Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/11671
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΜπλάτσιου, Ευαγγελίαel
dc.contributor.authorΣουλεϊμάν - Μεμέτ, Σεδάel
dc.date.accessioned2020-10-05T04:54:26Z-
dc.date.available2020-10-05T04:54:26Z-
dc.date.issued2020-10-05-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/11671-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΔιοαταραχές φωνήςel
dc.subjectΔυσφωνίαel
dc.subjectΠαιδική δυσφωνίαel
dc.subjectΒιβλιογραφική επισκόπησηel
dc.titleΠαιδική δυσφωνία, βιβλιογραφική επισκόπησηel
dc.titleChildren's dysphonia, bibliographic overviewen
heal.typebachelorThesisel
heal.classificationΛογοθεραπείαel
heal.dateAvailable2024-01-09T09:46:56Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2020-
heal.bibliographicCitationΜπλάτσιου, Ε. & Σουλεϊμάν - Μεμέτ Σ., 2020. Παιδική δυσφωνία, βιβλιογραφική επισκόπηση. Πτυχιακή εργασία. Ιωάννινα: Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Λογοθεραπείας. (el)el
heal.abstractΣκοπός: Στόχος της παρούσας επισκόπησης είναι η μελέτη των επιστημονικών δεδομένων του χρονικού πλαισίου, κυρίως, 1980-2020, σχετικά με τις διαταραχές φώνησης σε παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας (μέχρι 12 ετών), ώστε να βρεθούν οι ομοιότητες και οι διαφορές σε διάφορους τομείς που σχετίζονται με την παιδική δυσφωνία. Επισκόπηση βιβλιογραφίας: Έγινε βιβλιογραφική αναζήτηση της πρόσφατης έντυπης και ηλεκτρονικής βιβλιογραφίας στις βάσεις δεδομένων: ScienceDirect, Elsevier, PubMed, Google Scholar, American Speech Hearing Association (ASHA) και την κριτική ανάλυσή τους. Η ανατομία και η φυσιολογία του παιδικού λάρυγγα παρουσιάζει περισσότερες διαφορές μεταξύ παιδιών και ενηλίκων. Διάφορα επιδημιολογικά δεδομένα του παρελθόντος και του παρόντος, σχετιζόμενα με την παιδική δυσφωνία, παρουσιάζονται με αρκετά κοινά στοιχεία αλλά και διαφορές. Στον τομέα της αιτιολόγησης αρκετές διαφορές εντοπίζονται στην κατηγοριοποίηση των διαταραχών καθώς και σε επιμέρους διαφορές για την κάθε διαταραχή. Στον τομέα της Διάγνωσης πολλά από τα φυλλάδια αξιολόγησης που χρησιμοποιούνται σήμερα είναι το αποτέλεσμα πρόσφατης δημιουργίας ή προσαρμογής στον παιδικό πληθυσμό. Μία βασική διαφορά του παρελθόντος και του παρόντος, στον τομέα της θεραπείας είναι το είδος της θεραπευτικής επιλογής για κάποιες από τις διαταραχές. Οι υπόλοιπες διαταραχές φωνής παρουσιάζουν το ίδιο μοτίβο θεραπευτικής αντιμετώπισης. Τέλος, πρέπει να τονιστεί ότι παρά τις διαφορές, τόσο στο παρελθόν όσο και στο παρόν η παιδική δυσφωνια ενώ συμβαίνει συχνά δεν είναι ιδιαίτερα γνωστή. Συμπέρασμα: Αρκετές ομοιότητες και διαφορές εντοπίζονται στους προαναφερθέντες τομείς συγκριτικής μελέτης. Καμία διαφορά δεν εντοπίζεται στην ανατομία/ φυσιολογία, ενώ τόσο διαφορές όσο και ομοιότητες εντοπίζονται στην αιτιολόγηση, την διάγνωση και την επιλογή του είδους της θεραπείας σε παρελθόν και παρόν.el
heal.abstractPurpose: The aim of this overview is to study the scientific data of the time frame, mainly between 1980-2020, about vocal disorders in preschool and school age children (up to 12 years old), in order to find similarities and differences in various areas related with children’s dysphonia. Literature Overview: Literature search as well as critical analysis of recent printed and electronic bibliographic databases: ScienceDirect, Elsevier, PubMed, Google Scholar, American Speech Hearing Association (ASHA) and critical analysis were done. The anatomy and physiology of the child's larynx shows more differences between children and adults. Various epidemiological data of the past and present, related to pediatric dysphonia are presented with several common elements and differences. In the field of etiology, several differences are identified in the categorisation of disorders as well as in individual differences for each disorder. In the field of Diagnosis many of the evaluation leaflets currently in use are the result of recent creation or adjustments in the child population. A key difference between the past and the present in the field of treatment is the type of treatment option for some of the therapies. The rest vocal disorders present the same treatment. Finally, it should be noted that despite the differences, both in past and present, children's dysphonia, while it often occurs, is not very well known. Conclusion: Several similarities and differences are identified in the aforementioned comparative study areas. No difference is found in anatomy / physiology, while both differences and similarities are found in the etiology, diagnosis and selection of the type of treatment in the past and present.en
heal.advisorNameΝησιώτη, Μελπομένη (Μελίνα)el
heal.committeeMemberNameΖιάβρα, Ναυσικάel
heal.committeeMemberNameΤαφιάδης, Διονύσιοςel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.academicPublisherIDteiepel
heal.numberOfPages156el
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λογοθεραπείας ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Blatsiou, E. & Souleiman - Memet, S. _SLT_2020.pdfΠτυχιακή εργασία3.34 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons