Please use this identifier to cite or link to this item:
https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/13245Full metadata record
| DC Field | Value | Language |
|---|---|---|
| dc.contributor.author | Μπάκνη, Αγγελική | el |
| dc.contributor.author | Σινάπη, Χριστίνα | el |
| dc.date.accessioned | 2022-02-14T10:52:58Z | - |
| dc.date.available | 2022-02-14T10:52:58Z | - |
| dc.date.issued | 2022-02-14 | - |
| dc.identifier.uri | https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/13245 | - |
| dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
| dc.subject | Ειδική γλωσσική Διαταραχή | el |
| dc.subject | Μνήμη εργασίας | el |
| dc.title | Δυσλειτουργίες εργαζόμενης μνήμης σε παιδιά με ειδική γλωσσική διαταραχή. Αξιολόγηση μέσω του ερωτηματολογίου ΚΑΕΜ. | el |
| heal.type | bachelorThesis | - |
| heal.classification | Λογοθεραπεία | el |
| heal.dateAvailable | 2024-01-09T11:53:51Z | - |
| heal.language | el | - |
| heal.access | free | - |
| heal.recordProvider | Τ.Ε.Ι. Ηπείρου | el |
| heal.publicationDate | 2021 | - |
| heal.bibliographicCitation | Μπάκνη, Α., Σινάπη, Χ., 2021. Δυσλειτουργίες εργαζόμενης μνήμης σε παιδιά με ειδική γλωσσική διαταραχή. Αξιολόγηση μέσω του ερωτηματολογίου ΚΑΕΜ. Πτυχιακή εργασία. Ιωάννινα. Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Λογοθεραπείας. | el |
| heal.abstract | Πολλά παιδιά με ειδικές γλωσσικές διαταραχές (SLI) παρουσιάζουν ελλείμματα στους τομείς της λεκτικής μνήμης εργασίας και της εκμάθησης/επεξεργασίας της γλώσσας. Σε αυτό το άρθρο, εξετάζονται στοιχεία που υποδηλώνουν ότι τα προβλήματα λεξιλογικής/μορφολογικής μάθησης και κατανόησης/επεξεργασίας προτάσεων πολλών από αυτά τα παιδιά σχετίζονται με την ανεπαρκή λειτουργική τους μνήμη εργασίας. Εξετάζονται επίσης στοιχεία για την πιθανότητα ότι η ελλιπής μνήμη εργασίας παρέχει έναν κλινικό δείκτη του SLI. Προσφέρεται ένας αριθμός δυνητικά χρήσιμων τεχνικών αξιολόγησης και παρέμβασης, καθώς και αρκετές κατευθύνσεις για μελλοντική έρευνα. Σκοπός αυτής της μελέτης ήταν να διερευνήσει τη διάσταση των γνωστικών διεργασιών που σχετίζονται με την ικανότητα μνήμης και τη γλωσσική ικανότητα και να αξιολογήσει το μέγεθος των σχέσεων μεταξύ αυτών των διαδικασιών σε παιδιά με Ειδική Γλωσσική Διαταραχή (SLI). Το δείγμα μας αποτελούνταν από 13 αγόρια και 17 κορίτσια ηλικίας από 2,9 έως 9 ετών. Συμπεράσματα: Τα αγόρια τείνουν να έχουν θέλουν μεγαλύτερη Υποστήριξη (49%), να έχουν μεγαλύτερη δυσκολία συγκέντρωσης (32%) αλλά συνολικά είχαν καλύτερη Εργαζόμενη Μνήμη (ΚΑΕΜ) από ότι τα Κορίτσια (40%). Τα μικρότερα παιδιά έτειναν να έχουν μεγαλύτερη εγκατάλειψη Δραστηριότητας (37%), και περισσότερο Συχνά να ζητάνε βοήθεια (36%) από ότι τα μεγαλύτερα παιδιά | el |
| heal.abstract | Many children with special language disorders (SLI) have deficits in the areas of working memory and verbal language learning / processing. This article examines evidence that lexical / morphological learning and sentence comprehension / processing problems in many of these children are related to their inadequate functional working memory. Evidence is also being considered for the possibility that poor working memory provides a clinical indicator of SLI. A number of potentially useful assessment and intervention techniques are offered, as well as several directions for future research. The aim of this study was to investigate the dimension of cognitive processes related to memory ability and language ability and to assess the magnitude of the relationships between these processes in children with Special Language Disorder (SLI). Our sample consisted of 13 boys and 17 girls aged 2,9 to 9 years. Conclusions: Boys tend to want more Support (49%), have more difficulty concentrating 32% but overall had a better Working Memory (KEM) than Girls (40%). Younger children tended to have more Abandonment of Activity (37%), and more often than older children to seek help (36%). | en |
| heal.advisorName | Ζακοπούλου, Βικτωρία | el |
| heal.academicPublisher | Τ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Λογοθεραπείας | el |
| heal.academicPublisherID | uoi | - |
| heal.numberOfPages | 78 | - |
| heal.fullTextAvailability | true | - |
| Appears in Collections: | Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λογοθεραπείας ΤΕΙ Ηπείρου | |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| ΠΤΥΧΙΑΚΗ__ΜΠΑΚΝΗ-ΣΙΝΑΠΗ_ΛΟΓ_2021.pdf | 976.63 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License