Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/588
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΜπάρκα, Ιππολύτηel
dc.date.accessioned2014-07-09T13:31:45Z-
dc.date.available2014-07-09T13:31:45Z-
dc.date.issued2014-07-09-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/588-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΦωνολογικές διαταραχέςel
dc.subjectΦωνολογίαel
dc.subjectΛογισμικάel
dc.subjectΗλεκτρονικοί υπολογιστέςel
dc.subjectΤαξίδι στην Παραμυθοχώραel
dc.titleΔημιουργία υλικού παρέμβασης και καταγραφής για τις φωνολογικές διαταραχέςel
heal.typebachelorThesis-
heal.classificationΓλωσσική κατάκτησηel
heal.dateAvailable2024-01-09T00:49:59Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2011-06-
heal.abstractΤα παιδιά έρχονται στον κόσμο με την γενετική προδιάθεση να ασχοληθούν με τη γλώσσα και να επικοινωνήσουν με τους ανθρώπους γύρω τους. Πολύ πριν μπορέσουν να μιλήσουν κανονικά, μπορούν να διακρίνουν τους ήχους της μητρικής τους γλώσσας, από τους ήχους μιας ξένης γλώσσας. (Cole M, & Cole S, σελ. 46 - 47) Οι πρώτες παραγωγές και το βάβισμα τ ου βρέφους, οδηγεί στην συστηματική ανάπτυξή της φωνολογίας της ομιλούμενης γλώσσας. (Νικολόπουλος Δ,(2008), σελ. 185). Υπάρχουν όμως περιπτώσεις παιδιών, που είτε λόγω βιολογικών, είτε λόγω περιβαλλοντικών παραγόντων, μπορεί να μην αναπτύξουν σωστά το φωνολογικό τους σύστημα. Αυτό έχει ως συνέπεια την ανάπτυξη φωνολογικών διαταραχών, οι οποίες μπορούν με τη σειρά τους να οδηγήσουν το παιδί κατά την είσοδό του στην Ά τάξη του Δημοτικού σχολείου σε Μαθησιακές Δυσκολίες. Με αφορμή περιστατικού με πολλαπλές φωνολογικές διαταραχές στα πλαίσια της Κλινικής Άσκησης, επιλέχθηκε το συγκεκριμένο θέμα εργασίας με κύριο σκοπό την δημιουργία λογισμικού προγράμματος, ώστε να βοηθηθούν με όσο το δυνατό πιο εύκολο και διασκεδαστικό τρόπο τα παιδιά που αντιμετωπίζουν φωνολογικά προβλήματα. Στο Ά Μέρος της εργασίας αυτής παρατίθεται μια μικρή ανάλυση για το τι είναι η φωνολογία, οι φωνολογικές διαταραχές, πως εξελίσσεται η γλωσσική ανάπτυξη ενός παιδιού και τέλος πως μπορούν να χρησιμοποιηθούν οι Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές στην αντιμετώπιση των Φωνολογικών Διαταραχών. Στο ΄Β Μέρος της εργασίας ακολουθεί η αναλυτική παρουσίαση των τομέων που περιλαμβάνει το λογισμικό «Ταξίδι στην Παραμυθοχώρα» με ορισμένα παραδείγματα για την κατανόηση του τρόπου λειτουργίας του λογισμικού. Στόχος του προγράμματος «Ταξίδι στην Παραμυθοχώρα», είναι να πραγματώσει ένα οργανωμένο πρόγραμμα που θα καλύπτει τους ακόλουθους τομείς: · Τομέας Ακουστικής και Οπτικής Αναγνώρισης φωνημάτων, μέσω παιχνιδόλεξων και εικονόλεξων, αλλά και ως μεμονωμένων ήχων. · Τομέας Σύνθεσης φθόγγων · Τομέας Σύνθεσης λέξης (συγκερασμός) · Τομέας Διαχωρισμού συλλαβών (κατάτμηση) · Τομέας Φωνοτακτικής δομής σε όλα τα περιβάλλοντα (αρχική, μέση, τελική συλλαβή το φώνημα - στόχος) · Τομέας Οικογένειες λέξεων · Τομέας Δόμησης - Συμπλήρωσης πρότασης με βάση στοιχεία του γλωσσικού αντικειμένου · Τομέας Σημασιολογικής Αναπαράστασης (αναγνώριση και ταύτιση) · Τομέας Νοηματοδότηση του κειμένου και επεξεργασία παράλληλων παραγόντων · Τομέας Οπτικής αντίληψης (προσανατολισμός στον χώρο και στον χρόνο) · Τομέας Τράπεζας λέξεων · Τομέας Περιγραφικής ανάλυσης εικόνας και Σύνθεση κειμένου · Τομέας Ασκήσεων γραμματικής και συντακτικού · Τομέας Ασκήσεων συλλαβισμού Όλοι οι παραπάνω τομείς και οι αντίστοιχες ασκήσεις αναφέρονται σε κάθε φώνημα μεμονωμένα και ξεχωριστά από τα υπόλοιπα φωνήματα. Χωρίς να θεωρήσουμε τις νέες τεχνολογίες πανάκεια για την εκπαίδευση και για την θεραπεία των διαταραχών λόγου και ομιλίας, εντούτοις τα λογισμικά προγράμματα είναι ένα πολύτιμο εργαλείο για την μάθηση γιατί συμπληρώνουν και υποστηρίζουν τόσο τα εκπαιδευτικά προγράμματα και όσο και τις συνεδρίες των ειδικών λόγου και ομιλίας. Τα νέα λογισμικά προσφέρουν στα παιδιά την δυνατότητα να αναπτύξουν με ευχάριστο και διασκεδαστικό τρόπο μέσα από ξεκάθαρους στόχους και με την μορφή του παιχνιδιού, ποικίλες βιωματικές εμπειρίες και να αναπτύξουν την κριτική τους σκέψη και τις συνεργατικές δεξιότητες (Μπαεζίδου Ε, Χαλούλη Δ. σελ. 1 - 2).el
heal.advisorNameΔρόσος, Κωνσταντίνοςel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.academicPublisherIDteiep-
heal.numberOfPages88-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λογοθεραπείας ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
lgt_2011146.pdfΠτυχιακή εργασία1.07 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons