Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/4133
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΓαλιάτσου, Καλλιρρόηel
dc.date.accessioned2014-09-18T11:37:03Z-
dc.date.available2014-09-18T11:37:03Z-
dc.date.issued2014-09-18-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/4133-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΠροσχολική ηλικίαel
dc.subjectΜάθησηel
dc.subjectΤέχνηel
dc.subjectΠαιδική δημιουργίαel
dc.subjectΑισθητική αγωγήel
dc.subjectΙχνογράφημαel
dc.subjectΖωγραφικήel
dc.subjectΠηλοπλαστικήel
dc.subjectΧαρακτικήel
dc.subjectΞυλογραφίαel
dc.subjectΕικαστικάel
dc.titleΠοιά η συμβολή των εικαστικών στην ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού προσχολικής ηλικίαςel
heal.typebachelorThesis-
heal.classificationΤέχνη -- Μελέτη και διδασκαλία (Προσχολική)el
heal.dateAvailable2024-01-06T22:19:32Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2011-
heal.abstractΤο θέμα της πτυχιακής μου εργασίας είναι: ποια η συμβολή των εικαστικών στην ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού προσχολικής ηλικίας. Παρακάτω θα τονιστούν τα σημαντικότερα σημεία. Αρχικά, η εργασία ξεκινάει με το πρώτο κεφάλαιο που είναι ο σκοπός των εικαστικών-τέχνης, όπου μέσω αυτής αναπτύσσεται η πρωτοβουλία και η θέληση του παιδιού και που αποτελεί τον μόνο τρόπο έκφρασης της σκέψης και των συναισθημάτων του. Καθώς και στο ότι η τέχνη συγκινεί, ενθουσιάζει και γοητεύει. Ακολουθεί το δεύτερο κεφάλαιο, όπου γίνεται αναφορά στις εικαστικές τεχνικές όπως το ιχνογράφημα, το παιδικό ιχνογράφημα, τη ζωγραφική, το κολλάζ, την πηλοπλαστική, τη γκραβούρα-χαρακτική, τη λιθογραφία, την ξυλογραφία, την τσιγκογραφία, την ελαιογραφία, το υαλογράφημα και τη μονοτυπία. Πιο κάτω ακολουθεί το τρίτο κεφάλαιο, όπου επισημαίνεται η σημασία της παιδικής τέχνης-παιδικό σχέδιο και το πως το παιδικό σχέδιο έχει ορισμένα στάδια εξέλιξης τα οποία πρέπει να περάσουν όλα τα παιδιά. Επίσης, πρέπει τα παιδιά να εκφράζονται και να συμμετέχουν ελεύθερα. Σημαντικής σημασίας είναι και το τέταρτο κεφάλαιο, στο οποίο γίνεται αναφορά στα σημεία, τις γραμμές, τα σχήματα, τα χρώματα, τους χώρους, τους όγκους και το πως αυτά διαρθρώνονται, κρύβοντας συχνά μέσα τους κάποιο βαθύτερο νόημα. Ακολουθεί το πέμπτο κεφάλαιο, όπου γίνεται μια εκτενέστερη αναφορά στη συμβολή της τέχνης και στο πόσο σημαντική είναι για την ανάπτυξη του παιδιού (σωματική, συναισθηματική, κοινωνική, γνωστική, δημιουργική). Στο έκτο κεφάλαιο, γίνεται αναφορά στην συμβολή των εικαστικών στα παιδιά με ιδιαιτερότητες και στο πως συμβάλλει η τέχνη στο να μην γίνονται εμφανείς αυτές οι ιδιαιτερότητες. Σημαντικό είναι και το έβδομο κεφάλαιο που αναφέρεται στο ρόλο του παιδαγωγού ο οποίος πρέπει να είναι εμψυχωτικός και καθοδηγητικός και δεν θα πρέπει να προσφέρει έτοιμα μοντέλα για αντιγραφή και απομίμηση. Επιπρόσθετα, στο όγδοο κεφάλαιο αναφέρεται ο ρόλος του σχολείου και στο πώς αυτός ο χώρος πρέπει να είναι διαμορφωμένος, ώστε να συμβάλλει στην ενεργοποίηση του μαθητή για να δημιουργεί το ωραίο και να αποστρέφεται το άσχημο. Στο τέλος της εργασίας υπάρχουν τα συμπεράσματα και ο επίλογος.el
heal.advisorNameΜπερούκας, Κωνσταντίνοςel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Βρεφονηπιοκομίαςel
heal.academicPublisherIDteiep-
heal.numberOfPages58-
heal.fullTextAvailabilityfalse-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Προσχολικής Αγωγής ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons