Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/13266
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΣτείρου, Ζωήel
dc.contributor.authorΦουντούκη, Ευαγγελίαel
dc.date.accessioned2022-02-25T09:58:02Z-
dc.date.available2022-02-25T09:58:02Z-
dc.date.issued2022-02-25-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/13266-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΝοητική υστέρησηel
dc.subjectΝοητική υστέρηση σε παιδιάel
dc.subjectΝοητική υστέρηση και συννοσηρότηταel
dc.titleΗ νοητική υστέρηση στον παιδιατρικό πληθυσμό. Προτάσεις μεθόδων αξιολόγησης και θεραπευτικές παρεμβάσεις σε περιπτώσεις συννοσηρότητας.el
heal.typebachelorThesis-
heal.classificationΛογοθεραπείαel
heal.dateAvailable2024-01-09T11:21:44Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2021-
heal.bibliographicCitationΣτείρου, Ζ., Φουντούκη, Ε., 2021. Η νοητική υστέρηση στον παιδιατρικό πληθυσμό. Προτάσεις μεθόδων αξιολόγησης και θεραπευτικές παρεμβάσεις σε περιπτώσεις συννοσηρότητας. Πτυχιακή εργασία. Ιωάννινα. Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Λογοθεραπείας.el
heal.abstractΗ παρούσα εργασία με τίτλο “ Η νοητική υστέρηση στον παιδιατρικό πληθυσμό. Προτάσεις μεθόδων αξιολόγησης και θεραπευτικές παρεμβάσεις σε περιπτώσεις συννοσηρότητας” πραγματεύεται ζητήματα τα οποία σχετίζονται με τη νοητική υστέρηση και συγκεκριμένα με παραμέτρους που άπτονται της αξιολόγησης αλλά και της αποτελεσματικής υποστήριξης των παιδιών που διαγιγνώσκονται με τη συγκεκριμένη διαταραχή, προκειμένουνα αμβλυνθούν οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στο καθημερινό συγκείμενο και οι οποίες λειτουργούν επιβαρυντικά στη λειτουργικότητα του ατόμου. Η διάγνωση της νοητικής υστέρησης βασίζεται στην εκτίμηση της νοητικής λειτουργικότητας και της προσαρμοστικής συμπεριφοράς του ατόμου, συνεκτιμώντας ότι πρόκειται για βασικές παραμέτρους που επιφέρουν διαφοροποιήσεις στο κλινικό προφίλ του παιδιού με νοητική υστέρηση και συνακόλουθα διαφοροποιούν τον τρόπο με τον οποίο εκδηλώνεται συμπεριφορικά η διαταραχή αυτή σε κάθε περίπτωση. Η ετερογένεια του κλινικού προφίλ των παιδιών με νοητική υστέρηση συνυφαίνεται και με το γεγονός ότι ποικίλοι παράγοντες επενεργούν και καθορίζουν την σοβαρότητα των ελλειμμάτων που εντοπίζονται. Μέσα από την συνδυαστική αξιοποίηση διαφορετικών εργαλείων αξιολόγησης μπορούν να αναδειχθούν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που διακρίνουν την εκάστοτε περίπτωση, ώστε να συγκροτηθεί ένα λεπτομερές κλινικό προφίλ που θα καθοδηγήσει τους ειδικούς στο να διαμορφώσουν προγράμματα παρέμβασης και υποστήριξης στη βάση των αναγκών του κάθε παιδιού. Η υποστήριξη θα πρέπει να αποβλέπει αφενός, στην εκπαιδευτική συμπερίληψη του ατόμου και αφετέρου, στην κοινωνική συμπερίληψη. Αναγνωρίζεται ως καθοριστικής σημασίας δηλαδή, το να αποκτήσει το παιδί με νοητική υστέρηση τις δεξιότητες εκείνες που θα του επιτρέψουν να ενταχθεί και να συμμετέχει ενεργά στο κοινωνικό γίγνεσθαι, χωρίς διακρίσεις και αποκλεισμούς. Απαιτείται συνεπώς, η υποστήριξη να περιλαμβάνει την παροχή υπηρεσιών από ειδικούς επιστήμονες, εντός και εκτός του σχολικού περιβάλλοντος, ώστε μέσα από την αξιοποίηση διαφορετικών στρατηγικών να παρασχεθεί στο παιδί συστηματική και μεθοδευμένη υποστήριξη που θα βελτιώσει το επίπεδο λειτουργικότητας του και θα διασφαλίσει την ποιότητα ζωής του.el
heal.advisorNameΠαπαδοπούλου, Σουλτάναel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages76-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λογοθεραπείας ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Στείρου_Φουντούκη_SLT_2021.pdf606.13 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons