Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/13241
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚαταγή, Μαριάνναel
dc.contributor.authorΜουντζούρη, Καλλιρρόηel
dc.date.accessioned2022-02-14T10:52:02Z-
dc.date.available2022-02-14T10:52:02Z-
dc.date.issued2022-02-14-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/13241-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΕιδική μαθησιακή διαταραχήel
dc.subjectΦωνολογική ενημερότηταel
dc.titleΜελέτη περιπτώσεως παιδιών με ειδική μαθησιακή διαταραχή και νοητικές αναπηρίες. Πιλοτική εφαρμογή προγράμματος παρέμβασης στους τομείς της μνήμης και της γραφοφωνολογίας.el
heal.typebachelorThesis-
heal.classificationΛογοθεραπείαel
heal.classificationΑκουστική και οπτική μνήμη ακολουθιώνel
heal.dateAvailable2024-01-09T11:29:12Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2021-
heal.bibliographicCitationΚαταγή, Μ., Μουντζούρη, Κ., 2021. Μελέτη περιπτώσεως παιδιών με ειδική μαθησιακή διαταραχή και νοητικές αναπηρίες. Πιλοτική εφαρμογή προγράμματος παρέμβασης στους τομείς της μνήμης και της γραφοφωνολογίας. Πτυχιακή εργασία. Ιωάννινα. Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Λογοθεραπείας.el
heal.abstractΗ διδασκαλία της ανάγνωσης και της γραφής συνδέονται κυρίως με την ανάπτυξη της αντίληψης της όρασης και επικεντρώνεται στην αμοιβαία εναρμόνιση των κινήσεων των ματιών με την κίνηση του χεριού ή άλλων μελών του σώματος. Όταν ένα παιδί δεν κατακτά σε ικανοποιητικό βαθμό την αναγνωστική ή την γραφοφωνημική ικανότητα, τότε αναζητούνται τρόποι προσέγγισης του προβλήματος στον τομέα της οπτικής και ακουστικής επεξεργασίας ή στην μνήμη ακολουθιών με διάφορες δραστηριότητες. Η παρούσα εργασία διαχωρίζεται σε θεωρητικό και ερευνητικό μέρος. Στο θεωρητικό μέρος παρουσιάζονται οι βασικές θεωρίες για τΙς νοητικές αναπηρίες και τις μαθησιακές δυσκολίες σε δύο διαφορετικά κεφάλαια. Σε επόμενο κεφάλαιο παρουσιάζονται τα είδη μνήμης(ακουστική, οπτική και μνήμη ακολουθιών),εργαλεία(σταθμισμένα και μη) και τρόποι βελτίωσης τους. Στο τέλος του θεωρητικού μέρους παρουσιάζονται τρόποι εκπαιδευτικής παρέμβασης στην ανάγνωση και στην γραφή μέσω της φωνολογικής ενημερότητας. Στο ερευνητικό μέρος της εργασίας, γίνεται εκτενής αναφορά στην μελέτη περίπτωσης δύο παιδιών πρώτης σχολικής ηλικίας, το πρώτο με ειδική μαθησιακή διαταραχή και το δεύτερο με νοητικές αναπηρίες. Συγκεκριμένα, παρατίθενται τα διαγνωστικά προφίλ των παιδιών, τα διαγνωστικά εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν κατά την αξιολόγηση των διαταραχών, καθώς και η πιλοτική εφαρμογή προγράμματος που ολοκληρώθηκε με την χρήση του λογοθεραπευτικού εργαλείου ΠροΑναΓράφω.el
heal.abstractThe instruction of reading and writing are connecting meanly with advantage apperception of vision and focus on mutual support the motivation of the eyes, the motivation of hands or other parts of the body. When one child doesn’t attain to satisfied grade the reading or phonological satisfaction are been searched ways of approaching the problem in the domain at vision and listening processing or in memory sequence with varies activities. The present work is divided into theoretical and research part. The theoretical part presents the basic theories for mental retardation and learning disabilities in two different chapters. The next chapter presents the types of memory (audio, optical and sequence memory), tools (weighted and not) and ways to improve them. At the end of the theoretical part are presented ways of educational intervention in reading and writing through phonological awareness. In the research of this dissertation, is made an extensive reference to the case study of two children of primary school age, the first with a specific learning disorder and the second one with mental retardation. Specifically, the diagnostic profiles of the children is mentioned, the diagnostic tools that are used during the evaluation of the disorders, as well as the pilot enforcement of a program that was completed with the use of the speech and language therapy tool «ΠροΑναΓράφω».en
heal.advisorNameΖακοπούλου, Βικτωρίαel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages112-
heal.fullTextAvailabilityfalse-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λογοθεραπείας ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons