Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/12456
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚοκκινιώτη, Μαρία-Άνναel
dc.contributor.authorΚομνηνού, Φωτεινήel
dc.contributor.authorΚοντογιάννη, Νικολέταel
dc.contributor.authorΚουτσαντώνη, Δέσποιναel
dc.contributor.authorΚωστοπούλου, Βασιλικήel
dc.date.accessioned2021-04-05T09:11:38Z-
dc.date.available2021-04-05T09:11:38Z-
dc.date.issued2021-04-05-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/12456-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΠαιχνίδιel
dc.titleΠαιδί-παιχνίδι-κίνηση.el
heal.typebachelorThesisel
heal.classificationΠαιχνίδιel
heal.identifier.secondaryΠτυχιακή Εργασίαel
heal.dateAvailable2024-01-07T11:13:33Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2014-
heal.bibliographicCitationΚοκκινιώτη, Μ. κ.ά., 2014. Παιδί-παιχνίδι-κίνηση. Πτυχιακή εργασία. Ιωάννινα: Τ.Ε.Ι. Ηπείρου. Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας. Τμήμα Προσχολικής Αγωγής.el
heal.abstractΟ ρόλος του παιχνιδιού είναι ουσιώδης στη νοητική ανάπτυξη και μάθηση των παιδιών γιατί προσφέρει ερεθίσματα για παρατήρηση, πειραματισμό, διερεύνηση, πρόβλεψη, σχεδιασμό, ερμηνεία, διατύπωση υποθέσεων, παραγωγή ερωτήσεων, κατανόηση, εκπλήρωση στόχων και λύση προβλημάτων. Επιπλέον, παίζοντας, αντιλαμβάνονται το σώμα τους, τα όρια και τις δυνατότητές τους, αναπτύσσουν δεξιότητες προσανατολισμού και προσαρμογής τους σώματός τους στις ανάγκες της κίνησης αλλά και στα αντικείμενα και στα πρόσωπα που το περιβάλλουν. Όλες αυτές οι επιδράσεις του παιχνιδιού λειτουργούν ενοποιητικά σαν ένας ολιστικός μηχανισμός μάθησης και ανάπτυξης αφού ως δραστηριότητα ενσωματώνει γνωστικά, συναισθηματικά και κοινωνικά ερεθίσματα, παρέχει το νόημα για την πρόσληψη νέων συνδέσεων και σχέσεων μεταξύ ιδεών, εμπειριών, ικανοτήτων και γνώσεων, διευκολύνει τη μάθηση εκθέτοντας τα παιδιά σε νέες εμπειρίες, δραστηριότητες και ιδέες και επιτρέπει στα παιδιά να δομούν νοήματα από τις εμπειρίες τους. Το παιχνίδι δε δεσμεύεται στα πλαίσια της πραγματικότητας. Είναι πραγματικότητα και όνειρο. Πλασματικός κόσμος και αισθητό πεδίο. Μίγμα μύθου και αλήθειας. Μέσα στο παιχνίδι κινείται κάτι μυστήριο και χαριτωμένο μαζί. Είναι ψεύτικο, αλλά είναι αγνό. Το παιδί γίνεται σε αυτό πρώτα θεατής και μετά μέτοχος. Η απομάκρυνση από τη συγκεκριμένη πραγματικότητα συνοδεύεται με θάρρος για αποφάσεις στη ζωή. Το παιδί δηλαδή μέσα στην άλλη πραγματικότητα, τον ονειρικό κόσμο του παιχνιδιού που δημιουργεί μπορεί να επιδείξει τις ικανότητες του, να ικανοποιήσει τη δίψα του για διασκέδαση αλλά και για δύναμη, να ενθαρρυνθεί ψυχικά, να ωριμάσει και να γεμίσει αυτοπεποίθηση που αυτή με τη σειρά της θα του χαρίσει την αυτοβεβαίωση. Το παιχνίδι είναι το καταφύγιο για το παιδί όπου αφήνοντας την πραγματικότητα βρίσκει στο χώρο του τρόπους για να ενθαρρύνεται συνέχεια. Είναι μία διαδικασία συγκρότησης της ταυτότητας της παιδικής ηλικίας, είναι ο κόσμος που θέλει να κατακτήσει το παιδί, είναι η επιμήκυνση του εαυτού του, αλλά ταυτόχρονα αποτελεί διαδικασία μάθησης σε εκπαιδευτικά περιβάλλοντα. Τα βασικότερα χαρακτηριστικά του παιχνιδιού είναι η ψυχαγωγία, η ευθυμία, το απρόβλεπτο αποτέλεσμα, η υιοθέτηση και τήρηση κανόνων, η εμπειρία και ο αναστοχασμός, ο αυθορμητισμός, η ομαδικότητα, η ευχαρίστηση, η υιοθέτηση αξιών (ελευθερία, σεβασμός, ανεκτικότητα, ευγενής άμιλλα) (Γιαννάκης Θ., 1980).el
heal.advisorNameΓείτονας, Δημήτριοςel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Προσχολικής Αγωγήςel
heal.academicPublisherIDteiepel
heal.numberOfPages125el
heal.fullTextAvailabilityfalse-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Προσχολικής Αγωγής ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons