Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/13236
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΔετσαρίδου, Γεωργίαel
dc.contributor.authorΑντωνιάδου, Ευδοξίαel
dc.contributor.authorΠαϊσιάδου, Βασιλικήel
dc.date.accessioned2022-02-14T10:50:59Z-
dc.date.available2022-02-14T10:50:59Z-
dc.date.issued2022-02-14-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/13236-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΔιαταραχή αυτιστικού φάσματοςel
dc.subjectΑυτιστικό φάσμαel
dc.subjectΑυτιστικό φάσμα και τεχνικές αυτοδιαχείρισηςel
dc.titleΔιαταραχή αυτιστικού φάσματος και τεχνικές αυτοδιαχείρισηςel
heal.typebachelorThesis-
heal.classificationΛογοθεραπείαel
heal.dateAvailable2024-01-09T12:02:00Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2021-
heal.bibliographicCitationΑντωνιάδου Ε., Δετσαρίδου, Γ., Παϊσιάδου Β., 2021. Διαταραχή αυτιστικού φάσματος και τεχνικές αυτοδιαχείρισης. Πτυχιακή εργασία. Ιωάννινα. Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Λογοθεραπείας.el
heal.abstractΗ Διαταραχή αυτιστικού φάσματος θεωρείται από τις πιο βαριές αναπτυξιακές διαταραχές. Απ’ αυτή επηρεάζονται τρία πεδία: • Η κοινωνικοποίηση που έχει αντίκτυπο στη σχολική ένταξη, την κοινωνική προσαρμογή, τη σεξουαλικότητα, την επιθετικότητα και τη διαχείριση του πένθους. • Η επικοινωνία (λεκτική ή μη). Η μη λεκτική επικοινωνία είναι σχεδόν ανύπαρκτη, ενώ η λεκτική είναι ιδιόρρυθμη. • Η ύπαρξη επαναλαμβανόμενων στερεοτυπικών συμπεριφορών που συχνά μπορεί να είναι ενοχλητικές στα άτομα του περιβάλλοντός τους. Παρά το μεγάλο αριθμό ερευνών δεν έχει βρεθεί η αιτία των ΔΑΦ. Ο πρώιμος εντοπισμός της είναι καίριας σημασίας , καθώς όσο πιο νωρίς διαγνωσθεί το παιδί τόσο πιο θετική θα είναι η πρόγνωση για αυτό. Η διάγνωση γίνεται με τη χρήση επιστημονικών εργαλείων. Με τον ίδιο τρόπο φαίνεται και η καταγραφή των ελλειμμάτων και προκειμένου αυτή να είναι πλήρης, είναι απαραίτητη η αξιολόγηση και η διαφοροδιάγνωση. Η θεραπευτική προσέγγιση ακολουθεί βασικές κατευθυντήριες γραμμές. Υπάρχει πληθώρα παρεμβάσεων, όπως οι συμπεριφορικές, οι αναπτυξιακές, οι επικοινωνιακές, οι αισθητηριακές οι κινητικές, οι ψυχοθεραπευτικές και οι βιοχημικές και έχουν αναπτυχθεί τεχνικές παρέμβασης. Για την αντιμετώπιση της ΔΑΦ είναι απαραίτητη η ανάλυση των σχέσεων των μελών της οικογένειας και η συμβολή που μπορούν να προσφέρουν τα μέλη αυτής στο άτομο με αυτισμό. Τέλος, η εξατομίκευση του πλάνου της θεραπείας είναι ιδιαίτερα κρίσιμη και βασίζεται στα αποτελέσματα της αξιολόγησης, στο αναπτυξιακό προφίλ και τις ανάγκες που έχει το κάθε άτομο.el
heal.abstractAutism Spectrum Disorder is considered one of the most severe neurodevelopmental disorders. It affects three areas: • Socialization that has an impact on school inclusion, social adjustment, sexuality, aggression and mourning management. • Communication (verbal or not). Non-verbal communication is almost non-existent, while verbal communication is idiosyncratic. • The existence of repetitive stereotypical behaviors that can often be annoying to people around them. Despite the large number of investigations, the cause of ASD was not found. Early detection is crucial, as the earlier a child is diagnosed, the more positive the prognosis will be. Diagnosis is made using scientific tools. Deficit recording is seen in the same way and in order for it to be complete, evaluation and differential diagnosis are necessary. The therapeutic approach follows basic guidelines. There are a variety of interventions, such as behavioral, developmental, communication, sensory motor, psychotherapeutic and biochemical and intervention techniques have been developed. In order to deal with ASD, it is necessary to analyze the relationships of family members and the contribution that its members can offer. Finally, the individualization of the treatment plan is particularly critical and is based on the results of the evaluation on the developmental profile and the needs of each individualen
heal.advisorNameΣιαφάκα, Βασιλικήel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages100-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λογοθεραπείας ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΑΥΤΙΣΤΙΚΟΥ ΦΑΣΜΑΤΟΣ_2021_ΛΟΓΟ.pdf1.54 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons