Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/13046
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚαρατάσιου, Ιωάνναel
dc.contributor.authorΚότσιφα, Μαρίαel
dc.contributor.authorΠαπαχρήστου, Ευδοξίαel
dc.date.accessioned2021-09-09T09:08:09Z-
dc.date.available2021-09-09T09:08:09Z-
dc.date.issued2021-09-09-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/13046-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΕρωτηματολόγια για γονείς CBCLel
dc.subjectΕρωτηματολόγια για δασκάλους TRFel
dc.subjectAchenbach Ερωτηματολόγιαel
dc.titleΠιλοτική έρευνα ανίχνευσης αναπτυξιακών και νευροβιολογικών διαταραχών σε παιδιά ηλικίας 6-12 ετών με τη χορήγηση της κλίμακας Achenbachel
heal.typebachelorThesis-
heal.classificationΛογοθεραπείαel
heal.dateAvailable2024-01-09T11:12:08Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2021-
heal.bibliographicCitationΚαρατάσιου, Ι., Κότσιφα, Μ., Παπαχρήστου, Ε. 2021. Πιλοτική έρευνα ανίχνευσης αναπτυξιακών και νευροβιολογικών διαταραχών σε παιδιά ηλικίας 6-12 ετών με τη χορήγηση της κλίμακας Achenbach. Πτυχιακή εργασία. Ιωάννινα. Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Λογοθεραπείας.el
heal.abstractΟι αναπτυξιακές και νευροβιολογικές διαταραχές είναι μια μεγάλη κατηγορία διαταραχών που επηρεάζουν τη σωστή ανάπτυξη των παιδιών αλλά και την ομαλή αλληλεπίδραση τους στην καθημερινή ζωή. Υπάρχει μια μεγάλη λίστα διαταραχών, όπου η διάκριση και η κατανόηση των οποίων, είναι δύσκολη και το αποτέλεσμα αυτής της δυσκολίας είναι η σύγχυση αρκετών διαταραχών με ορισμένες άλλες διαταραχές, επηρεάζοντας τη διάγνωση και την θεραπευτική αποκατάσταση. Η παρούσα πτυχιακή εργασία ασχολήθηκε με την μελέτη και τον τρόπο χορήγησης ενός χρήσιμου όπως φαίνεται εργαλείου, του εργαλείου Achenbachκαι στο κατά πόσο μπορεί να βοηθήσει στην ανίχνευση και διάγνωση διαφόρων διαταραχών. Επιπλέον μελετήθηκαν αναπτυξιακές και νευροβιολογικές διαταραχές μέσα από την βιβλιογραφική ανασκόπηση των δεδομένων για την καλύτερη παρουσίαση των σύγχρονων δεδομένων. Μέσα από την παρουσίαση των δεδομένων, δόθηκαν οι κεντρικές έννοιες και οι ορισμοί των διαταραχών. Σκοπός: Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η πιλοτική έρευνα μέσω της χορήγησης του ΣΑΕΒΑ (Σύστημα Achenbach Εμπειρικής Βασισμένης Αξιολόγησης)και εφαρμογή του ερωτηματολογίου του σε τυπικό πληθυσμό ηλικίας 6-12, ακόμη να ανιχνευτεί η ευαισθησία του αλλά και να εξαχθούν κανονιστικά δεδομένα στο κατά πόσο μπορεί για να χρησιμοποιηθεί ως ένα αξιόπιστο εργαλείο ανίχνευσης σε συγκεκριμένο πληθυσμό για τον εντοπισμό των αναπτυξιακών και νευροβιολογικών διαταραχών. Μεθοδολογία: Στην συγκεκριμένη εργασία η μέθοδος διεκπεραίωσης της η οποία επιλέχθηκε είναι η ποσοτική έρευνα, πιο συγκεκριμένα η πιλοτική έρευνα. Το εργαλείο το οποίο επιλέχθηκε για την ανίχνευση των αναπτυξιακών και νευροβιολογικών διαταραχών είναι το εργαλείο Achenbach. Στη συνέχεια χορηγήθηκα ντα αντίστοιχα για τους γονείςCBCL και εκπαιδευτικούς TRF ερωτηματολόγια του εργαλείου Achenbach. Το δείγμα αφορούσε σε ένα τυχαίο δείγμα 80 μαθητών, σε ένα ηλικιακό εύρος 6-12 ετών, από κάθε σχολείο εκ των οποίων τα 37 ήταν κορίτσια και τα 43 αγόρια. Το ποσοστό ανταπόκρισης, ήταν 95% για τους γονείς και σχεδόν 99% για τους εκπαιδευτικούς. Το δείγμα συλλέχθηκε από την Ελλάδα και πιο συγκεκριμένα από σχολεία της Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, Ηπείρου και Νοτίου Αιγαίου. Αποτελέσματα: Οι συγκρίσεις έγιναν μεταξύ των ηλικιακών υποομάδων και των φύλων και έδειξαν σχεδόν αναμενόμενες διαφορές. Οι αναλύσεις έδειξαν διαφορές των μέσων όρων των απαντήσεων μεταξύ των ηλικιακών υποομάδων σε συγκεκριμένες ερωτήσεις του ερωτηματολογίου. Φάνηκε πως τα προβλήματα συμπεριφοράς των παιδιών σχολικής ηλικίας μειώνονται με την πάροδο του χρόνου εν αντιθέσει με τα παιδιά με αυτισμό όπου αργότερα έχουν περισσότερα προβλήματα συμπεριφοράς. Τα παιδιά με υψηλή συγκέντρωση και κοινωνική αλληλεπίδραση είναι λειτουργικά, ακόμη και με την παρουσία υπερδραστηριότητας, σε αντίθεση με τα παιδιά που παρουσιάζουν χαμηλή συγκέντρωση και αλληλεπίδραση. Η σταθερότητα σχετίζεται με την ύπαρξη μεγαλύτερου αριθμού δεικτών προστασίας ή κινδύνου αντίστοιχα. Τα παιδιά που δεν ακολουθούν συγκεκριμένες οδούς τείνουν να έχουν μέτρια επίπεδα προστατευτικών παραγόντων και παραγόντων κινδύνου. Η αξιοπιστία και του ερωτηματολόγιου ήταν ικανοποιητικά αποδεκτή στην ελληνική μεταφρασμένη του έκδοση. Συζήτηση: Το ερωτηματολόγιο Achenbach μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εργαλείο ανίχνευσης και ευαισθησίας και να αποτελέσει παράγοντα για παραπομπή για διάγνωση των αναπτυξιακών διαταραχών σε παιδιά 6-12 ετών. Το Achenbach δεν είναι διαγνωστικό εργαλείο. Περιορισμός του Achenbach είναι ότι αυτό το μέσο μπορεί να μην είναι κατάλληλο για άτομα με χαμηλό IQ, δεδομένου ότι προϋποθέτει κατανόηση της αναγνωστικής ικανότητας. Συμπεράσματα: Φαίνεται ότι πρόκειται για ένα χρήσιμο εργαλείο για την ανίχνευση διαταραχών το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε μία πρώιμη αξιολόγηση και να μας παρέχει σημαντικές πληροφορίες σχετικά με τις δυσκολίες της κοινωνικής αλληλεπίδρασης και της επικοινωνίας που αντιμετωπίζει το άτομο. Καταλήγουμε ότι είναι δυνατό για τους δασκάλους να χρησιμοποιήσουν το CBCL για να εντοπίσουν τα πρώτα σημάδια συναισθηματικών και συμπεριφορικών προβλημάτων σε μικρά παιδιά. Σε παιδιά 6-9 ετών, οι υποκατηγορίες για υπερκινητικότητα και συμπεριφορά λειτούργησαν καλά. Στην ηλικιακή ομάδα 9-12 ετών, οι αρχικές υποκατηγορίες CBCL παρήγαγαν λογικά αποτελέσματα. Χρήσιμη ωστόσο θα ήταν περαιτέρω έρευνα για τη στάθμιση του εργαλείου και τη διερεύνηση της ευαισθησίας του.el
heal.advisorNameΠαπαδοπούλου, Σουλτάναel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages225-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λογοθεραπείας ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KOTSIFA_ KARATASIOU2_PAPAHRISTOU _LOGO_2021.pdf9.5 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons