Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/11594
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚουδουμάκη, Κωνσταντινιάel
dc.date.accessioned2020-09-22T09:56:18Z-
dc.date.available2020-09-22T09:56:18Z-
dc.date.issued2020-09-22-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/11594-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΕιδική μαθησιακή διαταραχήel
dc.subjectΔυσλεξίαel
dc.subjectΑναλυτικά προγράμματα σπουδώνel
dc.titleΗ ειδική μαθησιακή διαταραχή στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση: το εκπαιδευτικό και νομοθετικό πλαίσιο. Η διδακτική προσέγγιση του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσαςel
heal.typebachelorThesisel
heal.classificationΛογοθεραπείαel
heal.dateAvailable2024-01-09T10:40:24Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2020-09-
heal.bibliographicCitationΚουδουμάκη, Κ., 2020. Η ειδική μαθησιακή διαταραχή στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση: το εκπαιδευτικό και νομοθετικό πλαίσιο. Η διδακτική προσέγγιση του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας. Πτυχιακή εργασία. Ιωάννινα: Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Λογοθεραπείας.el
heal.abstractΗ παρούσα εργασία αναφέρεται στην Ειδική Μαθησιακή Διαταραχή, όπως αυτή εκδηλώνεται στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Στο πρώτο μέρος προσεγγίζεται θεωρητικά η έννοια της Ειδικής Μαθησιακής Διαταραχής με βάση τη βιβλιογραφία και τα Διεθνή Διαγνωστικά και Στατιστικά Συστήματα Ταξινόμησης DSM-IV, DSM-V και ICD-10. Αναφέρονται απόψεις για την αιτιοπαθογένεια, το κλινικό προφίλ, την αναπτυξιακή της πορεία με έμφαση στην περίοδο της εφηβείας. Στο δεύτερο μέρος παρουσιάζεται το νομοθετικό και εκπαιδευτικό πλαίσιο που ισχύει στη χώρα μας για τους μαθητές με Ειδική Μαθησιακή Διαταραχή. Γίνεται, επίσης, λεπτομερής παρουσίαση των Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών της γενικής εκπαίδευσης, καθώς και των προσαρμογών τους ειδικότερα στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας στο Γυμνάσιο. Παράλληλα, δίνεται το πλαίσιο της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής και της ενταξιακής εκπαίδευσης, μέσα στο οποίο εντάσσονται οι προσαρμογές αυτές. Σκοπός είναι να επισημανθούν οι αλλαγές στην έννοια της «ανάγνωσης», του «κειμένου» και του «γραμματισμού», καθώς και των «ακαδημαϊκών δεξιοτήτων» στην εποχή μας, με βάση τα όσα προβλέπονται στα αναλυτικά προγράμματα και τις νομοθετικές ρυθμίσεις και να αναδειχθεί η ανάγκη προσέγγισης του όρου της «Ειδικής Μαθησιακής Διαταραχής» συμπεριλαμβανομένης της «δυσλεξίας» υπό το πρίσμα αυτών των αλλαγών. Στόχος επίσης είναι να υπογραμμιστεί η αναγκαιότητα της διαφοροποιημένης- εξατομικευμένης παιδαγωγικής με βάση το μαθησιακό προφίλ του κάθε μαθητή ανεξάρτητα από τη διαγνωστική του ταξινόμηση.el
heal.abstractThis paper is referred to Specific Learning Disorder, as it is manifested in the lesson of Modern Greek Language, in secondary education. The first part is a theoretical approach over the concept of Specific Learning Disorder based on the literature and the International Diagnostic and Statistical Manuals, DSM-IV, DSM-V and ICD -10. Views about its etiology, clinical profile, and developmental course are reported, giving emphasis on the adolescent period. The second part presents the legal and educational context, applied in our country (Greece), for the students with Specific Learning Disorder. A detailed presentation of the Analytic Study Programs of the general education is also being presented, as well as their adaptations in the Modern Greek Language lesson, in secondary education. The context of differentiated teaching and integrational education, in which these adaptations are applied, is also being discussed. The aim is to point out the changes of the concepts of "reading", " text" and "literacy", as well as the "academic skills" in the present time, in regards to what is prescribed to analytic programs and legislation and to highlight the necessity of the approach of the term "Specific Language Disorder", including "Dyslexia", under the prism of these changes. Another aim is to underline the necessity of differentiated-personalized education, based on the educational profile over every student, regardless of the diagnostic classification.en
heal.advisorNameΖακοπούλου, Βικτωρίαel
heal.committeeMemberNameΤόκη, Ευγενίαel
heal.committeeMemberNameΠαπαδοπούλου, Σουλτάναel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.academicPublisherIDteiepel
heal.numberOfPages139el
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λογοθεραπείας ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Koudoumaki, K. _SLT_2020.pdfΠτυχιακή Εργασία935.19 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons