Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/13259
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΜπουκακιώτη, Χριστίναel
dc.date.accessioned2022-02-24T09:38:49Z-
dc.date.available2022-02-24T09:38:49Z-
dc.date.issued2022-02-24-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/13259-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΘεατρικό παιχνίδιel
dc.subjectΠροσχολική αγωγήel
dc.titleΤο θεατρικό παιχνίδι και ο ρόλος του εμψυχωτή στην προσχολική ηλικία.el
heal.typebachelorThesis-
heal.classificationΠροσχολική αγωγήel
heal.classificationΠροσχολική Αγωγήel
heal.dateAvailable2024-01-07T12:02:07Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2021-
heal.bibliographicCitationΜπουκακιώτη, Χ., 2021. Το θεατρικό παιχνίδι και ο ρόλος του εμψυχωτή στην προσχολική ηλικία. Πτυχιακή εργασία. Ιωάννινα. Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην ΠΠΗel
heal.abstractΤο θεατρικό παιχνίδι είναι ένα μέσο ψυχαγωγίας, έκφρασης και επικοινωνίας, το οποίο στηρίζεται στη δυναμική της ομάδας και της αλληλεπίδρασης. Πλέον, έχει εισαχθεί στον παιδικό σταθμό ως μια μέθοδος διδασκαλίας, όπου επιτυγχάνεται η διερεύνηση και η καλλιέργεια των αισθήσεων και του πνεύματος των παιδιών. Καθώς το θεατρικό παιχνίδι είναι ένας αγωγός διοχέτευσης αισθητικής αντίληψης και μία τέχνη βαθύτατα παιδευτική, που μπορεί να δράσει εξίσου αποτελεσματικά και σε παιδιά τυπικής ανάπτυξης και με ειδικές ανάγκες. Είναι κοινώς αποδεκτό ότι το θεατρικό παιχνίδι στην ειδική αγωγή λειτουργεί θεραπευτικά συμβάλλοντας στην πολύπλευρη ανάπτυξη των προσωπικοτήτων των παιδιών πάντα με την αμέριστη συμβολή του παιδαγωγού.el
heal.abstractDrama in preschool education is a means of recreation, expression and communication, based on team dynamics and interaction. Nowadays, it has been introduced into kindergarten curricula as a teaching method where exploration and cultivation of children's senses and mind are achieved. It is a dynamic tool which consists of four phases and an infinite number of techniques. With the presence of a teacher-facilitator as a role model for creativity, it is implemented on four fundamental levels: psychological, social, aesthetic-recreational and educational. After further analyzing these four fundamental levels, we focus on the aesthetic-recreational and educational levels, as drama in preschool education is a channel for aesthetic perception and a deeply educational craft, which can be equally effective when it comes to children with special needs. It is commonly accepted that drama in special education has a therapeutic effect, contributing to the multifaceted development of a child's personality. Comprehending the significant impact of drama activities during pre-school years, in the second part of the paper, we will present a complete drama lesson plan which has been practically implemented with preschool age children, as well as some drama activities which can be carried out with children with special needs.en
heal.advisorNameΤύμπα, Ελένηel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Προσχολικής Αγωγήςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages47-
heal.fullTextAvailabilityfalse-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Προσχολικής Αγωγής ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons