Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/5925
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚότσιφα, Αικατερίνηel
dc.contributor.authorΚρινά, Διονυσίαel
dc.date.accessioned2016-10-14T08:00:16Z-
dc.date.available2016-10-14T08:00:16Z-
dc.date.issued2016-10-14-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/5925-
dc.language.isogre
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΑυτισμόςel
dc.subjectΑναπτυξιακή διαταραχήel
dc.titleΑυτισμός: θεραπευτικές μέθοδοι και οι επιδράσεις του στην οικογένειαel
heal.typebachelorThesis-
heal.classificationΑυτισμόςel
heal.classificationΛογοθεραπείαel
heal.dateAvailable2024-01-09T01:27:55Z-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2016-
heal.bibliographicCitationΚότσιφα, Α., Κρινά, Δ., 2016. Αυτισμός:θεραπευτικές μέθοδοι και οι επιδράσεις του στην οικογένεια. Πτυχιακή εργασία. Ιωάννινα. Τ.Ε.Ι. Ηπείρου. Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας. Τμήμα Λογοθεραπείας.el
heal.abstractΟι πρώτοι που ανέδειξαν τον αυτισμό ως διαταραχή, ήταν ο Leo Kanner το 1943 και ο Hans Asperger το 1944. Ο καθένας από αυτούς υποστήριξε διαφορετικά χαρακτηριστικά της διαταραχής, τα οποία αποτελούν σήμερα, από κοινού, πρώιμες ενδείξεις εκδήλωσης της. Η αιτιολογία δεν είναι γνωστή, πιθανολογείται, όμως, ότι η εμφάνιση του αυτισμού οφείλεται στην κληρονομικότητα, σε βιολογικούς και ψυχοκοινωνικούς παράγοντες. Μερικά από τα πιο εμφανή χαρακτηριστικά του είναι η αργή ανάπτυξη, η απώλεια βλεμματικής επαφής, η τεράστια δυσκολία στην επικοινωνία, οι στερεοτυπικές κινήσεις και η επιθετική συμπεριφορά. Μετά την εκδήλωση των παραπάνω συμπτωμάτων, οι γονείς επισκέπτονται ειδικούς, προκειμένου να γίνει μία αξιολόγηση του αυτισμού του παιδιού τους. Για την αξιολόγηση του, οι γονείς καλούνται να απαντήσουν σε συγκεκριμένες ερωτήσεις και να δώσουν ένα πλήρες ιατρικό ιστορικό των ίδιων και του παιδιού τους. Τέλος, ο ειδικός μέσω σταθμισμένων τεστ, επιβεβαιώνει τη διαταραχή του αυτισμού του παιδιού και ανακοινώνει στους γονείς τη διάγνωση του. Αφού διαγνωσθεί η διαταραχή, ο ειδικός θέτει ένα ατομικό πρόγραμμα θεραπείας που είναι κατάλληλο για κάθε παιδί. Υπάρχουν πολλές θεραπευτικές μέθοδοι, που μπορούν να βελτιώσουν ή να εξαλείψουν κάποιες ανεπιθύμητες ή λανθασμένες συμπεριφορές του παιδιού. Οι πιο διαδεδομένες μέθοδοι παρέμβασης είναι η Εφαρμοσμένη Ανάλυση της Συμπεριφοράς (ABA), το πρόγραμμα TEACCH, το πρόγραμμα PECS, η Γνωστική-Συμπεριφορική Θεραπεία, η μέθοδος Miller, η Μουσικοθεραπεία και η Αισθητηριακή Ολοκλήρωση (SI). Η συγκεκριμένη διαταραχή έχει ψυχοφθόρες επιπτώσεις στην οικογένεια του παιδιού, διότι έχουν να αντιμετωπίσουν μία νέα πραγματικότητα. Οι σχέσεις του ζευγαριού δοκιμάζονται, όπως επίσης και οι σχέσεις των αδελφών μεταξύ τους. Έρχονται στην επιφάνεια δυσάρεστα συναισθήματα, τα οποία κλονίζουν τους ομαλούς ρυθμούς της οικογένειας και δημιουργούν εντάσεις. Προκειμένου οι γονείς να αντιμετωπίσουν τη δύσκολη αυτή κατάσταση, συνεργάζονται στενά με τους επαγγελματίες υγείας που ασχολούνται με το παιδί τους, τόσο για την καλύτερη πρόοδό του όσο και για την ψυχολογική υποστήριξη που χρειάζονται οι ίδιοι.el
heal.advisorNameΣιαφάκα, Βασιλικήel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.academicPublisherIDteiep-
heal.numberOfPages115-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λογοθεραπείας ΤΕΙ Ηπείρου



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons