Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/4278
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΣάλλιαρη, Μαρίαel
dc.date.accessioned2014-09-23T10:48:50Z-
dc.date.available2014-09-23T10:48:50Z-
dc.date.issued2014-09-23-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/4278-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΓονεϊκά στυλel
dc.subjectΠαιδιάel
dc.subjectΦροντίδαel
dc.subjectΑγωγήel
dc.subjectΠροσχολική ηλικίαel
dc.titleΤα γονεϊκά στυλ και οι επιδράσεις που ασκούν στις πτυχές της ημερήσιας φροντίδας και αγωγής που οι γονείς θεωρούν σημαντικέςel
heal.typebachelorThesis-
heal.classificationΓονείςel
heal.classificationΠαιδιά -- Φροντίδαel
heal.dateAvailable2024-01-06T22:26:26Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2013-
heal.abstractΣτο πλαίσιο της προσχολικής εκπαίδευσης, η αγωγή και η φροντίδα αποτελούν δύο θεσμούς που σε μεγάλο βαθμό υφίστανται διχοτομία, αν και ο συνδυασμός αυτών (educare) θα είχε περισσότερα οφέλη για το παιδί που βρίσκεται στην προσχολική ηλικία. Τα πρώτα χρόνια της ζωής του παιδιού είναι καθοριστικά για τη μετέπειτα πορεία και ανάπτυξη του παιδιού. Το κύριο ερώτημα της έρευνας είναι κατά πόσο οι γονείς εστιάζουν περισσότερο στην φροντίδα ή την αγωγή, ανάλογα με το αν θεωρούν πιο σημαντική τη συναισθηματική ευημερία ή τις μαθησιακές ικανότητες και την κοινωνική και γλωσσική ανάπτυξη, αντίστοιχα. Αντικείμενο της παρούσας μελέτης είναι η διερεύνηση της προοπτικής των γονέων σχετικά με την επιλογή της αγωγής ή της φροντίδας για τα παιδιά τους κατά την προσχολική ηλικία. Συγκεκριμένα, διερευνάται κατά πόσο οι γονείς δίνουν προτεραιότητα στην αγωγή ή τη φροντίδα των παιδιών τους κατά την προσχολική ηλικία, καθώς και η επίδραση των γονεϊκών στυλ στις επιλογές των γονέων. Για τη συλλογή των δεδομένων το μεθοδολογικό εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε ήταν το ερωτηματολόγιο, που χορηγήθηκε σε 50 γονείς με παιδιά στην προσχολική ηλικία. Πρόκειται για μια ποσοτική προσέγγιση με τη συμμετοχή ενός μικρού δείγματος, που δεν επιτρέπει την γενίκευση των ευρημάτων, τα οποία όμως δίνουν τη δυνατότητα για περαιτέρω προβληματισμό. Σύμφωνα με τα ευρήματα της παρούσας έρευνας φαίνεται πως οι προτιμήσεις των γονέων επικεντρώθηκαν κυρίως στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, το προσωπικό, το κτίριο και τον εξοπλισμό. Η πιο σημαντική διάσταση όσον αφορά το πρόγραμμα ήταν οι ρουτίνες προσωπικής φροντίδας, που αφορά τη φροντίδα των παιδιών και εστιάζει στις βασικές τους ανάγκες, ενώ ακολουθεί η γλωσσική ανάπτυξη των παιδιών. Οι γονείς φαίνεται πως εμφανίζουν μια τάση για διχοτόμηση των θεσμών, δίνοντας προτεραιότητα στην φροντίδα των παιδιών. Όσον αφορά το στυλ που υιοθετούν, κυρίως, οι γονείς του δείγματος φαίνεται πως στην πλειοψηφία τους είναι δημοκρατικοί, ενώ με μεγάλη διαφορά ακολουθεί το επιτρεπτικό στυλ και τέλος το αυταρχικό στυλ. Επίσης, βρέθηκε θετική συσχέτιση ανάμεσα στις πτυχές του προγράμματος που οι γονείς αξιολογούν ως σημαντικές και το δημοκρατικό στυλ. Οι δημοκρατικοί γονείς δίνουν δηλαδή έμφαση σε στοιχεία του προγράμματος που επικεντρώνονται στο παιδί, όπως είναι οι δραστηριότητες που κάνουν τα παιδιά στο βρεφονηπιακό σταθμό. Γενικά, τα ευρήματα της έρευνας δείχνουν την ύπαρξη διχοτομίας ανάμεσα στη φροντίδα και την αγωγή, που αποτελεί ένα παγκόσμιο χαρακτηριστικό. Οι γονείς φαίνεται πως, ανάλογα με το γονεϊκό στυλ που υιοθετούν, δίνουν, σε κάποιο βαθμό, έμφαση σε ορισμένα μόνο από τα στοιχεία του προγράμματος προσχολικής αγωγής και φροντίδας που εστιάζουν περισσότερο στην φροντίδα παρά την αγωγή.el
heal.advisorNameΡέντζου, Κωνσταντίναel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Βρεφονηπιοκομίαςel
heal.academicPublisherIDteiep-
heal.numberOfPages96-
heal.fullTextAvailabilityfalse-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Προσχολικής Αγωγής ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons