Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/4298
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΔρακονταείδη, Δανιέλλα - Μαριάνθηel
dc.date.accessioned2014-09-24T08:34:50Z-
dc.date.available2014-09-24T08:34:50Z-
dc.date.issued2014-09-24-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/4298-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΝεανικός διαβήτηςel
dc.subjectΘεραπείαel
dc.subjectΨυχοσυναισθηματικές διαταραχέςel
dc.subjectΣακχαρώδης διαβήτηςel
dc.subjectΠαιδιά και διαβήτηςel
dc.subjectΔιαβητικά παιδιάel
dc.titleΝεανικός διαβήτηςel
heal.typebachelorThesis-
heal.classificationΔιαβήτης στους νέουςel
heal.dateAvailable2024-01-06T22:16:56Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2013-
heal.abstractΟ διαβήτης τύπου Ι (ή νεανικός διαβήτης) αποτελεί μία δύσκολη μεταβολική νόσο που εκδηλώνεται σε παιδιά και νέους, με ποικίλες παράπλευρες και επακόλουθες επιπλοκές. Τα τελευταία σαράντα έτη υπάρχουν ακράδαντα αποδεικτικά στοιχεία για το σημαντικό ρόλο των ψυχοκοινωνικών παραγόντων στη διαχείριση του διαβήτη τύπου Ι σε παιδιά και εφήβους. Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν να περιγράψει το νεανικό διαβήτη, τα αίτια εμφάνισής του, την παθοφυσιολογία του, τις επιπλοκές που προκαλεί, τους τρόπους θεραπείας, αλλά και τις ψυχολογικές επιπτώσεις που έχει στα παιδιά και τους νέους και πως αυτές αλληλεπιδρούν με τον έλεγχο και τη διαχείριση της νόσου. Πέραν των παθολογικών επιπτώσεων του νεανικού διαβήτη τα παιδιά και οι έφηβοι τους πρώτους μήνες μετά από τη διάγνωση παρουσιάζουν δυσκολία προσαρμογής με διαταραχές ύπνου, διαταραχές στη διατροφή, κοινωνική απομόνωση, κατάθλιψη, άγχος και ανησυχία. Τα πλέον σημαντικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά και οι νέοι είναι η δυσκολία τήρησης του θεραπευτικού σχήματος και η διαφορετικότητά τους απέναντι στους συνομηλίκους τους. Η συμμετοχή των παιδιών και των έφηβων με νεανικό διαβήτη στις σχολικές δραστηριότητες και σε άλλες μορφές άσκησης πρέπει να ενθαρρύνεται, διότι επηρεάζει θετικά την ψυχοσυναισθηματική τους κατάσταση. Ο κακός γλυκαιμικός έλεγχος συνδέεται με διαταραχές στη συμπεριφορά των εφήβων καθώς επίσης και με σοβαρά ψυχοσυναισθηματικά προβλήματα. Η υποστήριξη των γονέων είναι σημαντικό στοιχείο για την επιτυχή έκβαση της νόσου και την ευεξία των διαβητικών παιδιών και νέων, γιατί βασικός στόχος είναι η αυτονομία των παιδιών, όχι όμως ως πλήρης ανεξαρτησία στη θεραπεία, αλλά ως αλληλεξάρτηση και σωστή συνεργασία με τα υπόλοιπα μέλη. Η διαχείριση του νεανικού διαβήτη πρέπει να πραγματοποιείται από μία διεπιστημονική ομάδα (ιατροί, νοσηλευτές, κοινωνικοί λειτουργοί, ψυχολόγοι, ψυχίατροι κλπ), στόχος της οποίας θα είναι να παρέχει φροντίδα στο παιδί, τον έφηβο και την οικογένεια του, να συμβάλλει στην ανάπτυξη ικανοτήτων και δεξιοτήτων που θα τα βοηθήσουν να αποδεχθούν τη νόσο και τη θεραπεία που αυτή απαιτεί, ούτως ώστε να ανακουφιστούν από αρνητικά συναισθήματα και να αισθάνονται αισιοδοξία, αυτοεκτίμηση, αυτοπεποίθηση, ασφάλεια, αφού αποτέλεσμα όλων αυτών είναι ο καλός μεταβολικός έλεγχος της νόσου. Η ίδια διεπιστημονική ομάδα θα πρέπει εκτός από την οικογένεια και τον ασθενή, να εκπαιδεύσει και το προσωπικό του σχολικού περιβάλλοντος στη διαχείριση της νόσου. Όλα τα εμπλεκόμενα μέλη της ομάδας διαχείρισης του διαβήτη πρέπει να γνωρίζουν καλά ότι η ελλιπής ψυχοκοινωνική υποστήριξη, καθώς και η ανεπαρκής εκπαίδευση των παιδιών και ειδικά των εφήβων αλλά και της οικογένειας, επηρεάζει αρνητικά τη συμφιλίωσή τους με τη νόσο (άρα και την αποδοχή της), την αυτοεκτίμησή τους και τις διαπροσωπικές τους σχέσεις με το κοινωνικό σύνολο.el
heal.abstractType I diabetes (or juvenile diabetes) is a metabolic disease that occurs in children and young people with a variety of ancillary and subsequent complications. The last forty years there is a great body of scientific data on the important role of psychosocial factors in the management of type 1 diabetes in children and adolescents. The purpose of this study was to describe juvenile diabetes, causes of occurrence, pathophysiology, complications, modes of treatment, the psychological effects on children and young people and how they interact with the control and management of the disease. In addition to the pathological effects of juvenile diabetes, children and adolescents in the first months after diagnosis present sleeping disorders, eating disorders, social isolation, depression, anxiety and restlessness. The most significant problems faced by children and young people is the difficulty of keeping the regimen and their diversity across to their peers. The participation of children and adolescents with juvenile diabetes in school activities and other forms of exercise should be encouraged, because it affects positively the psycho-emotional state. The poor glycemic control is associated with behavioural disorders of adolescents as well as serious psychological problems. The support of parents is essential to the successful outcome of the disease and improve the wellbeing of children and young diabetics. The main goal is autonomy of children, not as full independence in therapy, but as interdependent and good cooperation with the other members. The management of juvenile diabetes must be performed by a multidisciplinary team (doctors, nurses, social workers, psychologists, psychiatrists, etc.), the goal of which is to care for the child, adolescent and family, to contribute to building skills that will help them to accept the illness and the treatment it requires, in order to alleviate any negative feelings and feel optimism, self-esteem, confidence, security. As a result of all these, good metabolic control of the disease is achieved. The same multidisciplinary team must train the staff of the school environment in disease management. All team members involved in diabetes management should be well aware that poor psychosocial support, and inadequate education of children, especially adolescents and family, affects negatively their reconciliation with the disease (and thus acceptance), self-esteem and interpersonal relationships with the community.en
heal.advisorNameΒρυώνης, Γεώργιοςel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Βρεφονηπιοκομίαςel
heal.academicPublisherIDteiep-
heal.numberOfPages77-
heal.fullTextAvailabilityfalse-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Προσχολικής Αγωγής ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons