Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/10488
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΓαργάλα, Βασιλείαel
dc.date.accessioned2019-10-30T07:58:46Z-
dc.date.issued2019-10-30-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/10488-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΠραγματολογίαel
dc.subjectΤεχνολογίαel
dc.subjectΠροσχολική ηλικίαel
dc.subjectΔιάγνωσηel
dc.subjectΘεραπείαel
dc.subjectPragmaticsen
dc.subjectTechnologyen
dc.subjectPreschoolersen
dc.subjectDiagnosisen
dc.subjectInterventionen
dc.titleΗ χρήση της τεχνολογίας στην πραγματολογία σε παιδιά προσχολικής ηλικίαςel
dc.titleThe use of technology in language pragmatics for preschoolersen
heal.typebachelorThesisel
heal.classificationΛογοθεραπείαel
heal.dateAvailable2027-01-08T22:00:00Z-
heal.languageelel
heal.accessembargoel
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2019-09-
heal.bibliographicCitationΓαργάλα, Β., 2019. Η χρήση της τεχνολογίας στην πραγματολογία σε παιδιά προσχολικής ηλικίας. Πτυχιακή εργασία. Ιωάννινα: Τ.Ε.Ι. Ηπείρου. Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας. Τμήμα Λογοθεραπείας.el
heal.abstractΗ πραγματολογική ικανότητα αναφέρεται στην ορθή χρήση της γλώσσας και είναι απαραίτητη για την πλήρη κατανόηση των νοημάτων της γλώσσας. Για την επίτευξη ενός επικοινωνιακού στόχου, οι πραγματολογικές δεξιότητες περιλαμβάνουν τις γλωσσικές προσαρμογές κατά τη διάρκεια της επικοινωνίας, όπως είναι ο τρόπος που ειπώθηκε κάτι, η πρόθεση του ομιλητή, η σχέση μεταξύ των ομιλητών, καθώς και τις πολιτιστικές διαφορές και προσδοκίες (cultural expectations). Οι πραγματολογικές δυσκολίες έχουν καταγραφεί σε πολλούς πληθυσμούς. Οι λογοθεραπευτές πραγματοποιούν διαγνωστικές και παρεμβατικές διαδικασίες για να προσδιορίσουν και να ενισχύσουν την πραγματολογική ικανότητα. Ο σκοπός αυτής της πτυχιακής εργασίας είναι να παρουσιάσει την χρήση της τεχνολογίας, τόσο στη διάγνωση όσο και στη θεραπεία των ελλειμάτων στον τομέα της πραγματολογίας σε παιδιά προσχολικής ηλικίας. Τα ευρήματα αναφέρουν την ύπαρξη διαφόρων τεχνολογικών διαγνωστικών εργαλείων και εργαλείων παρέμβασης, επισημαίνοντας τη χρήση βίντεο, ψηφιακών ιστοριών, ψηφιακών παιχνιδιών, ψηφιακών εργαλείων που μπορούν να φορεθούν, τεχνολογίας παρακολούθησης οφθαλμών, κοινωνικών ρομπότ, καθώς και χρήση διάφορων συσκευών, όπως είναι οι οθόνες αφής και άλλες κινητές συσκευές και αναλύονται διεξοδικά στην εργασία. Συνοπτικά, από τη μελέτη της βιβλιογραφίας φαίνεται πως η χρήση αυτών των τεχνολογικών μέσων συνεισφέρει ενισχύοντας τις κλινικές διαδικασίες αξιολόγησης και παρέμβασης πραγματολογικών επικοινωνιακών ελλειμμάτων, προάγοντας έτσι τη μάθηση και συμβαδίζοντας με τις τεχνολογικές εξελίξεις.el
heal.abstractPragmatic competence refers to the proper use of language and is essential for a full understanding of language. To achieve a communicative goal, pragmatics skills include linguistic adjustments made, such as the way something is said, the speaker’s intentions, the participants’ relationship, and the cultural expectations. Pragmatic deficits have been documented in many populations. Speech and Language Therapists carry out diagnostic and intervention procedures to determine and enhance pragmatic’s competence. The purpose of this thesis is to present the current use of technology both in diagnostic and intervention procedures on language pragmatics in preschool children. The findings report various uses of technology-facilitated diagnostic and intervention tools pointing out the use of video, digital story-telling, digital games, wearable tools, eye-tracking technology, social robots, as well as the use of various devices such as touchscreens and other mobile devices. In conclusion of the literature review, it is shown that the use of technology-facilitated tools indicate the potential to contribute innovatively to the clinical assessment and intervention procedures of pragmatic communicative deficits offering new pathways in motivating diverse learning styles along with current technological advances.en
heal.advisorNameΤόκη, Ευγενίαel
heal.committeeMemberNameΤάτσης, Γεώργιοςel
heal.committeeMemberNameΒλαχόπουλος, Κωνσταντίνοςel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.academicPublisherIDteiepel
heal.numberOfPages108el
heal.fullTextAvailabilityfalse-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λογοθεραπείας ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΓΑΡΓΑΛΑ ΒΑΣΙΛΕΙΑ_ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ_logo.pdf967.78 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons