Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/11629
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚαρκανιά, Παρασκευήel
dc.contributor.authorΛιάσκου, Γεωργία-Παρασκευήel
dc.contributor.authorΜισιριώτη, Ελένηel
dc.date.accessioned2020-09-29T08:55:05Z-
dc.date.available2020-09-29T08:55:05Z-
dc.date.issued2020-09-29-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/11629-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΔΕΠ-Υel
dc.subjectΨυχοσυναισθηματικό προφίλel
dc.subjectΜουσικοθεραπείαel
dc.subjectΕρωτηματολόγιοel
dc.subjectΈρευναel
dc.subjectΔιαταραχή ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότηταel
dc.titleΔΕΠ-Υ: Ψυχοσυναισθηματικό προφίλ παιδιού και η συμβολή της μουσικοθεραπείας.el
heal.typebachelorThesisel
heal.secondaryTitleADHD: Child psycho-emotional profile and the contribution of music therapy.en
heal.generalDescriptionΠτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΛογοθεραπείαel
heal.dateAvailable2024-01-09T10:15:30Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2020-09-28-
heal.bibliographicCitationΚαρκανιά, Π., Λιάσκου, Γ., & Μισιριώτη, Ε., 2020. ΔΕΠ-Υ: Ψυχοσυναισθηματικό προφίλ παιδιού και η συμβολή της μουσικοθεραπείας. Πτυχιακή εργασία. Ιωάννινα:Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Λογοθεραπείας.el
heal.abstractΗ παρούσα πτυχιακή εργασία αναφέρεται στην ΔΕΠ-Υ στο γενικότερο πλαίσιο και ειδικότερα στο ψυχοσυναισθηματικό προφίλ των παιδιών και στην συμβολή της μουσικοθεραπείας στην διαταραχή. Αρχικά, η ΔΕΠ-Υ είναι μια διαταραχή η οποία είναι νευροαναπτυξιακή και σχετίζεται με την ωρίμανση του νευρικού συστήματος, προκαλώντας γνωστικές και συμπεριφορικές δυσλειτουργίες. Στην συνέχεια, παρατίθενται τα χαρακτηριστικά της ΔΕΠ-Υ, τα οποία είναι και διαγνωστικά. Πρόκειται κυρίως για συμπτώματα απροσεξίας, παρορμητικότητας και υπερκινητικότητας τα οποία μπορεί να εμφανίζονται στην πρώιμη ηλικία, αλλά όμως μπορεί να επιμείνουν και στην ενήλικη ζωή. Όσον αφορά το ψυχοσυναισθηματικό κομμάτι της διαταραχής, τονίζεται ότι τα παιδιά διακατέχονται από συναισθήματα όπως ο θυμός, το άγχος, η απογοήτευση, η θλίψη αλλά και η κόπωση τα οποία τους επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό. Στο δεύτερο κεφάλαιο της πτυχιακής παρουσιάζεται εκτενώς ο τομέας της μουσικοθεραπείας ως ένα είδος παρέμβασης συνήθως με μηδενικό κόστος, ο οποίος παρέχει πολύτιμα οφέλη στο άτομο. Η θεραπεία κυρίως βασίζεται στη συστηματική χρήση μελωδιών και κινήσεων η οποία θέτει ως θεραπευτικό στόχο την αποκατάσταση, την διατήρηση και την βελτίωση της ψυχικής και σωματικής υγείας και τον περιορισμό των συμπτωμάτων της διαταραχής. Στο τρίτο κεφάλαιο το ενδιαφέρον μας επικεντρώνεται στην χρήση της μουσικοθεραπείας στη ΔΕΠ-Υ και στον τρόπο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη διαταραχή αυτή. Δίνεται επίσης ιδιαίτερη σημασία στις τεχνικές και τα παιχνίδια που χρησιμοποιούνται, ενώ παράλληλα επισημαίνεται ο ουσιαστικός και καταλυτικός ρόλος του μουσικοθεραπευτή αλλά και ο χώρος και ο τρόπος διεξαγωγής μιας συνεδρίας. Στο τέταρτο και τελευταίο κεφάλαιο της εργασίας παρουσιάζεται το πειραματικό μας ερωτηματολόγιο που δημιουργήθηκε με κύριο άξονα θέματος την πτυχιακή μας εργασία. Το ερωτηματολόγιο περιλαμβάνει 29 ερωτήσεις και με το τέλος της έρευνας το πλήθος αυτών που απάντησαν ήταν 207. Τέλος θα πρέπει να τονιστεί ότι η σύνθεση του ερωτηματολογίου είχε σαν κύριο στόχο την διεξαγωγή ειδικών συμπερασμάτων για την γνώση και την ενημέρωση των ατόμων γύρω από την διαταραχή αλλά και τις απόψεις τους. Ο δεύτερος στόχος, αλλά εξίσου σημαντικός, σχετιζόταν με την γνώση στο κομμάτι της μουσικοθεραπείας αλλά και την απάντηση ερωτημάτων σχετικά με το κατά πόσο είναι εφικτή αυτού του είδους η θεραπεία στα άτομα με ΔΕΠ-Υ.el
heal.abstractThis dissertation referred to ADHD generally and especially in the psycho-emotional profile of children and the contribution of music therapy to this disorder. Initially, ADHD is a neurodevelopmental disorder and associated with the maturation of the nervous system causing cognitive and behavioral dysfunctions. The characteristics of the disorder are listed below, which are also diagnostic, are mainly symptoms of inattention and impulsivity and hyperactivity which appear at an early age, but these can persist into adulthood. Regarding the psycho-emotional part of the disorder, it is emphasized that children are possessed by emotions mainly such as anger, anxiety, frustration, sadness but also fatigue which affect them to a great extent. In the second chapter we present extensively the field of music therapy as a type of treatment usually with zero cost, which provides many benefits to the individual. The treatment is mainly based on the systematic use of melodies and movements which sets as a therapeutic goal the restoration, the maintenance and the improvement of mental and physical health and the reduction symptoms of the disorder. In the third chapter our interest is focused on the use of music therapy in ADHD and how and in what part it can contribute. Particular attention is also paid to the techniques and games used, but also in the essential and catalytic role of the music therapist but also in the space and manner of conducting a session. In the fourth and last chapter of the dissertation we present our experimental questionnaire that was created with the main theme of our dissertation. The questionnaire includes 29 questions and at the end of the survey the number of respondents was 207. Finally, it should be emphasized that the main purpose of the questionnaire was to draw specific conclusions for the knowledge and information of people about the disorder and their views. The second but equally important goal was related to the knowledge in part of music therapy but also for answering questions related to how much and how this kind of treatment is possible in people with ADHD.en
heal.advisorNameΧριστοδουλίδης, Παύλοςel
heal.committeeMemberNameΧριστοδουλίδης, Παύλοςel
heal.committeeMemberNameΖακοπούλου, Βικτώριαel
heal.committeeMemberNameΝούσια, Αναστασίαel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.academicPublisherIDuoiel
heal.numberOfPages143el
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λογοθεραπείας ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Karkania, P., Liaskou, G., Misirioti, E._SLT_2020.pdfΠτυχιακή εργασία1.64 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons