Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/389
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΜάντη, Αντωνίαel
dc.date.accessioned2014-06-30T11:36:19Z-
dc.date.available2014-06-30T11:36:19Z-
dc.date.issued2014-06-30-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/389-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΜουσικοθεραπείαel
dc.subjectΕναλλακτικές θεραπείεςel
dc.subjectΑίτια αυτισμούel
dc.subjectΔιαγνωστικά κριτήριαel
dc.subjectΠαιδιά με αυτισμόel
dc.titleΑυτισμός: Μουσικοθεραπεία και εναλλακτικές θεραπευτικές προσεγγίσειςel
heal.typebachelorThesis-
heal.classificationΑυτισμόςel
heal.dateAvailable2024-01-09T01:05:40Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2009-06-
heal.abstractΣτην παρούσα εργασία γίνεται προσπάθεια να περιγραφούν και να κατανοηθούν όσο το δυνατόν καλύτερα, ο αυτισμός, η μουσικοθεραπεία αλλά και οι εναλλακτικές μέθοδοι επικοινωνίας που μπορούν να βοηθήσουν εξίσου καλά τα παιδιά με αυτισμό. Αρχίζοντας να μιλάμε για τον αυτισμό θα πρέπει να πούμε ότι είναι μία πρώιμη και σφαιρική διαταραχή της εξέλιξης που χαρακτηρίζεται από σοβαρές διαταραχές επικοινωνίας, αδυναμία κοινωνικών σχέσεων και διαταραχές συμπεριφοράς. Εκτός όμως από τις διαταραχές που ήδη αναφέρθηκαν τα άτομα με αυτισμό μπορεί να αντιμετωπίζουν δυσκολίες και σε άλλους τομείς όπως: δυσλειτουργία της αισθητηριακής ολοκλήρωσης, δυσκολία στην ανάπτυξη της «θεωρίας του νου», κινητικές στερεοτυπίες, υπερδιέγερση κ.ά. Γίνεται κατανοητό λοιπόν ότι ο αυτισμός χρειάζεται προσεχτική αξιολόγηση και διάγνωση, ώστε να ξεχωρίσει από πολλά σύνδρομα που έχουν κοινά χαρακτηριστικά με αυτόν. Συνεχίζοντας αναφερόμαστε στη μουσικοθεραπεία όπου είναι μια μέθοδος παρέμβασης, η οποία χρησιμοποιεί τη μουσική για να βοηθήσει τους ασθενείς (πελάτες) να αντεπεξέλθουν στις δυσκολίες που συναντούν στη ζωή τους και απευθύνεται σε παιδιά και ενήλικες. Μία μουσικοθεραπευτική συνεδρία μπορεί ανάλογα με την περίπτωση να είναι ατομική ή ομαδική ενώ διαρκεί περίπου 30 λεπτά, ανάλογα με τη διάθεση και την αποδοχή των μελών ή του μέλους της ομάδας. Όσον αφορά στα παιδιά με αυτισμό είναι προτιμότερη η ατομική εργασία με στόχο τη βαθμιαία ένταξη του παιδιού σε μια ομάδα. Στη συνέχεια αναφερόμαστε στις εναλλακτικές μεθόδους θεραπείας όπου είναι : η θεραπευτική ιππασία, η εικαστική θεραπεία, τo σύστημα επικοινωνίας μέσω ανταλλαγής εικόνων (Pecs), η εναλλακτική προσέγγιση Teacch, το γλωσσικό πρόγραμμα MAKATON, η δραματοθεραπεία, οι θεραπείες Σφιχταγκαλιάσματος, Shiatsu και το Mηχάνημα Πίεσης, η φαρμακοθεραπεία, η παιγνιοθεραπεία και τέλος η εφαρμοσμένη ανάλυση συμπεριφοράς (ABA). Πρέπει να τονίσουμε ότι όλες οι παραπάνω εναλλακτικές μέθοδοι, με ξεχωριστό τρόπο και σκοπό η καθεμία επιτυγχάνουν πολύ καλά αποτελέσματα σε άτομα με διαταραχές του αυτιστικού φάσματος.el
heal.abstractAt the project that follows an attempt is made to describe and apprehend as better as possible, the autism, the music therapy and the alternative communication methods that can equally help autistic children. Initially, we should say that autism is an early and general evolution disorder that is characterized by serious communication derangements, incapability for social relationships and behavioural disorders. Besides the disorders already mentioned, autistic persons may also face difficulties in various sectors like: dysfunction of the sensational fulfilment, difficulty in the development of mind theory, kinetic stereotypes, and excitation. It’s understood that autism needs careful evaluation and diagnosis, so as to distinguish it from other syndromes that are similar to it. We continue with musicotheraphy that is a method of intervention that uses music to aid patients (clients) to overcome the difficulties of their life and refer to children and adults. A musicotherapy session may, depending the case, be private or team while it lasts for half an hour approximately, depending on the mood and the acceptance of the members or member of the team. As far as autistic children is concerned, the private work is more preferable targeting the gradual incorporation of the child into a team. Continuing, we refer to alternative therapy methods such as: therapeutic riding, visual therapy, the communication system through picture exchange (Pecs), the alternative approach Teacch, MAKATON program, the dramatotherapy, the hanging therapy Shiatsu, and the pressure machine, the drug therapy, the toy therapy and eventually the applied behaviour analysis (ABA). We need to emphasize that all the above alternative methods, with separate way and with a different target each; they all achieve excellent results with persons with autistic problems.en
heal.advisorNameΑναγνωστοπούλου, Αρετήel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.academicPublisherIDteiep-
heal.numberOfPages105-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λογοθεραπείας ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
lgt_2009013.pdfΠτυχιακή εργασία917.93 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons