Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/629
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΓκουντέλα, Ζωήel
dc.contributor.authorΤσαμασλίδου, Μάρθαel
dc.date.accessioned2014-07-11T09:38:18Z-
dc.date.available2014-07-11T09:38:18Z-
dc.date.issued2014-07-11-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/629-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΓλωσσική ανάπτυξηel
dc.subjectΛεξιλόγιοel
dc.subjectΠαιδιάel
dc.subjectΓλώσσαel
dc.subjectΟμιλίαel
dc.subjectΘεωρίες για τη γλώσσαel
dc.subjectΔοκιμασία εκφραστικού λεξιλογίουel
dc.titleΔοκιμασία εκφραστικού λεξιλογίου σε τυπικά αναπτυσσόμενα παιδιά ηλικίας 6-8 ετώνel
heal.typebachelorThesis-
heal.classificationΠαιδιά -- Γλώσσαel
heal.classificationΓλωσσική κατάκτησηel
heal.dateAvailable2024-01-09T00:42:38Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2012-
heal.abstractΗ συγκεκριμένη πτυχιακή εργασία αποτελεί μια προσπάθεια προσέγγισης της γλώσσας καθώς και της γλωσσικής ανάπτυξης στα πλαίσια μιας έρευνας που διεξήχθη σε δημοτικά σχολεία. Στην συγκεκριμένη έρευνα χορηγήθηκε "Η Δοκιμασία Εκφραστικού Λεξιλογίου" των Ι. Βογινδρούκα, Α. Πρωτόπαπα και Γ. Σιδερίδη (Ιούνιος 2009). Ειδικότερα, στο πρώτο μέρος της εργασίας μας απασχόλησε η γλώσσα ως μέσο επικοινωνίας και η διάκριση αυτής από την ομιλία. Επίσης αναφορά έγινε στις διαστάσεις της γλώσσας και πιο ειδικά στη σημασιολογική διάσταση του γλωσσικού περιεχομένου, τη σχέση μεταξύ γλωσσικής μορφής και συντακτικού και της πραγματολογίας. Ακολούθως παρατέθηκαν θεωρίες για τη γλώσσα όπως π.χ. αυτές της κοινωνικής αλληλεπίδρασης και του Chomsky και αναλύθηκε η συμπληρωματική σύνδεση σκέψης και γλώσσας. Στη συνέχεια, αναλύεται η γλωσσική ανάπτυξη και οι επιμέρους κατηγορίες αυτής. Συγκεκριμένα γίνεται λόγος αρχικά για τη φωνολογική ανάπτυξη και τις άναρθρες κραυγές, τα ιδιόρρυθμα φωνολογικά σύνολα και τις λέξεις που αυτή περικλείει. Στο σημείο αυτό θεωρήθηκε χρήσιμη η παράθεση πίνακα ηλικίας κατάκτησης των φωνημάτων. Ακολουθεί η μελέτη της συντακτικής ανάπτυξης και κυρίως η πορεία και οι παράγοντες που συμβάλλουν στη διαμόρφωσή της. Οι υποκατηγορίες της γλωσσικής ανάπτυξης ολοκληρώνονται με την ανάλυση της σημασιολογικής ανάπτυξης. Το δεύτερο μέρος της εργασίας, περιλαμβάνει το σκοπό της έρευνας περιγραφή του δείγματος που χρησιμοποιήθηκε καθώς και την ανάλυση των δειγμάτων της Δοκιμασίας Εκφραστικού Λεξιλογίου. Στη συνέχεια περιγράφεται αναλυτικά η διαδικασία που ακολουθήθηκε, όπως επίσης και η μεθοδολογία ανάλυσης δεδομένων. Τέλος, μετά την παράθεση των αποτελεσμάτων, προκύπτουν τα συμπεράσματα όπως αυτά ανακύπτουν από την παραπάνω έρευνα.el
heal.abstractThis thesis is an attempt to approach the language and language development in a survey conducted in primary schools. This research was «The Expressive Vocabulary Tes»t of Η. Vogindrouka, Α. Protopapas and G. Sideridis (June 2009). Specifically, the first part of our work focused on the language as a medium of communication and distinction of this speech. Reference is also made to the dimensions of language and more specifically the semantic dimension of language content, the relationship between linguistic form and syntax, and pragmatics. Subsequently cited theories of language such as those of the social interaction and Chomsky and analyzed the additional connection of thought and language. Then analyzes the linguistic development and individual category. Specifically mentioned initially phonological development and inarticulate cries, their idiosyncratic phonological sets and words that encloses. At this point it was considered useful to quote table age of conquest of phonemes. Followed by a study of the editorial development and especially the course and the factors that contribute to its formation. The subcategories of language development is completed by the analysis of semantic development. The second part includes the purpose of the research, a description of the sample used and the analysis of samples of Expressive Vocabulary Test. Then described in detail the procedure followed, as well as the methodology of data analysis. Finally, after the presentation of results, the conclusions arising as they arise from the above survey.en
heal.advisorNameΚαραγιάννης, Σπύροςel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.academicPublisherIDteiep-
heal.numberOfPages79-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λογοθεραπείας ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
lgt_2012096.pdfΠτυχιακή εργασία1.49 MBAdobe PDFView/Open
lgt_2012096a.pdfΠαρουσίαση372.58 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons