Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/11392
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚαραγιαννάκη, Μαριάνθηel
dc.date.accessioned2020-07-14T06:32:58Z-
dc.date.available2020-07-14T06:32:58Z-
dc.date.issued2020-07-14-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/11392-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΕιδική μαθησιακή διαταραχήel
dc.subjectΑναδιήγησηel
dc.subjectΜικροδομήel
dc.subjectΜακροδομήel
dc.subjectSpecific learning disorderen
dc.subjectRe-narrationen
dc.titleΙκανότητα αναδιήγησης παιδιών με ειδική μαθησιακή διαταραχήel
heal.typebachelorThesisel
heal.classificationΛογοθεραπείαel
heal.dateAvailable2024-01-09T02:04:16Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2020-
heal.bibliographicCitationΚαραγιαννάκη, Μ., 2020. Ικανότητα αναδιήγησης παιδιών με ειδική μαθησιακή διαταραχή. Πτυχιακή εργασία. Ιωάννινα: Τ.Ε.Ι. Ηπείρου. Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας. Τμήμα Λογοθεραπείας.el
heal.abstractΗ παρούσα πτυχιακή εργασία έχει ως σκοπό την εξέταση των αφηγηματικών ικανοτήτων των παιδιών με «Ειδική Μαθησιακή Διαταραχή», μέσω των αναδιηγήσεών τους. Στην έρευνα συμμετείχαν 8 παιδιά με «Ειδική Μαθησιακή Διαταραχή» ηλικίας από 9 έως 12 ετών και 8 παιδιά τυπικής ανάπτυξης, ως ομάδα ελέγχου, με την ίδια ηλικία και το ίδιο φύλο. Όλοι οι συμμετέχοντες άκουσαν συνολικά δύο ιστορίες, ειπωμένες με επίπεδη και έντονη προσωδία και στην συνέχεια κλήθηκαν να τις αναδιηγηθούν. Στο τέλος ακολούθησαν 10 ερωτήσεις κατανόησης, για να γίνει περαιτέρω αξιολόγηση της ακουστικής τους κατανόησης. Οι αναδιηγήσεις των παιδιών αναλύθηκαν ως προς τη μικροδομή της αφήγησης, η οποία αφορούσε το Μέσο Μήκος Εκφωνήματος, τη Λεξιλογική Ποικιλία, τον αριθμό και το είδος των προτάσεων, τη συντακτική πολυπλοκότητα- παρατακτική και -υποτακτική δομή, τη χρήση κειμενικών δεικτών, συνδέσμων και επιρρημάτων και τον τρόπο αναφοράς στους χαρακτήρες της ιστορίας. Επιπροσθέτως αναλύθηκε η μακροδομή της αφήγησης, όπου εξετάστηκε η παρουσίαση των πρωταγωνιστών, του χώρου, του τόπου και των γεγονότων. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι συνολικά τα παιδιά με «Ειδική Μαθησιακή Διαταραχή» είχαν πιο χαμηλή επίδοση από τα τυπικά αναπτυσσόμενα παιδιά, σε συγκεκριμένους τομείς της μικροδομής και της μακροδομής. Αυτή η διαφορά, ωστόσο, δεν ήταν σημαντική. Τα αποτελέσματα αυτά είναι ενδιαφέροντα και αξιόλογα τόσο από θεωρητικής σκοπιάς, δηλαδή στην περαιτέρω κατανόηση της συγκεκριμένης διαταραχής, όσο και από πρακτικής, σε περίπτωση που ενδιαφερόμαστε να προβούμε σε εκπαιδευτική ή κλινική παρέμβαση στα παιδιά με «Ειδική Μαθησιακή Διαταραχή».el
heal.abstractThe aim of the present study is to explore the narrative skills of children with "Specific Learning Disorder" with the use of re-narrations. In particular, 8 children with "Specific Learning Disorder" aged from 9 to 12 years old and 8 typically developing children, matched to "Specific Learning Disorder" as for age and gender, took part in the present study. All participants were listened to in total two stories produced once with flat and once with lively prosody and they were instructed re-narrate each of the stories. Ten comprehension questions were also administrated, in order to further evaluate their auditory comprehension skills. In particular, the microstructure of the narratives was analyzed in terms of Mean Length of Utterances, Lexical Diversity, number and type of sentences, syntactic complexity-derivative and -subordinate structure, the use of textual indicators, links and adverbs and the way of referring to the characters of the story. As for the macrostructure, we examine the presentation of the main characters, the time, the place and the order of events. The results revealed that the children with "Specific Learning Disorder" performed worse compared to the typically developing children in specific measurements of the microstructure and the macrostructure analyses. This difference, however, did not reach significance. These results are interesting and remarkable both from a theoretical point of view, namely for the further understanding of this specific disorder, as well as from a practical point of view, in case we are interested in carrying out educational programs or clinical interventions in children with "Specific Learning Disorder".en
heal.advisorNameΜαρτζούκου, Μαρίαel
heal.committeeMemberNameΝούσια, Αναστασίαel
heal.committeeMemberNameΝάσιος, Γρηγόριοςel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.academicPublisherIDteiepel
heal.numberOfPages74el
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λογοθεραπείας ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Καραγιαννάκη, Μ. _SLT_2020.pdfΠτυχιακή εργασία1.35 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons