Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/12606
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΣαββάκη, Αικατερίνηel
dc.contributor.authorΤοπτσή, Παρθέναel
dc.contributor.authorΧατζηιωάννου, Μαρίαel
dc.contributor.authorΧατζητιμοθεάδου, Αικατερίνηel
dc.date.accessioned2021-04-13T05:37:09Z-
dc.date.available2021-04-13T05:37:09Z-
dc.date.issued2021-04-13-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/12606-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΧρώματαel
dc.titleΗ σημασία των χρωμάτων στην προσχολική ηλικία.el
heal.typebachelorThesis-
heal.classificationΠροσχολική ηλικίαel
heal.dateAvailable2024-01-07T13:12:33Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2015-
heal.bibliographicCitationΣαββάκη, Α.,κ.ά.,2015. Η σημασία των χρωμάτων στην προσχολική ηλικία.. Πτυχιακή εργασία. Ιωάννινα: Τ.Ε.Ι. Ηπείρου. Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας. Τμήμα Προσχολικής Αγωγής .el
heal.abstractΗ συγκεκριμένη εργασία στόχο έχει να εμβαθύνει στην σπουδαιότητα της παιδικής ηλικίας και στο ρόλο που παίζουν στην ηλικία αυτή τα χρώματα, σε όλους τους τομείς της ανάπτυξης: στον κοινωνικό, στον αισθησιοκινητικό, στον γνωστικό, στον συναισθηματικό. Η εισαγωγή των χρωμάτων στον παιδικό σταθμό είναι σημαντικότατη για την ολόπλευρη ανάπτυξη των νηπίων.Η σπουδαιότητα της παιδικής ηλικίας αλλά και η σπουδαιότητα των αισθήσεων και του ρόλου που αυτές παίζουν σε όλους τους τομείς της πνευματικής και ψυχικής ανάπτυξης του ανθρώπου είναι γνωστές από την αρχαία ακόμη εποχή. Πρώτος ο Αριστοτέλης αναφέρθηκε στις αισθήσεις και καθόρισε τον αριθμό τους σε πέντε. Έκτοτε, μετά από χιλιάδες χρόνια, η σπουδαιότητα των αισθήσεων εξακολουθεί και κατέχει πρωτεύοντα ρόλο στην παιδαγωγική επιστήμη. Κορυφαία όλων των αισθήσεων είναι η όραση. Τη σπουδαιότητα και το ρόλο που παίζουν τα χρώματα τα οποία προσλαμβάνονται μέσα από το αισθητήριο της οράσεως και δημιουργούν παραστάσεις, σκέψεις, συνειρμούς και συναισθήματα, αναλύονται στην εργασία αυτή. Για τη συγκεκριμένη εκπόνηση χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος της έρευνας και ειδικότερα της συμμετοχικής παρατήρησης. Διατηρήθηκε η ανωνυμία των παιδιών βάσει της ηθικής δεοντολογίας που απαιτείται. Το συγκεκριμένο δείγμα αποτελείται από 27 παιδιά από δύο τάξεις: 6 αγόρια και 7 κορίτσια στη μία, 5 αγόρια και 9 κορίτσια στη δεύτερη. Χρησιμοποιήθηκαν φωτοτυπίες με τυπωμένα σχέδια, τα οποία τα παιδιά έβαψαν με ό,τι χρώματα ήθελαν. Ως δεύτερη εργασία δόθηκε να ζωγραφίσουν την οικογένειά τους. Στη διάθεση των παιδιών ήταν δακτυλομπογιές (που χρησιμοποιήθηκαν κυρίως), αλλά και πινέλα με υδρόχρωμα και ξυλομπογιές. Οι ηλικίες των παιδιών κυμαίνονταν από 2,5 μέχρι 4 ετών. Κατ’ αρχήν η βρεφονηπιοκόμος μας σύστησε στα νήπια για να υπάρξει εξοικίωση και να μην γίνουν ≪ψευδείς≫ καταγραφές, από την παρουσία αγνώστων ατόμων στην τάξη. Στη συνέχεια τέθηκαν ερωτήσεις στα παιδιά πάνω στα χρώματα που χρησιμοποίησαν και τα 4 αποτελέσματά τους συγκρίθηκαν με βάση τις απόψεις των ψυχοπαιδαγωγών μέσα από την ελληνική και ξένη βιβλιογραφία.el
heal.advisorNameΓιωτάκη, Ίριςel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Προσχολικής Αγωγήςel
heal.academicPublisherIDteiep-
heal.numberOfPages80-
heal.fullTextAvailabilityfalse-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Προσχολικής Αγωγής ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons