Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/6410
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΦλυτζιάνη, Βικτώρια-Μαρίαel
dc.contributor.authorΤουλούμη, Παναγιώταel
dc.date.accessioned2017-01-05T08:43:21Z-
dc.date.available2017-01-05T08:43:21Z-
dc.date.issued2017-01-05-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/6410-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΑυτισμόςel
dc.subjectΠαιδιάel
dc.titleΠολυπαραγοντική προσέγγιση αναπτυξιακών διαταραχών σε επίπεδο διάγνωσης: μελέτη περίπτωσης παιδιού ηλικίας 3-7 ετών με διαταραχή αυτιστικού φάσματος (ASE).el
heal.typebachelorThesis-
heal.classificationΛογοθεραπείαel
heal.classificationΑναπτυξιακές διαταραχέςel
heal.dateAvailable2024-01-09T01:58:18Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2016-
heal.bibliographicCitationΦλυτζιάνη, Β.Μ. & Τουλούμη Π., 2016. Πολυπαραγοντική προσέγγιση αναπτυξιακών διαταραχών σε επίπεδο διάγνωσης: μελέτη περίπτωσης παιδιού ηλικίας 3-7 ετών με διαταραχή αυτιστικού φάσματος (ASE). Πτυχιακή εργασία. Ιωάννινα. Τ.Ε.Ι. Ηπείρου. Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας. Τμήμα Λογοθεραπείας.el
heal.abstractΟ όρος “διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές είναι ο όρος που χρησιμοποιείται για να καλύψει όλο το αυτιστικό φάσμα και περιλαμβάνει και σύνδρομα που δεν ανήκουν σ΄ αυτό. Στην μια άκρη του φάσματος βρίσκεται η τυπική μορφή του αυτισμού ενώ στην άλλη τα υψηλής λειτουργικότητας σύνδρομα. Στην παρούσα πτυχιακή εργασία αναλύσαμε, αρχικά, τα βιβλιογραφικά στοιχεία ως προς αυτή την ομάδα διαταραχών η οποία κατά βάση χαρακτηρίζεται από ποιοτικές ανωμαλίες στις κοινωνικές συναλλαγές και στους τρόπους επικοινωνίας καθώς και από περιορισμένο, στερεότυπο, επαναλαμβανόμενο ρεπερτόριο ενδιαφερόντων και δραστηριοτήτων. Οι ποιοτικές αυτές ανωμαλίες αποτελούν διάχυτο χαρακτηριστικό της λειτουργικότητας του ατόμου, υπό οποιανδήποτε συνθήκη, αν και είναι δυνατό να ποικίλουν σε βαρύτητα. Σε δεύτερο επίπεδο αναλύσαμε δύο περιστατικά αυτιστικών παιδιών ηλικίας τριών έως επτά ετών ως προς τις διαγνωστικές μεθόδους που οδήγησαν στη διάγνωσή τους. Δεδομένου ότι ο άνθρωπος είναι ένα κοινωνικό ον, κάθε διαταραχή που επηρεάζει την επικοινωνία με τους γύρω μας επηρεάζει και την ποιότητα ζωής μας. Ως εκ τούτου, οι διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές γενικά αλλά και ο αυτισμός ειδικότερα δρουν ως ανασταλτικός παράγοντας στις διαπροσωπικές, επαγγελματικές μα και κάθε άλλου είδους σχέσεις με τους ανθρώπους που περιβάλλουν το αυτιστικό άτομο. Η επίδραση αυτή, όμως, δεν είναι μονόδρομη. Οι άνθρωποι που έχουν κάποια σχέση με αυτιστικό ενήλικα ή παιδί μπορούν να το επιβεβαιώσουν. Ο αυτισμός δημιουργεί ένα τείχος στην επικοινωνία το οποίο είναι δύσκολο και σε πολλές περιπτώσεις ακατόρθωτο, να γκρεμιστεί. Αν και η εργοθεραπεία και η λογοθεραπεία έχουν πολλά να προσφέρουν, το κοινωνικό στίγμα που υπάρχει ακόμα και σήμερα είναι αυτό που θα πρέπει να ξεπεραστεί πρωτίστως. Η άρνηση ύπαρξης του αυτισμού και η απόρριψη των αυτιστικών ατόμων από το κοινωνικό σύνολο δεν ενισχύει αλλά αδρανοποιεί κάθε διάθεση για πρόοδο. Οι δομές που υφίστανται οφείλουν να παρέχουν στήριξη στην οικογένεια του αυτιστικού, όχι μόνο στα κέντρα ημέρας αλλά ακόμα και κατά τις θερινές οικογενειακές διακοπές, κάτι που τέθηκε σε ισχύ από την κοινωνική επιχείρηση “A million senses” με την υποστήριξη της Ελληνικής Εταιρίας Προστασίας Αυτιστικών Ατόμων (Ε.Ε.Π.Α.Α.) μόλις το καλοκαίρι του 2016.el
heal.advisorNameΖακοπούλου, Βικτωρίαel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.academicPublisherIDteiep-
heal.numberOfPages70-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λογοθεραπείας ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
LOGO.pdfΠτυχιακή εργασία1 MBAdobe PDFView/Open
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ.pdfΠτυχιακή εργασία1.31 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons