Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/4783
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚαλοχριστιανάκη, Ευαγγελίαel
dc.contributor.authorΚωνσταντίνου, Έλεναel
dc.date.accessioned2015-11-11T06:59:33Z-
dc.date.available2015-11-11T06:59:33Z-
dc.date.issued2015-11-11-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/4783-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΣύνδρομο Aspergerel
dc.subjectΕιδική Γλωσσική Διαταραχήel
dc.subjectΕρωτηματολόγιο Achenbachel
dc.subjectΠροΑναΓράφωel
dc.subjectΑυτισμόςel
dc.subjectΠαρέμβασηel
dc.titleΜελέτη περίπτωσης παιδιού ηλικίας 6-8 ετών με σύνδρομο Asperger και μελέτη περίπτωσης παιδιού ηλικίας 6-8 ετών με Ειδική Γλωσσική Διαταραχή (SLI) . Αξιολόγηση τους μέσω του ερωτηματολογίου του Achenbach και παρέμβασηel
heal.typebachelorThesis-
heal.dateAvailable2024-01-09T01:25:48Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2015-
heal.bibliographicCitationΚαλοχριστιανάκη Ευαγγελία, Κωνσταντίνου Έλενα, 2015, Μελέτη περίπτωσης παιδιού ηλικίας 6-8 ετών με σύνδρομο Asperger και μελέτη περίπτωσης παιδιού ηλικίας 6-8 ετών με Ειδική Γλωσσική Διαταραχή (SLI) . Αξιολόγηση τους μέσω του ερωτηματολογίου του Achenbach και παρέμβαση, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Λογοθεραπείας, ΤΕΙ Ηπείρουel
heal.abstractΣτα παρακάτω κεφάλαια περιγράφεται η αξιολόγηση και η παρέμβαση σε παιδί με σύνδρομο Asperger και σε παιδί με Ειδική Γλωσσική Διαταραχή (SLI). Το σύνδρομο Asperger θεωρείται μια από τις πλέον δυσκολότερες ασθένειες και νοσήματα στις μέρες μας, το οποίο δεν θεραπεύεται αλλά επιβάλλεται αντίστοιχα η ανάγκη για άμεση νοσηλευτική καθώς και θεραπευτική παρέμβαση. Ωστόσο και οι αυτές παρεμβάσεις δεν θεωρούνται εύκολες, αφού τα συμπτώματα που παρουσιάζει το κάθε παιδί με σύνδρομο Asperger είναι διαφορετικές μεταξύ τους. Η διαταραχή Asperger έχουν κανονική νοηµοσύνη και γλωσσική ανάπτυξη, αλλά όµως αντιμετωπίζουν δυσκολίες στις κοινωνικές σχέσεις και στην επικοινωνία .Συχνά δείχνουν ιδιαίτερη εµµονή σε ρουτίνες και έχουν περιορισµένα ενδιαφέροντα.. Ακόµη, έχουν µεγάλη δυσκολία στο να κατανοήσουν τη γλώσσα του σώµατος.. Τα άτοµα µε το σύνδροµο είναι συχνά ευαίσθητα στους ήχους, στις µυρωδιές, στις γεύσεις, στα φώτα. Μπορεί να προτιµούν µαλακά ρούχα, ορισµένες τροφές και να ενοχλούνται από ήχους φώτα που κανένας άλλος δε φαίνεται να ακούει ή να βλέπει. Επίσης, τα άτοµα µε Asperger έχουν κανονικό δείκτη νοηµοσύνης και αρκετά από αυτά επιδεικνύουν εξαιρετικές δεξιότητες ή ταλέντο σε κάποια ειδική περιοχή ενδιαφέροντος. Η γλωσσική τους ανάπτυξη, είναι επιφανειακά κανονική (για αυτό διαφέρει από τον αυτισµό) ωστόσο υπάρχει δυσκολία στην πρακτική χρήση της γλώσσας. Το λεξιλόγιό τους όµως, µπορεί να είναι πάρα πολύ συνηθισμένο και πλούσιο. Στη συγκεκριμένη διαταραχή του Συνδρόμου Asperger, παρατηρούνται κάποιες στερεότυπες μορφές συμπεριφοράς καθώς και ενδιαφερόντων και δραστηριοτήτων και οι οποίες συμπεριλαμβάνονται στο πεδίο των Διάχυτων Αναπτυξιακών Διαταραχών. Τα παιδιά με το σύνδρομο Asperger έχουν όλα κάποιο σχετικό βαθμό μαθησιακής δυσκολίας, αλλά αυτό διαφέρει πολύ από παιδί σε παιδί και είναι ουσιαστικά αδύνατο να υπολογιστεί αυτός ο συγκεκριμένος βαθμός από την γέννηση. Αναφορικά βέβαια με την έγκαιρη διάγνωση του συνδρόμου Asperger σε έγκυες γυναίκες, αυτή είναι εφικτή μέσα από τον προγεννητικό έλεγχο. Η επιικοινωνία με τους γονείς είναι πολύ σημαντική για να είναι όμως εφικτό από μέρος μιας μητέρας να μπορέσει να συμβουλεύσει και να έχει ένα εποικοδομητικό διάλογο με παιδί με σύνδρομο Asperger για θέματα προσωπικά αλλά και γενικότερου ενδιαφέροντος, θα πρέπει να ορίσει πρώτα η ίδια στο μυαλό της τι είναι ουσιαστικά η επικοινωνία και η σχέση αλληλεπίδρασης με αυτό το παιδί και πως θα πρέπει να διαμόρφωνεται. Αναφορικά με τους παράγοντες που επηρεάζουν μια νοσηλευτική παρέμβαση στα παιδιά με σύνδρομο Asperger, θα μπορούσαν να λεχθούν τα εξής.Αναλυτικότερα, παρουσιάζονται ορισμένοι από τους σοβαρότερους παράγοντες που επηρεάζουν την νοσηλευτική παρέμβαση και εκπαίδευση των παιδιών αυτών. Τέλος αναφερόμενοι στην περίπτωση των παιδιών με σύνδρομο Asperger, θα πρέπει να σημειωθεί πως υπάρχουν ιατρικές και νοσηλευτικές παρεμβάσεις οι οποίες είναι απαραίτητες και παρά το γεγονός πως δεν υπάρχουν συγκεκριμένες ενδεδειγμένες θεραπείες για τέτοιες περιπτώσεις. Κατά την αξιολόγηση του παιδιού μέσω του ερωτηματολoγίου του Achenbach βρέθηκαν οι τομείς, οι οποίοι χρήζουν άμεσης παρέμβασης ώστε το παιδί να μπορεί να είναι λειτουργικό. Στη συνέχεια, μελετώντας τα κεφάλαια θα δούμε την πορεία και την εξέλιξη του παιδιού κατά τη διάρκεια της παρέμβασης. Η παρέμβαση έγινε μέσω του υλικού « ΠροΑναΓράφω». Ένα υλικό εξαιρετικό που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε οποιαδήποτε διαταραχή καθώς περιλαμβάνει πολλούς τομείς. Τα αποτελέσματα της παρέμβασης αναγράφονται στα τελευταία κεφάλαια. Σε επόμενα κεφάλαια, περιγράφεται η ειδική γλωσσική διαταραχή. Μια διαταραχή που συχνά συγχέεται με τις μαθησιακές δυσκολίες. Στην ειδική γλωσσική διαταραχή το παιδί παρουσιάζει αδυναμίες τόσο στον προφορικό όσο και στον γραπτό λόγο. Συγκεκριμένα παρατηρούνται δυσκολίες στη βραχυπρόθεσμη μνήμη, στην προσοχή και τη συγκέντρωση, δυσκολίες στη γραμματική και στη συντακτική δομή αλλά και στο λεξιλόγιο. Οι δυσκολίες του παιδιού γίνονται εμφανείς ακόμη και κατά την συζήτηση με ένα ή περισσότερους συνομιλητές. Τα αίτια της ειδικής γλωσσικής διαταραχής δεν είναι ακόμη γνωστά. Υπάρχουν μονάχα κάποιοι βιολογικοί παράγοντες οι οποίοι ενοχοποιούνται για την εμφάνισή της. Επιπλέον, η διαταραχή αυτή δεν είναι αρκετά μελετημένη και τα ευρήματα δεν είναι ακόμη αρκετά, ιδιαίτερα στη χώρα μας. Στη συγκεκριμένη εργασία γίνεται αξιολόγηση σε κοριτσάκι ηλικίας 7 ετών με ειδική γλωσσική διαταραχή. Με τη βοήθεια του ερωτηματολογίου του Achenbach εντοπίζονται οι τομείς της μνήμης και της προσοχής, οι οποίοι χρήζουν άμεσης παρέμβασης. Μέσα από μια σειρά ασκήσεων, και μετά από τετράμηνη παρέμβαση παρατίθεται η εξέλιξη του παιδιού. Το υλικό που χρησιμοποιήθηκε ονομάζεται «Ενδυνάμωση Του Αποδιοργανωμένου Νου». Είναι ένα εξαιρετικό εγχειρίδιο με πλήθος ασκήσεων για προσοχή, μνήμη, ανάκληση, ανάπτυξη λεξιλογίου, σειροθέτηση ιστοριών, σύνταξη κ.α. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε οποιαδήποτε διαταραχή χαρακτηρίζεται από πτώση των γνωστικών λειτουργιών. Φτάνοντας στο τέλος, παρατηρούμε την εξέλιξη του παιδιού μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα. Ακόμη, αξιολογούμε κατά πόσο έχουν επιτευχθεί οι βραχυπρόθεσμοι και τελικά οι μακροπρόθεσμοι στόχοι . Στο τέλος της εργασίας υπάρχει ένα κεφάλαιο, το οποίο χαρακτηρίζεται συγκριτικό. Στο συγκεκριμένο κεφάλαιο περιγράφονται οι ομοιότητες και οι διαφορές ανάμεσα στην παρέμβαση δύο παιδιών με δύο διαφορετικές διαταραχές. Αξίζει να σημειωθεί ότι, εκτός από το είδος της διαταραχής, τα παιδιά είναι διαφορετικού φύλλου και ηλικίας. Τέλος, οι μέθοδοι προσέγγισης και παρέμβασης είναι εξίσου διαφορετική.el
heal.abstractIn the following chapters, the assessment of a child with Asperger syndrome and the one of a child with Specific Language Impairment (SLI) is described, as well as the intervention taken. Asperger syndrome is considered one of the hardest disorders nowadays and although it cannot be cured, there is still a necessity for immediate nursing and therapeutic intervention. However, the treatment is not easy, since the symptoms reported in each medical case vary. People with Asperger syndrome have normal cognitive and linguistic development, but still experience difficulties in social interaction and communication. They usually stick to inflexible routines and have restricted interests. Moreover, they have difficulty in understanding the body language. Asperger patients are usually very sensitive in the sounds, the smells, the tastes, the lighting. They might prefer soft clothes, specific foods and be annoyed by sounds or lights that no one else seems to notice. Also, people with Asperger syndrome are of normal intelligence and it is not uncommon for them to have exceptional skills or talents in some special area of interest. Their linguistic development is superficially normal (and this is why Asperger differs from autism) but they face difficulties in the practical application of language. Their vocabulary, still, can be very ordinary and rich. In the particular disorder of Asperger syndrome, some stereotyped patterns of behavior and activities are noticed, which are also included in the area of Pervasive Developmental Disorders (PDD). All children with Asperger syndrome experience school learning disabilities to a relative degree, but this varies a lot from child to child and it is practically impossible for this particular degree to be calculated since childbirth. As far as it concerns the early diagnosis of Asperger syndrome, it is possible to be detected through prenatal check-up in pregnant women. The communication of the parents with the children is very important and in order for a mother to have a successful conversation with a child with Asperger syndrome, for personal subjects as long as for subjects of general interest, she should first define to herself what basically communication and interaction with this child is, and how it should be formed. Furthermore, some of the most important factors that affect the nursing intervention and the education of these children are presented. Finally, in the case of children with Asperger syndrome, it must be underlined that there are plenty of medical and nursing interventions to be taken, which are essential, in spite the fact that there is no official cure. During the assessment of the child through the Achenbach questionnaire, the areas that need immediate intervention have been found, so that the child could be functional. As we go over the following chapters, we can study the progress that the child has made during the intervention. The intervention was set according to the material of the book “ΠροΑναΓράφω”. It is an exceptional book that can be useful for any disorder, as it includes many areas. The results of the intervention are presented in the last chapters. The next chapters are about the Specific Language Impairment (SLI). Specific Language Impairment is commonly misidentified as school learning disabilities. In Specific Language Impairment the child is having difficulty in oral and written language. More specifically, difficulties in short-term memory, attention, concentration, grammatical and syntactical structure, and vocabulary are noticed. These difficulties can be noticed even during the conversation with one or more speakers. The cause of specific language impairment is not yet known. There are only some biological factors that are considered responsible for the appearance of the disorder. Moreover, specific language impairment has not been studied enough and the findings are not yet enough, especially in Greece. This paper includes the assessment of a seven year old girl with specific language impairment. With the help of Achenbach’s questionnaire the areas of memory and attention are evaluated, which need immediate intervention. After a set of exercises and after a four-month intervention the progress that the child has made is presented. The material that has been used is from the book “Eνδυνάμωση Του Αποδιοργανωμένου Νου” (“Strengthening The Disorganized Mind”). It is an exceptional book that provides plenty of exercises in attention, memory, recall, vocabulary development, organizing facts, syntax, etc. It can be useful for any disorder is characterized by limited cognitive functions. In the end, we observe the development and the progress of the child during this time. Moreover, we evaluate if the short-term and long-term aims have been succeeded. In the last part of this paper a comparative chapter is available. In this chapter the similarities and the differences between the two cases of intervention are described, since the two children have different disorders. It should be underlined that apart from the disorder, these children are also of different gender and age. Lastly, the methods used for the treatment and intervention are different, too.en
heal.advisorNameΖακοπούλου, Βικτωρίαel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.academicPublisherIDteiep-
heal.numberOfPages146 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λογοθεραπείας ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
lgt_3.pdfΠτυχιακή εργασία8.77 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons