Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/547
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΜάστορα, Τάνια Μαρίαel
dc.date.accessioned2014-07-04T10:14:54Z-
dc.date.available2014-07-04T10:14:54Z-
dc.date.issued2014-07-04-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/547-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΦοιτητές νοσηλευτικήςel
dc.subjectΕπαγγελματικός χώροςel
dc.subjectΕπιπτώσειςel
dc.subjectΝοσηλευτικό επάγγελμαel
dc.subjectΈρευναel
dc.subjectΑνάλυση δεδομένωνel
dc.titleΕξερευνώντας τις απόψεις των φοιτητών νοσηλευτικής για τον εκφοβισμό το 2013: Μία φαινομενολογική μελέτηel
heal.typebachelorThesis-
heal.classificationΕκφοβισμόςel
heal.classificationΝοσηλευτικήel
heal.dateAvailable2024-01-09T21:36:04Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2013-
heal.abstractΕισαγωγή: Ο εκφοβισμός αποτελεί ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα όχι μόνο για τους νοσηλευτές αλλά και για τους φοιτητές νοσηλευτικής κατά τη διάρκεια της πρακτικής τους άσκησης. Ως αποτέλεσμα δημιουργεί προβλήματα όχι μόνο σε προσωπικό επίπεδο αλλά και σε ομαδικό καθώς επηρεάζει ολόκληρη την ομάδα φροντίδας αλλά και τους ασθενείς. Σκοπός: Η εξερεύνηση των απόψεων των φοιτητών νοσηλευτικής του Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Ηπείρου σχετικά με τον εκφοβισμό στην πρακτική τους άσκησης κατά τη διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους 2012-2013. Είναι σημαντικό να διερευνηθεί ο εκφοβισμός στο πλαίσιο των προεγγεγραμένων νοσηλευτών καθώς η γνώση τέτοιων συμπεριφορών έχει την ικανότητα ευαισθητοποίησης των ακαδημαϊκών αλλά και των ηγετών της νοσηλευτικής σχετικά με το θέμα. Επιπλέον, θα μπορούσε να δημιουργήσει καλύτερο υποστηρικτικό δίκτυο καθιστώντας ευκολότερο στους φοιτητές το να αναφέρουν τέτοιες συμπεριφορές. Μέθοδος: Διενεργήθηκε ποιοτική μελέτη με τη χρήση της φαινομενολογικής προσέγγισης. Η δειγματοληψία ήταν σκόπιμη και το δείγμα αποτέλεσαν 8 φοιτήτριες-τες νοσηλευτικής. Πραγματοποιήθηκαν 8 ημιδομημένες συνεντεύξεις. Η διαδικασία επιτεύχθηκε σύμφωνα με τις αρχές του σχετικιστικού αντιληπτικού περιγράμματος. Αποτελέσματα: Τα ευρήματα ανέδειξαν ότι ο εκφοβισμός σύμφωνα με τις απόψεις των φοιτητών σχετίζεται με την ελλιπή εκπαίδευση των νοσηλευτών, τις σχέσεις εξουσίας και ανταγωνισμού που επικρατούν στο νοσηλευτικό επάγγελμα και την ανάθεση μη νοσηλευτικών αρμοδιοτήτων στους φοιτητές κατά την πρακτική τους άσκηση στα δύο νοσοκομεία. Συμπεράσματα: Οι ερωτηθέντες σαφώς χρειάζονται εκπαίδευση για τον εκφοβισμό και τις μεθόδους πρόληψης του καθώς και την επιβολή πολιτικών στήριξης όταν δημιουργούνται αντίστοιχα επεισόδια. Σκόπιμο θα ήταν να υπάρξει διαχωρισμός ρόλων μεταξύ νοσηλευτών και βοηθών νοσηλευτών καθώς ο μη διαχωρισμός τους δημιουργεί πολλά προβλήματα και αντιπαραθέσεις στην καθημερινή άσκηση της κλινικής νοσηλευτικής. Επιπλέον, κρίνεται επιτακτική η δημιουργία ενός πρωτοκόλλου που να ορίζει τον ρόλο του φοιτητή νοσηλευτικής κατά την πρακτική, έτσι ώστε να αποφεύγεται η ανάθεση μη νοσηλευτικών αρμοδιοτήτων. Συνεπώς, πρέπει να αναπτυχθούν πολιτικές προκειμένου να διευθετηθεί το θέμα του εκφοβισμού κατά το πρόγραμμα της πρακτικής άσκησης.el
heal.advisorNameΜαντζούκας, Στέφανοςel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Νοσηλευτικήςel
heal.academicPublisherIDteiep-
heal.numberOfPages62-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Νοσηλευτικής ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
nsl_2013002.pdfΠτυχιακή εργασία709.07 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons