Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/13148
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΜελισσάς Μπαλτζής, Στράτοςel
dc.date.accessioned2021-11-25T13:56:42Z-
dc.date.available2021-11-25T13:56:42Z-
dc.date.issued2021-11-25-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/13148-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΜουσικοθεραπείαel
dc.subjectΜουσικοθεραπεία στον αυτισμόel
dc.subjectΣυμβουλευτική στον αυτισμόel
dc.titleΜουσικοθεραπεία και συμβουλευτική στον αυτισμό.el
heal.typebachelorThesis-
heal.classificationΛογοθεραπείαel
heal.dateAvailable2024-01-09T11:52:26Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2021-
heal.bibliographicCitationΜελισσάς-Μπαλτζής, Σ., 2021. Μουσικοθεραπεία και συμβουλευτική στον αυτισμό.Πτυχιακή εργασία. Ιωάννινα. Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Λογοθεραπείας.el
heal.abstractΗ παρούσα πτυχιακή εργασία έχει ως θέμα τον αυτισμό , όσον αφορά την γενική και κλινική εικόνα , τους τρόπους αντιμετώπισης και τα αίτια της διαταραχής. Αργότερα αναλύεται η ψυχοσυναισθηματική κατάσταση , οι κινήσεις και η υποστήριξη που παρέχει ή δέχεται η οικογένεια του ατόμου που βρίσκεται στο φάσμα. Βασικό κομμάτι της εργασίας αποτελεί η μουσικοθεραπεία ως ένα αποτελεσματικό μέσο επικοινωνίας , ενίσχυσης των δεξιότητων του παιδιού με αυτισμό και αντιμετώπισης των κλινικών συμπτωμάτων μέσω διαφόρων μουσικών δραστηριοτήτων και τεχνικών. Στο πρώτο κεφάλαιο υπάρχουν γενικές πληροφορίες για τον αυτισμό ως διαταραχή , πως ορίζεται , πως και πότε κάνει την εμφάνιση του , τα αίτια και τους παράγοντες που συμβάλλουν στη θεραπευτική διαδικασία. Το δεύτερο κεφάλαιο επικεντρώνεται στην οικογένεια του ατόμου με αυτισμό . Το οικογενειακό περιβάλλον κατέχει σημαντικό ρόλο στην πορεία εξέλιξης του ατόμου με αυτισμό γιαυτό και χρειάζεται κατάλληλη και συνεχής ενημέρωση , διαρκή προσανατολισμό και υποστήριξη από ειδικούς όπως λογοθεραπευτές και εκπαιδευτικούς που υπάγονται σε εξειδικευμένες θεραπευτικές και εκπαιδευτικές δομές. Η συνεργασία και επικοινωνία λοιπόν με την οικογένεια μέσω συμβουλευτικής υποστήριξης , παραπομπής σε θεραπευτικές δομές και εξειδικευμένες υπηρεσίες συμβάλλει στη δημιουργία ενός εξατομικευμένου θεραπευτικού πλάνου που στοχεύει την κάλυψη των αναγκών , την υποστήριξη και εξέλιξη του ατόμου με αυτισμό στην καθημερινότητα και στην μετέπειτα πορεία του. Στο τρίτο κεφάλαιο αναλύεται η μουσικοθεραπεία ως μία εναλλακτική προσέγγιση στη διάγνωση και θεραπεία ενός ατόμου με αυτισμό. Οι ιδιότητες της μουσικής και το κατάλληλα διαμορφωμένο μουσικοθεραπευτικό περιβάλλον ‘’αγκαλιάζουν’’ το άτομο με αυτισμό κάνοντας το να νιώθει ασφάλεια και οικειότητα , δίνοντας την ευκαιρία στο παιδί να αλληλεπιδράσει ενεργητικά ή παθητικά , να εκφραστεί συναισθηματικά και να επικοινώνησει λεκτικά ή μέσω του μουσικού αυτοσχεδιασμού. Ο μουσικοθεραπευτής αναπτύσσει μια σταδιακή σχέση εμπιστοσύνης με το παιδί που λειτουργεί ως βάση για την εξέλιξη των μουσικοθεραπευτικών συνεδριών , που έχουν στόχο την κάλυψη των αναγκών του παιδιού σε επίπεδο επικοινωνίας , γνωστικής αντίληψης , συναισθηματικής και λεκτικής ή μη λεκτικής έκφρασης.el
heal.abstractThe topic of this present dissertation is about autism, regarding a general and clinical picture, the ways in which it can be coped with and the causes of the disorder. After that, the psychoemotional state of autism is analyzed. And not to mention the steps taken and the support which is either received or provided to the autistic person's family. The main part of the dissertation consists of not only music therapy as an effective means of communication, but also the reinforcement of the child's skills and a means of coping with the clinical symptoms via various musical and technical activities. In the first chapter, there is general information about this disorder. For instance, how it is defined, how and when it appears and the causes which contribute to this therapeutic process. The second chapter focuses on the family whose child belongs to the spectrum of autism. The family environment plays a significant role on the along way development of the child with autism. That's why, appropriate and continuous update is essential. Furthermore, lasting orientation and support by specialists such as speech therapists, teachers in specialized therapeutic and educational structures are also necessary. It must also be mentioned that cooperation and communication with the family via advisory support, referral to therapeutic structures and specialized services contribute to the creation of a personalized treatment plan which aims to cover the needs of the autistic child in his daily life and not to mention to his subsequent course of therapy. In the third chapter, music therapy is analyzed as an alternative approach to the diagnosis and therapy of a person with autism. The properties of music and a suitable therapeutic environment 'embrace' the autistic person making him feel a sense of security and familiarity. This gives the child the opportunity to interact either actively or passively, to express himself emotionally and to communicate verbally or via musical improvisation. The music therapist gradually develops a trust relationship with the child which functions as a base for the development of musical therapeutic conferences which aim to cover the child's needs on a communicative level, cognitive perception and emotional verbal or non-verbal expression.en
heal.advisorNameΧριστοδουλίδης, Παύλοςel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages64-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λογοθεραπείας ΤΕΙ Ηπείρου



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons