Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/5168
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΜπάρτζα, Αικατερίνηel
dc.contributor.authorΦαρούπου, Μαρίαel
dc.date.accessioned2016-06-06T09:11:12Z-
dc.date.available2016-06-06T09:11:12Z-
dc.date.issued2016-06-06-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/5168-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΘεραπευτική προσέγγισηel
dc.subjectΜέθοδος TEACCHel
dc.subjectΜέθοδος PECSel
dc.subjectΜέθοδος MAKATONel
dc.titleΔιάγνωση αυτισμού και θεραπευτικές προσεγγίσεις σε παιδιά νηπιακής και πρώτης σχολικής ηλικίαςel
heal.typebachelorThesis-
heal.classificationΑυτισμόςel
heal.dateAvailable2024-01-09T01:16:30Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2016-
heal.bibliographicCitationΜπάρτζα, Α. & Φαρούπου, Μ., 2016. Διάγνωση αυτισμού και θεραπευτικές προσεγγίσεις σε παιδιά νηπιακής και πρώτης σχολικής ηλικίας. Πτυχιακή εργασία. Ιωάννινα. Τ.Ε.Ι. Ηπείρου. Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας. Τμήμα Λογοθεραπείας.el
heal.abstractΣτην παρούσα εργασία θα μελετήσουμε τη διάγνωση του αυτισμού και τις θεραπευτικές προσεγγίσεις σε παιδιά νηπιακής και πρώτης σχολική ηλικίας. Θα χωρίσουμε την εργασία σε τρία μέρη, θα καταγράψουμε τα συμπεράσματα, και στο τέλος θα παραθέσουμε πληροφορίες στο Παράρτημα. Πιο συγκεκριμένα, στο πρώτο μέρος της εργασίας θα κάνουμε αναφορά στον ορισμό του αυτισμού και τα συμπτώματά του. Θα μελετήσουμε την τυπική κλινική εικόνα του αυτισμού ενώ παράλληλα θα καταγράψουμε τα DSM- IV & DSM V και τις αλλαγές που περιέχονται στο DSM V. Κατά το δεύτερο μέρος της εργασίας, θα μελετήσουμε τη διαταραχή Asperger, αλλά και τα διαγνωστικά κριτήρια για το σύνδροµο Heller σύμφωνα με το DSM IV. Επιπρόσθετα, θα καταγράψουμε τον άτυπο αυτισμό και τι είναι οι διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές. Στο τρίτο μέρος, θα γίνει αναφορά στις θεραπευτικές προσεγγίσεις. Ανά τους καιρούς, οι θεραπευτικές προσεγγίσεις που χρησιμοποιούνται στον αυτισμό πληθαίνουν. Μερικές από τις πιο ευρέως χρησιμοποιούμενες είναι PECS, TEACCH, ABA, κοινωνικές ιστορίες, κοινωνική προσαρμογή, εντατική αλληλεπίδραση, MAKATON. Όλες έχουν σαν στόχο την ανεξαρτητοποίηση του ατόμου, την ένταξη του στο σχολείο αρχικά αν πρόκειται για παιδί και στην κοινωνία στη συνέχεια. Κάποιες χρησιμοποιούν εικόνες και κάποιες νοήματα. Σε κάθε περίπτωση, η προσαρμογή γίνεται με βάση τις ικανότητες του ατόμου. Κάθε προσέγγιση απαιτεί την κατάρτιση του θεραπευτή και τον σεβασμό στην προσωπικότητα του κάθε ατόμου. Κάθε προσέγγιση οφείλει να σέβεται τον τρόπο σκέψης και την οπτική γωνία που βλέπει τα πράγματα ένα άτομο με αυτισμό, καθώς και τον τρόπο που αντιλαμβάνεται τα πράγματα.  el
heal.advisorNameΝησιώτη, Μελπομένηel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.academicPublisherIDteiep-
heal.numberOfPages70-
heal.fullTextAvailabilityfalse-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λογοθεραπείας ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.