Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/390
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΠαγκάκη, Μαργαρίταel
dc.date.accessioned2014-06-30T11:48:36Z-
dc.date.available2014-06-30T11:48:36Z-
dc.date.issued2014-06-30-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/390-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΆτομα με ειδικές ανάγκεςel
dc.subjectΑυτιστικά παιδιάel
dc.subjectΣυμπτωματολογίαel
dc.subjectΑίτια αυτισμούel
dc.subjectΔιαγνωστικά συστήματαel
dc.subjectΘεραπευτικές μέθοδοιel
dc.titleΑυτισμός: Προσπάθεια προσέγγισης του γυάλινου αυτού κόσμουel
heal.typebachelorThesis-
heal.classificationΑυτισμόςel
heal.dateAvailable2024-01-09T00:07:48Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2009-
heal.abstractΣτο πρώτο κεφάλαιο γίνεται μια σύντομη ιστορική αναδρομή του αυτισμού. Από την πρώτη καταγραφή το 1911 (Bleuer) ως σύμπτωμα σχιζοφρένειας σε ενήλικα μέχρι και το 1943-44 (Kanner και Asperger) περιγράφοντας μια ομάδα παιδιών. Στο δεύτερο κεφάλαιο αναφέρονται επιγραμματικά μύθοι και αλήθειες περί αυτισμού, διασαφηνίζοντας τη φύση του αυτισμού. Πρόκειται για μια βιολογικά προσδιοριζόμενη εξελικτική διαταραχή, ένα σύνδρομο συμπτωμάτων. Στο τρίτο κεφάλαιο ορίζεται η έννοια του αυτισμού πολυδιάστατα. Στο τέταρτο, πέμπτο και έκτο κεφάλαιο γίνεται μια βιβλιογραφική ανασκόπηση των συμπτωμάτων και των χαρακτηριστικών του αυτισμού. Στο έβδομο κεφάλαιο περιγράφονται οι αιτιολογικές θεωρίες που αποδίδουν τον αυτισμό σε ψυχολογικές, οργανικές ή σε γνωστικές θεωρίες. Στο όγδοο κεφάλαιο, τα επιδημιολογικά στοιχεία δείχνουν ότι ο αυτισμός είναι συχνότερος στα αγόρια και συναντάται μια φορά στις εφτακόσιες γεννήσεις. Το ένατο, δέκατο και ενδέκατο κεφάλαιο αφορούν τη διάγνωση και επιμέρους τμήματά της όπως η διαφοροδιάγνωση, τα διαγνωστικά συστήματα και οι δυσκολίες που προκύπτουν για να πραγματοποιηθεί. Στο δέκατο κεφάλαιο αναπτύσσεται το κομμάτι της αξιολόγησης, τονίζοντας τη σημασία του σκοπού της. Ειδικότερα, παρουσιάζονται στοιχεία της λογοθεραπευτικής αξιολόγησης. Στο ενδέκατο κεφάλαιο, γίνεται μια εκτενής αναφορά σε θεραπευτικές προσεγγίσεις του αυτισμού, με βασικούς άξονες τη γνωστική-συμπεριφορική προσέγγιση, την προσέγγιση ενίσχυσης της κοινωνικής αλληλεπίδρασης, τις προσεγγίσεις ενίσχυσης της εναλλακτικής επικοινωνίας, τις προσεγγίσεις ενίσχυσης του παιχνιδιού, τις αισθητηριακές-κινητικές προσεγγίσεις, τις ψυχοθεραπευτικές και βιοχημικές προσεγγίσεις. Στο δωδέκατο και στο δέκατο τρίτο κεφάλαιο, γίνονται σύντομες αναφορές του αυτισμού στην Ελλάδα, καθώς και νέα ερευνητικά δεδομένα που αφορούν τον αυτισμό. Στο δέκατο τέταρτο κεφάλαιο παρουσιάζονται πέντε περιστατικά. Σε κάθε ένα από αυτά εστιάζεται διαφορετικός τρόπος θεραπευτικής προσέγγισης: τμήμα ένταξης σε κανονικό σχολείο, ψυχολογική παρέμβαση, κοινωνικοί παράγοντες, λογοθεραπευτική παρέμβαση και φαρμακευτική αγωγή.el
heal.advisorNameΜωρόγιαννης, Φώτηςel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.academicPublisherIDteiep-
heal.numberOfPages220-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λογοθεραπείας ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
lgt_2009014.pdfΠτυχιακή εργασία2.41 MBAdobe PDFView/Open
lgt_2009014a.pdfΠαρουσίαση3.23 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons