Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/12452
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΜπατατόλη, Ελένηel
dc.contributor.authorΜυριούνη, Σοφίαel
dc.contributor.authorΠαπαγεωργίου, Ουρανίαel
dc.date.accessioned2021-04-05T09:04:42Z-
dc.date.available2021-04-05T09:04:42Z-
dc.date.issued2021-04-05-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/12452-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΠαιχνίδιel
dc.subjectΠαιχνίδι ανάπτυξηel
dc.subjectΦυσική αγωγήel
dc.subjectΨυχοκινητική αγωγήel
dc.subjectΜουσική αντίληψηel
dc.titleΚινητική αγωγή στην προσχολική ηλικία.el
heal.typebachelorThesisel
heal.dateAvailable2024-01-07T10:40:26Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2014-
heal.bibliographicCitationΜπατατόλη, Ε., Μυριούνη, Σ. & Παπαγεωργίου, Ο., 2014. Κινητική αγωγή στην προσχολική ηλικία. Πτυχιακή εργασία. Ιωάννινα: Τ.Ε.Ι. Ηπείρου. Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας. Τμήμα Προσχολικής Αγωγής.el
heal.abstractΤα τελευταία χρόνια, η αξία που δίνεται στην κίνηση και την κινητική αγωγή στο παιδαγωγικό πλαίσιο που διέπει τους φορείς προσχολικής αγωγής, έχει αλλάξει σε μεγάλο βαθμό, καθώς ισχυροποιείται η άποψη, σύμφωνα με την οποία, σε μια κοινωνία που περιορίζει όλο και περισσότερο την κινητική δραστηριότητα θα πρέπει οι φορείς της παιδείας να θέσουν το ερώτημα: εκμεταλλευόμαστε όλες τις ευκαιρίες, για να δώσουμε στα παιδιά το χώρο και τις ευκαιρίες για μια ολοκληρωμένη ανάπτυξη, η οποία εκτός των άλλων περιλαμβάνει εμπειρίες με το σώμα και τις αισθήσεις; Η προσχολική αγωγή, ως η πρώτη βαθμίδα του εκπαιδευτικού συστήματος, φέρει γι αυτό την ευθύνη, καθώς στα κέντρα προσχολικής αγωγής μπορεί να αντισταθμιστεί η έλλειψη κίνησης που επιβάλλει ο σύγχρονος τρόπος ζωής. (Zimmer, 2007) Μέσω της παρούσας πτυχιακής εργασίας, η οποία αποτελεί μία θεωρητική προσέγγιση, γίνεται μια πολύπλευρη αναφορά του θέματος της κινητικής αγωγής στην προσχολική ηλικία με σκοπό να διερευνηθούν οι τρόποι με τους οποίους αυτή επιδρά θετικά στην ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού. Πιο συγκεκριμένα, στο πρώτο κεφάλαιο αναλύεται η έννοια και η παιδαγωγική αξία του παιχνιδιού, η πορεία του μέσα στην ιστορία(ιστορική αναδρομή και παραδοσιακά παιχνίδια), οι τομείς ανάπτυξης που αυτό συμβάλλει καθώς και τα αρνητικά αποτελέσματα από την έλλειψη του. Στο δεύτερο κεφάλαιο, παρουσιάζεται πιο αναλυτικά η κινητική αγωγή καθώς και οι δεξιότητες και τα επίπεδα ανάπτυξης που αυτή προσφέρει στα παιδιά. Στο τρίτο κεφάλαιο, αναλύεται η φυσική αγωγή γενικότερα αλλά και ειδικότερα η θέση αυτής στον παιδικό σταθμό. Παρουσιάζονται ενδεικτικά αναλυτικά προγράμματα, τα μέσα που χρησιμοποιούνται σε αυτήν καθώς και οι σκοποί και οι αξιολογητικοί δείκτες επίτευξης αυτών και τέλος η παρουσίαση της μεθοδολογικής ανάπτυξης κινητικών δραστηριοτήτων. Στο τέταρτο κεφάλαιο, τονίζεται η θέση της ψυχοκινητικής αγωγής ως επιμέρους κλάδος της κινητικής αγωγής. Και παρουσιάζονται ενδεικτικά προγράμματα προσαρμοσμένης φυσικής αγωγής καθώς και ειδικές ασκήσεις. Τέλος, στο πέμπτο κεφάλαιο αναλύεται εκτενέστερα η θέση της μουσικής και του χορού ως μέσα αγωγής ενώ ταυτόχρονα περιγράφονται οι μέθοδοι μουσικοκινητικής αγωγής όπως αυτές παρουσιάζονται στη σύγχρονη βιβλιογραφία (Παπαζαρής, 1991), (Καραδήμου, 2003)el
heal.advisorNameΓείτονας, Δημήτριοςel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Προσχολικής Αγωγήςel
heal.academicPublisherIDteiepel
heal.numberOfPages97el
heal.fullTextAvailabilityfalse-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Προσχολικής Αγωγής ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons