Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/12144
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΒαλαή, Αικατερίνηel
dc.contributor.authorΕμερτζή, Ανατολήel
dc.date.accessioned2021-02-17T12:48:17Z-
dc.date.available2021-02-17T12:48:17Z-
dc.date.issued2021-02-17-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/12144-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΔυσλεξίαel
dc.subjectΦωνολογική ενημερότηταel
dc.subjectΑνάγνωσηel
dc.subjectΔιαγνωστικά εργαλείαel
dc.titleΠιλοτική χορήγηση διαγνωστικού εργαλείου ειδικής μαθησιακής διαταραχής (ΕΜΔ) σε μαθητές ε΄ τάξης δημοτικούel
heal.typebachelorThesis-
heal.classificationΛογοθεραπείαel
heal.dateAvailable2024-01-09T09:38:30Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2021-
heal.bibliographicCitationΒαλαή, Αι. & Εμερτζή, Α., 2021. Πιλοτική χορήγηση διαγνωστικού εργαλείου ειδικής μαθησιακής διαταραχής (ΕΜΔ) σε μαθητές ε΄ τάξης δημοτικού. Πτυχιακή εργασία. Ιωάννινα: Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Λογοθεραπείας.el
heal.abstractΗ παρούσα πτυχιακή εργασία είχε σκοπό την πιλοτική εφαρμογή του εργαλείου αξιολόγησης «Τεστ Διάγνωσης και Ταξινόμησης Δυσλεξίας κατά τη σχολική ηλικία» σε μαθητές E΄ Δημοτικού. To δείγμα της έρευνας επιλέχθηκε με χρήση τυχαίας δειγματοληψίας σε δημόσια δημοτικά σχολεία στην περιοχή της Θεσσαλονίκης κατά τη διάρκεια των σχολικών ετών 2017-2018, 2018-2019. Στην έρευνα συμμετείχαν συνολικά 38 μαθητές, 17 (44.7%) αγόρια και 21 (55.3%) κορίτσια. Συνολικά 2 από μαθητές ήταν σε τμήμα ένταξης, 2 από τους μαθητές ήταν δίγλωσσοι και 2 από τους μαθητές είχαν διάγνωση από ΚΕΣΥ. Το εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε αξιολογεί πέντε τομείς που απο τη βιβλιογραφία έχουν συνδεθεί σε σημαντικό βαθμό με τη διάγνωση της Δυσλεξίας: Φωνηματογραφημική Αντιστοιχία, Μνήμη Ακολουθιών, Ανάγνωση, Γραφή – Ορθογραφημένη Γραφή και Γραμματική. Συνολικά το εργαλείο περιέχει 22 δοκιμασίες (4 δοκιμασίες στον τομέα Φωνηματογραφημική Αντιστοιχία, 4 δοκιμασίες στον τομέα Μνήμη Ακολουθιών, 3 δοκιμασίες στον τομέα Ανάγνωση, 5 δοκιμασίες στον τομέα Γραφή – Ορθογραφημένη Γραφή και 6 δοκιμασίες στον τομέα Γραμματική) Στόχος του εργαλείου είναι η έγκαιρη διάγνωση της Δυσλεξίας σε μαθητές δημοτικού. Από την ανάλυση των δεδομένων προέκυψε ότι συνολικά οι πέντε τομείς του τεστ εμφανίζουν αποδεκτή αξιοπιστία (α=0.539) ενώ στο σύνολό τους οι δοκιμασίες του τεστ εμφανίζουν καλό επίπεδο αξιοπιστίας (α=0.774). Η ανάλυση ως προς το επίπεδο δυσκολίας των δοκιμασιών έδειξε ότι το υψηλότερο ποσοστό δυσκολίας καταγράφηκε στον τομέα της Φωνηματογραφημική Αντιστοιχίας (68%) και ακολούθησαν ο τομέας της Μνήμης Ακολουθιών (43%) ο τομέας της Ανάγνωσης (40%) και ο τομέας της Γραμματικής (39%). Μικρότερο ποσοστό δυσκολίας καταγράφηκε στον τομέα της Γραφής – Ορθογραφημένης Γραφής (35%). Από την ανάλυση αναφορικά με τους τομείς που προβλέπουν σε σημαντικότερο βαθμό την εμφάνιση Δυσλεξίας προέκυψε ότι οι τομείς που αφορούν την Ανάγνωση τη Γραμματική και τη Φωνηματογραφημική Αντιστοιχία προβλέπουν το 70.4% της εμφάνισης Δυσλεξίας. Αντίθετα, οι τομείς που αφορούν τη Γραφή-Ορθογραφημένη Γραφή και τη Μνήμη Ακολουθιών δεν ήταν στατιστικά σημαντικοί στην πρόβλεψη της Δυσλεξίας. Οι δοκιμασίες που φάνηκαν να προβλέπουν σε μεγαλύτερο βαθμό την εμφάνιση Δυσλεξίας (ποσοστό 69.8%) ήταν οι 3.1 (ανάγνωση λεκτικών συνόλων ), 5.3 (καταλήξεις ρημάτων), 1.4 (προσθήκη φθόγγων για την κατασκευή και γραφή λέξεων), 3.3 (ανάγνωση κειμένου) και 2.1 (επαναφορά των εικόνων στην αρχική τους σειρά). Τέλος, από την ανάλυση παρατηρήθηκε ότι η εμφάνιση Δυσλεξίας με έλλειμμα στην Ανάγνωση συνδέεται με ελλείμματα φωνηματογραφημικής αντιστοιχίας ενώ η εμφάνιση Δυσλεξίας με έλλειμμα στη Γραφή δεν συνδέεται με άλλου είδους ελλείμματα. Συμπερασματικά, η πιλοτική εφαρμογή του εργαλείου έδειξε ότι εμφανίζει αποδεκτή αξιοπιστία και υψηλό επίπεδο προβλεπτικής ικανότητας (κοντά στο 70%) και ενδείκνυται η χρήση του για τη διάγνωση Δυσλεξίας.el
heal.advisorNameΖακοπούλου, Βικτωρίαel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages114-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λογοθεραπείας ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Valai, Emertzi_SLT_2021.pdfΠτυχιακή εργασία4.45 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons