Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/581
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΤσιολίκα, Ιουλίαel
dc.date.accessioned2014-07-09T11:13:55Z-
dc.date.available2014-07-09T11:13:55Z-
dc.date.issued2014-07-09-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/581-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΛόγοςel
dc.subjectΠροφορικός λόγοςel
dc.subjectΟμιλίαel
dc.subjectΦωνολογικές διαταραχέςel
dc.subjectΓλωσσικές διαταραχέςel
dc.subjectΠαιδιάel
dc.subjectΝηπιαγωγείοel
dc.subjectΘεραπείαel
dc.titleΗ ανάγκη για λογοθεραπεία στα νηπιαγωγείαel
heal.typebachelorThesis-
heal.classificationΛογοθεραπείαel
heal.classificationΔιαταραχές λόγουel
heal.dateAvailable2024-01-09T00:38:10Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2010-
heal.abstractΗ εργασία που ακολουθεί προσπαθεί να διερευνήσει την ανάγκη για λογοθεραπεία στα νηπιαγωγεία. Το πρώτο μέρος της εργασίας αφορά τις διαταραχές του λόγου στην προσχολική ηλικία. Στο πρώτο κεφάλαιο αναφέρονται οι διαταραχές του προφορικού λόγου που αφορούν τα παιδιά προσχολικής ηλικίας οι οποίες είναι, διαταραχές της ροής της ομιλίας, αλαλία, διαταραχές της φώνησης, διαταραχές της αντήχησης, δυσαρθρία, καθυστέρηση λόγου - ομιλίας, αναπτυξιακή απραξία, διαταραχές της άρθρωσης, φωνολογικές διαταραχές και ειδική γλωσσική διαταραχή, ενώ στη συνέχεια δίνεται ο ορισμός των διαταραχών αυτών. Στο δεύτερο κεφάλαιο περιγράφονται τα κυριότερα συμπτώματα των διαταραχών λόγου και ομιλίας του αφορούν την προσχολική ηλικία. Στο τρίτο κεφάλαιο αναλύονται τα αίτια που προκαλούν τις διαταραχές του προφορικού λόγου ενώ στο τέταρτο κεφάλαιο γίνεται αναφορά στις γενικές αρχές αντιμετώπισης κάθε διαταραχής και περιγράφονται οι τρόποι παρέμβασης. Στο πέμπτο και τελευταίο κεφάλαιο του πρώτου μέρους της εργασίας γίνεται συνοπτική αναφορά στις διαδικασίες αξιολόγησης του λόγου και της ομιλίας. Αναφέρονται οι μέθοδοι που χρησιμοποιούνται και τα βήματα που ακολουθούνται σε μια λογοθεραπευτική αξιολόγηση, στη συνέχεια αναλύονται τα στάδια της αξιολόγησης της φωνολογίας και της άρθρωσης, και τέλος γίνεται αναφορά στο ανεπίσημο τεστ άρθρωσης και στα επίσημα τεστ αξιολόγησης της άρθρωσης και της φωνολογίας που αφορούν την ελληνική γλώσσα. Στο δεύτερο μέρος της εργασίας γίνεται η ανάλυση των αποτελεσμάτων της έρευνας. Στο έκτο κεφάλαιο περιγράφεται ο σκοπός και η μεθοδολογία της έρευνας που περιλαμβάνει το δείγμα που έλαβε μέρος στην έρευνα, τον τόπο διεξαγωγής της έρευνας καθώς και τον τρόπο και τα εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν για να γίνει η αξιολόγηση των παιδιών προσχολικής ηλικίας και η συλλογή των στοιχείων από τους γονείς και τους νηπιαγωγούς, επίσης γίνεται και η ανάλυση των αποτελεσμάτων. Στο έβδομο κεφάλαιο αναφέρονται τα συμπεράσματα από την ανάλυση των αποτελεσμάτων της λογοθεραπευτικής αξιολόγησης των παιδιών, επιπλέον γίνεται αναφορά στην ικανότητα χρήσης του ηλεκτρονικού υπολογιστή από τα παιδιά προσχολικής ηλικίας και αναλύονται οι απαντήσεις γονέων και νηπιαγωγών με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας. Τέλος, δίνονται μελλοντικές προτάσεις με σκοπό να καλυφθεί η ανάγκη που παρουσιάζεται στο νηπιαγωγείο για έγκαιρη λογοθεραπευτική αξιολόγηση και στη συνέχεια παρέμβαση, στα παιδιά που παρουσιάζουν δυσκολίες με την χρήση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας.el
heal.advisorNameΤόκη, Ευγενίαel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.academicPublisherIDteiep-
heal.numberOfPages70-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λογοθεραπείας ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
lgt_2010188.pdfΠτυχιακή εργασία664.49 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons