Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/12543
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGjoni, Siviel
dc.contributor.authorΓαλάνη, Λάουρα-Αργυρώel
dc.contributor.authorΔήμα, Σοφίαel
dc.contributor.authorΚαλντάνη, Λέλαel
dc.date.accessioned2021-04-13T05:26:35Z-
dc.date.available2021-04-13T05:26:35Z-
dc.date.issued2021-04-13-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/12543-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΨυχοκινητική εξέλιξη τ παιδιούel
dc.titleΕνδοοικονενειακή βία, η επίδρασή της στην ψυχοκινητική εξέλιξη του παιδιού και στις κοινωνικές του δεξιότητες.el
heal.typebachelorThesis-
heal.classificationΕνδοοικονενειακή βίαel
heal.dateAvailable2024-01-07T13:13:54Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2015-
heal.bibliographicCitationΔήμα, Σ., κ.ά., 2015.Ενδοοικονενειακή βία, η επίδρασή της στην ψυχοκινητική εξέλιξη του παιδιού και στις κοινωνικές του δεξιότητες. Πτυχιακή εργασία. Ιωάννινα: Τ.Ε.Ι. Ηπείρου. Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας. Τμήμα Προσχολικής Αγωγής .el
heal.abstractΗ πτυχιακή εργασία αναφέρεται στο φαινόμενο της ενδοοικογενειακής βίας, στην επίδραση της στην ψυχοκινητική εξέλιξη του παιδιού και στις κοινωνικές του δεξιότητες. Αρχικά, γίνεται μια σύντομη αναφορά στους νόμους που έχουν ψηφιστεί σχετικά με την προστασία των δικαιωμάτων του παιδιού και την γονική μέριμνα. Στη συνέχεια, γίνεται λόγος στους ορισμούς που έχουν δοθεί για την κακοποίηση-παραμέληση, αναλύονται οι μορφές της (σωματική, σεξουαλική, συναισθηματική-ψυχολογική και παραμέληση) και διερευνάται η συμπτωματολογία και οι ενδείξεις της παιδικής κακομεταχείρισης. Έπειτα, παρουσιάζεται η τυπολογία του γονέα που κακοποιεί καθώς και τα αίτια που τον οδηγούν στη πράξη αυτή. Επισημαίνονται οι αρνητικές επιδράσεις της ενδοοικογενειακής βίας στην προσχολική ζωή του παιδιού που έχουν ως αποτέλεσμα την επιθετική συμπεριφορά, την έλλειψη αυτοελέγχου και την ανυπακοή του. Επίσης, περιγράφονται ορισμένα μοντέλα εξήγησης του φαινομένου, οι παράγοντες κινδύνου που συνδέονται με αυτό και οι επιπτώσεις του. Στην πρόληψη και θεραπευτική αντιμετώπιση της κακοποίησης των ανηλίκων σημαντικό ρόλο παίζει η στάση της κοινωνίας και οι ήδη υπάρχουσες δομές προστασίας. Καταλήγοντας, το συμπέρασμα είναι ότι απαραίτητη κρίνεται η ενημέρωση των πολιτών για το συγκεκριμένο μείζον κοινωνικό θέμα, η έγκαιρη παρέμβαση από τους αρμόδιους φορείς, η καλυτέρευση των συνθηκών διαβίωσης και η εκπαίδευση των γονέων για τη σωστή ανατροφή των παιδιών, αποφεύγοντας οποιαδήποτε χρήση βίας.el
heal.advisorNameΤσάνταλη, Ελένηel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Προσχολικής Αγωγήςel
heal.academicPublisherIDteiep-
heal.numberOfPages79-
heal.fullTextAvailabilityfalse-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Προσχολικής Αγωγής ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons