Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/11648
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚιοσέ, Βασιλικήel
dc.date.accessioned2020-10-02T06:43:13Z-
dc.date.available2020-10-02T06:43:13Z-
dc.date.issued2020-10-02-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/11648-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΜουσικήel
dc.subjectΑναγνωστική ικανότηταel
dc.subjectΔυσλεξίαel
dc.titleΗ επίδραση της μουσικής στην αναγνωστική κατανόηση παιδιών δημοτικού τυπικής ανάπτυξης και με δυσλεξίαel
heal.typebachelorThesisel
heal.classificationΛογοθεραπείαel
heal.dateAvailable2024-01-09T08:13:09Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2020-09-29-
heal.bibliographicCitationΚιοσέ, Β. & Ράπτη, Ε., 2020. Η επίδραση της μουσικής στην αναγνωστική κατανόηση παιδιών δημοτικού τυπικής ανάπτυξης και με δυσλεξία. Πτυχιακή εργασία. Ιωάννινα: Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Λογοθεραπείας.el
heal.abstractΒασικό αντικείμενο, αυτής της εργασίας, όπως διαφαίνεται και από τον τίτλο είναι η επίδραση της μουσικής στην αναγνωστική κατανόηση παιδιών τυπικής ανάπτυξης και παιδιών με δυσλεξία στο δημοτικό σχολείο. Αρχικά, γίνεται λόγος για την κατάκτηση των αναγνωστικών δεξιοτήτων και κυρίως της διαδικασίας ανάγνωσης και της αναγνωστικής κατανόησης, οι οποίες συνιστούν βασική επιδίωξη κάθε εκπαιδευτικού συστήματος. Αναλύονται όλες οι βασικές πτυχές που οδηγούν σε μια «ολοκληρωμένη» διαδικασία ανάγνωσης και στη «βαθύτερη» κατανόηση. Στη συνέχεια, παρατίθεται μία μουσική ιστορική αναδρομή, καθώς και τα βασικά χαρακτηριστικά και οφέλη της μουσικής, με σκοπό την καλύτερη δυνατή ανάλυσή της, σε θεωρητικό επίπεδο. Επιπλέον, σκιαγραφείται η άμεση σχέση της με την αντίληψη, την μνήμη και την εκπαίδευση. Ακολουθεί η σχέση που συνάπτεται μεταξύ της αναγνωστικής κατανόησης και της μουσικής, βασισμένη σε πολυεπίπεδες έρευνες, σε παιδιά τυπικής ανάπτυξης, μέσα σε χρονικό φάσμα πολλών δεκαετιών. Τέλος, εξετάζεται η διαταραχή της δυσλεξίας, που αποτελεί ένα σύνηθες φαινόμενο στη σημερινή εποχή και ιδιαίτερα στα παιδιά δημοτικού, καθώς και η επίδραση που διαδραματίζει η μουσική στην αναγνωστική κατανόηση και στις γενικότερες αναγνωστικές δεξιότητες των μαθητών με δυσλεξία. Συμπερασματικά, γίνεται αντιληπτή η θετική επίδραση της μουσικής στην αναγνωστική κατανόηση, αλλά και η άρρηκτη σχέση που τις διέπει, ενώ παράλληλα εμφαίνεται και η ιδιότητά της ως θεραπευτικό μέσο στη διαταραχή της δυσλεξίας.el
heal.abstractΒασικό αντικείμενο, αυτής της εργασίας, όπως διαφαίνεται και από τον τίτλο είναι η επίδραση της μουσικής στην αναγνωστική κατανόηση παιδιών τυπικής ανάπτυξης και παιδιών με δυσλεξία στο δημοτικό σχολείο. Αρχικά, γίνεται λόγος για την κατάκτηση των αναγνωστικών δεξιοτήτων και κυρίως της διαδικασίας ανάγνωσης και της αναγνωστικής κατανόησης, οι οποίες συνιστούν βασική επιδίωξη κάθε εκπαιδευτικού συστήματος. Αναλύονται όλες οι βασικές πτυχές που οδηγούν σε μια «ολοκληρωμένη» διαδικασία ανάγνωσης και στη «βαθύτερη» κατανόηση. Στη συνέχεια, παρατίθεται μία μουσική ιστορική αναδρομή, καθώς και τα βασικά χαρακτηριστικά και οφέλη της μουσικής, με σκοπό την καλύτερη δυνατή ανάλυσή της, σε θεωρητικό επίπεδο. Επιπλέον, σκιαγραφείται η άμεση σχέση της με την αντίληψη, την μνήμη και την εκπαίδευση. Ακολουθεί η σχέση που συνάπτεται μεταξύ της αναγνωστικής κατανόησης και της μουσικής, βασισμένη σε πολυεπίπεδες έρευνες, σε παιδιά τυπικής ανάπτυξης, μέσα σε χρονικό φάσμα πολλών δεκαετιών. Τέλος, εξετάζεται η διαταραχή της δυσλεξίας, που αποτελεί ένα σύνηθες φαινόμενο στη σημερινή εποχή και ιδιαίτερα στα παιδιά δημοτικού, καθώς και η επίδραση που διαδραματίζει η μουσική στην αναγνωστική κατανόηση και στις γενικότερες αναγνωστικές δεξιότητες των μαθητών με δυσλεξία. Συμπερασματικά, γίνεται αντιληπτή η θετική επίδραση της μουσικής στην αναγνωστική κατανόηση, αλλά και η άρρηκτη σχέση που τις διέπει, ενώ παράλληλα εμφαίνεται και η ιδιότητά της ως θεραπευτικό μέσο στη διαταραχή της δυσλεξίας.el
heal.advisorNameΝούσια, Αναστασίαel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.academicPublisherIDteiepel
heal.numberOfPages127el
heal.fullTextAvailabilityfalse-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λογοθεραπείας ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons