή διαταραχή μπορεί να αντιμετωπιστεί με παροχή κινήτρων και δημιουργία ευκαιριών, με την παραμονή του δυσλεξικού παιδιού στη φυσική του τάξη και με τη συναισθηματική του υποστήριξη. Ιδιαίτερα σημαντικός είναι ο ρόλος του εκπαιδευτικού ώστε το παιδί να ενταχθεί ομαλά στην κοινωνία της τάξης. Άλλη μαθησιακή δυσκολία είναι η δυσορθογραφία. Σημαντική είναι η χρήση εικόνων ώστε να γίνεται πιο εύκολη η διαδικασία της μάθησης. Η δυσαριθμησία σχετίζεται με τη δυσκολία στην κατανόηση μαθησιακών εννοιών. Ουσιαστική είναι η παρέμβαση που στοχεύει σε μια ριζική αναδιοργάνωση της μαθηματικής αντίληψης και σκέψης και με τη βοήθεια των υπολογιστών. Η δυσαναγνωσία σχετίζεται με τη δυσκολία στην αποκωδικοποίηση ενός κειμένου και την κατανόηση του. Μπορεί να αντιμετωπίσει με συγκεκριμένες μεθόδους. Σήμερα προτείνονται μέθοδοι παρέμβασης για την αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών ανά ηλικία. Η μέθοδος Α.Ι.Τ. (ακουστική ολοκλήρωση) συνέβαλε στη βελτίωση του λόγου και της επικοινωνίας, της ακοής, της μάθησης και της συμπεριφοράς στη μείωση της διάσπασης και στη τόνωση της αυτοπεποίθησης κατά την προσχολική ηλικία. Η δεύτερη μέθοδος παρέμβασης (πρώιμη παρέμβαση) διαχωρίζει κατά την προσχολική ηλικία δύο είδη πληθυσμού, α) παιδιά σε επικινδυνότητα για τη σχολική αποτυχία και β) παιδιά με αναγνωρισμένες ανεπάρκειες. Βασικός στόχος της πρώιμης παρέμβασης είναι να εντοπιστούν τα παιδιά που έχουν πιθανότητες να συναντήσουν αργότερα δυσκολίες στη σχολική μάθηση και έτσι αυτές να ελαχιστοποιηθούν. Η επόμενη μέθοδος απευθύνεται σε παιδιά με δυσκολίες κοινωνικοποίησης, σύνδρομο Asperger και μέσα από παιχνίδια ρόλων, ψυχοκινητικές ασκήσεις κ.α. συμβάλλει στη συνεργασία και στη διαχείριση συγκρούσεων κατά την προσχολική ηλικία. Για τη σχολική ηλικία προτείνεται η μέθοδος Α.Ι.Τ. και Friend’s play. Επίσης, η μέθοδος Padovan – Νευρολειτουργική αναδιοργάνωση. Με συγκεκριμένες ασκήσεις αποσκοπεί στην αντιμετώπιση διαταραχών άρθρωσης, κατάποσης αναπνοής, λόγου και στην αντιμετώπισης εγκεφαλικής παράλυσης, αυτισμού, αφασίας και μαθησιακών δυσκολιών. Άλλη μέθοδος είναι η διορθωτική αγωγή της ανάγνωσης. Πρόγραμμα παρέμβασης μαθησιακών δυσκολιών για τη β’ και γ’ δημοτικού προτείνεται ως τελευταία μέθοδος παρέμβασης και τέλος το πρόγραμμα θεραπείας των μαθηματικών. Στην εφηβική ηλικία οι μέθοδοι είναι ίδιες με τη σχολική εκτός από την τελευταία.el
heal.abstractA basic requirement for the creation of a tolerant society is the existence of educational establishments basing their function on the principles of solidarity, equity, and social justice. Bearing these principles in mind the teacher can approach and help children with learning disabilities. The term learning disabilities, is used to define difficulties related to adaptation, performance and learning. In Greece, learning disabilities due to psychogenic or environmental factors, reduced mental ability, language disorders etc, are on the rise. Difficulties in understanding, spelling, writing, organizing thoughts, memory, understanding numerical concepts and poor performance in school tests are quite common. This could quite possibly lead to low self esteem, difficulty in social adjustment and marginalization. The first important step is to identify the problem, and then the direct intervention in an environment of mutual confidence between the speech therapist and the students takes place. Dyslexia as a learning disorder can be treated with providing children with motivation and creating opportunities, keeping the dyslexic child in his/her normal class and by giving him/her emotional support. The teacher’s role, as far as the normal integration of the child in the class society is concerned, is of high importance. Dysorthografia is another type of learning disability. In this case, the use of images in order to make the learning process easier is very important. In the case of Dyscalculia, it is a disorder associated with difficulties in understanding numerical concepts. Substantial intervention may be aimed at a radical reorganization of the child’s mathematical thinking and perception, through the use of computers. Dysanagnosia is associated with difficulty in text decoding and understanding and can be treated with specific methods. Currently, intervention methods used in order to treat learning disabilities are proposed according to the child’s age. The method AIT (Auditory Intervention) has contributed to the improvement of speech, communication, hearing, learning, and behavior, by reducing attention deficit and by increasing the child’s self confidence during the preschool age. The second intervention method (early intervention) segregates two types of preschool age population: a) Children at risk of school failure and b) Children with known deficiencies. The main goal of the early intervention is to identify children who are likely to encounter disabilities later in school learning and to diminish those disabilities. The next method is addressed to children having socialization difficulties, Asperger Syndrome, and through role play, psychomotor exercises etc, it promotes cooperation and conflict management during their preschool age. When it comes to school age, the methods ‘AIT’, ‘Friend’s Play’ as well as the Padovan method- neurofunctional reorganization are proposed. The later, aims at treating disorders concerning speech, the swallowing respiration ratio, cerebral palsy, autism, aphasia and learning disabilities through specific exercises. Another method is the corrective action of reading. An intervention program for learning disabilities during the second and the third grade of primary school is proposed as a last intervention method as well as the mathematics treatment program. In adolescence, all the methods proposed are the same except for the last one.en
heal.advisorNameΖακοπούλου, Βικτωρίαel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.academicPublisherIDteiep-
heal.numberOfPages66-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λογοθεραπείας ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
lgt_2013044.pdfΠτυχιακή εργασία653.74 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons