Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/4178
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚατσαμπή, Ελένηel
dc.contributor.authorΜπέλλου, Ελένηel
dc.contributor.authorΝικολαΐδου, Χρυσάνθηel
dc.date.accessioned2014-09-20T05:42:12Z-
dc.date.available2014-09-20T05:42:12Z-
dc.date.issued2014-09-20-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/4178-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΕσωτερικός χώροςel
dc.subjectΚαταλληλότητα κτιριακών εγκαταστάσεωνel
dc.subjectΕξωτερικός χώροςel
dc.subjectΕξοπλισμόςel
dc.subjectΠαιδαγωγικό υλικόel
dc.subjectΑνάγκες των παιδιώνel
dc.subjectΠαιχνίδιel
dc.subjectΚουκλοθέατροel
dc.titleΗ διαμόρφωση του εσωτερικού και εξωτερικού χώρου ενός παιδικού σταθμούel
heal.typebachelorThesis-
heal.classificationΒρεφονηπιακοί σταθμοί -- Διοίκηση και οργάνωσηel
heal.dateAvailable2024-01-06T22:17:36Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2012-
heal.abstractΣτις μέρες μας οι σύγχρονοι παιδικοί σταθμοί δεν αποβλέπουν πια, όπως τα πρώτα χρόνια της ίδρυσης τους να προφυλάξουν μόνο τα παιδιά από διάφορους κινδύνους που δημιουργούσε η πολλαπλή εγκατάλειψη τους, κατά το διάστημα της απουσίας της μητέρας από κοντά τους, αλλά καταβάλλεται προσπάθεια να προσφέρεται μια αγωγή, τέτοια όπως καθορίζεται από τα τελευταία πορίσματα της βιολογίας και της ψυχολογίας του παιδιού. Στον βρεφονηπιακό σταθμό, η επαγγελματική ταυτότητα των εργαζομένων (χρονολογικά) έχει τη λογική της πρόνοιας, της περιποίησης, της φροντίδας υγείας, της σωστής διατροφής, της ασφάλειας, της αγωγής και της κοινωνικοποίησης. Είναι λοιπόν δεδομένο πλέον ότι ο βρεφονηπιακός σταθμός δεν αποτελεί μόνο χώρο φύλαξης, αλλά καλλιεργεί και συνήθειες υγιεινής, φροντίδας, αγωγής, κοινωνικοποίησης και ανάπτυξης. Η προσέγγιση, από λειτουργική αισθητική πλευρά, των προβλημάτων που έχουν σχέση με τη σωστή οργάνωση του παιδικού σταθμού είναι το αντικείμενο αυτής της μελέτης. Επιλέξαμε λοιπόν το θέμα αυτό γιατί είχαμε την ευκαιρία, δουλεύοντας ως βρεφονηπιοκόμοι και ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια πολλών επισκέψεων μας σε παιδικούς σταθμούς να παρατηρήσουμε τη θετική ή αρνητική επίδραση που ασκεί, σε όλες τις δραστηριότητες του παιδιού στον παιδικό σταθμό, ο τρόπος οργάνωσης και διαμόρφωσης του χώρου. Συγκεκριμένα παρατηρήσαμε ότι το σωστό και καλαίσθητο περιβάλλον του παιδικού σταθμού καθώς και η αισθητική ευαισθησία της παιδαγωγού σε ό,τι έχει σχέση με τη δουλειά της, επιδρά ευεργετικά στα παιδιά και επηρεάζει θετικά την όλη παιδαγωγική διαδικασία όπως και το αντίθετο. Έτσι λοιπόν είδαμε ότι η ξεχωριστή σημασία που δίνει η βρεφονηπιοκόμος στην οργάνωση του σταθμού, η αγάπη της για το ωραίο και γενικά η αισθητική της ευαισθησία παίζουν καθοριστικό ρόλο στη λειτουργία του σταθμού, προσανατολίζουν αισθητικά τα παιδιά και γενικά προάγουν την παιδαγωγική πράξη σ’ αυτό. Η εργασία μας λοιπόν αποτελείται από πέντε κεφάλαια. Το πρώτο κεφάλαιο αναφέρεται στην έννοια χώρος και στη λειτουργία του, καθώς και στην ιστορική αναδρομή του σχολικού χώρου. Στη συνέχεια γίνεται λόγος για την σχέση του χώρου με την ανάπτυξη και τη μάθηση του παιδιού, όπως και στην επίδραση που ασκεί απέναντι στα παιδιά ο σχολικός χώρος. Το δεύτερο κεφάλαιο περιλαμβάνει την έννοια και το σκοπό της οργάνωσης στον παιδικό σταθμό, καθώς και την οργάνωσή του σύμφωνα με την αισθητική αγωγή. Ακόμη περιέχει την οργάνωση του περιβάλλοντος με βάση τις ανάγκες των παιδιών, όπως και το ρόλο της βρεφονηπιοκόμου στο χώρο του σταθμού. Το τρίτο κεφάλαιο καλύπτει το κτίριο και τις κατάλληλες κτιριακές εγκαταστάσεις και την υλική δομή της τάξης. Στο τέταρτο κεφάλαιο γίνεται αναφορά στη διαμόρφωση του εσωτερικού και του εξωτερικού χώρου ενός παιδικού σταθμού, ενώ περιγράφονται αναλυτικά όλες οι γωνιές που υπάρχουν στο χώρο του σταθμού. Τέλος, το πέμπτο κεφάλαιο αποτελεί το πρακτικό μέρος της εργασίας μας, όπου με τη δική μας παρέμβαση διαμορφώσαμε τον εσωτερικό χώρο του παιδικού σταθμού, στον οποίο πραγματοποιήσαμε την πρακτική μας άσκηση και καταγράψαμε τις αντιδράσεις των παιδιών.el
heal.advisorNameΝούσια, Αλεξάνδραel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Βρεφονηπιοκομίαςel
heal.academicPublisherIDteiep-
heal.numberOfPages82-
heal.fullTextAvailabilityfalse-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Προσχολικής Αγωγής ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons