Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/10338
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΔρέα, Γεωργίαel
dc.contributor.authorΜεντή, Αικατερίνηel
dc.contributor.authorΚουλοχέρα, Μαρίαel
dc.date.accessioned2019-09-23T08:33:26Z-
dc.date.available2019-09-23T08:33:26Z-
dc.date.issued2019-09-23-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/10338-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/gr/*
dc.subjectΣύνδρομο Aspergerel
dc.subjectΑυτισμόςel
dc.subjectΕρωτηματολόγιοel
dc.subjectΠιλοτική εφαρμογήel
dc.subjectAsperger's syndromeen
dc.titleΠιλοτική δοκιμή σε τυπικό πληθυσμό ερωτηματολογίου για τον αυτισμό υψηλής λειτουργικότηταςel
heal.typebachelorThesisel
heal.classificationΛογοθεραπείαel
heal.dateAvailable2024-01-09T07:17:38Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2018-01-02-
heal.bibliographicCitationΔρέα, Γ., Μεντή, Αι. & Κουλοχέρα, Μ., 2019. Πιλοτική δοκιμή σε τυπικό πληθυσμό ερωτηματολογίου για τον αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας. Πτυχιακή εργασία. Ιωάννινα: Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Λογοθεραπείας.el
heal.abstractΣκοπός: Το σύνδρομο Asperger, μία διαταραχή του φάσματος του αυτισμού, χαρακτηρίζεται από δυσκολίες στην κοινωνική αλληλεπίδραση, περιορισμένες και στερεότυπες συμπεριφορές. Η διάγνωση του συνδρόμου γίνεται συνήθως με ερωτηματολόγια, κλίμακες αξιολόγησης καθώς και με αξιολόγηση από ειδικούς. Σκοπός της έρευνας ήταν μέσω μιας πιλοτικής μελέτης- σε τυπικό πληθυσμό- να αξιολογηθεί ένα ερωτηματολόγιο για παιδιά με σύνδρομο Asperger. Μέθοδος: Σε σύνολο 361 τυπικών ενηλίκων (137 άντρες και 224 γυναίκες) ηλικίας 18 έως 70 χορηγήθηκε ένα ερωτηματολόγιο για την αξιολόγηση χαρακτηριστικών συμπτωμάτων του συνδρόμου Asperger και άλλων διαταραχών του φάσματος του αυτισμού. Το χορηγούμενο ερωτηματολόγιο προσαρμόστηκε στα ελληνικά σύμφωνα με τα ελάχιστα κριτήρια μετάφρασης. Αποτελέσματα: Δεν υπήρχε μεγάλη διαφορά στις απαντήσεις μεταξύ αντρών και γυναικών σε όλες τις ερωτήσεις της κλίμακας. Παρατηρήθηκε σημαντική διαφορά των μέσων όρων των απαντήσεων μεταξύ των ηλικιακών υποομάδων στις ερωτήσεις 5, 18, 26 και 27 της κλίμακας. Η αξιοπιστία του ερωτηματολόγιου ήταν πολύ υψηλή (a-Cronbach> .800) και η εσωτερική συνοχή ήταν ισχυρή. Συζήτηση: Το χορηγούμενο ερωτηματολόγιο αξιολογεί χαρακτηριστικά συμπτώματα του συνδρόμου Asperger σε τυπικά παιδιά και χορηγείται στους γονείς ή τους εκπαιδευτικούς. Είναι ένα χρήσιμο σύντομο εργαλείο ανίχνευσης των διαταραχών του φάσματος του αυτισμού σε κλινικό περιβάλλον. Συμπεράσματα: Διαφαίνεται πως το ερωτηματολόγιο είναι κατάλληλο προς στάθμιση στην ελληνική πραγματικότητα. Θα πρέπει –μελλοντικά- η χορήγησή του να γίνει σε γονείς ή εκπαιδευτικούς παιδιών με σύνδρομο Asperger.el
heal.advisorNameΤαφιάδης, Διονύσιοςel
heal.committeeMemberNameΤαφιάδης, Διονύσιοςel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.academicPublisherIDteiepel
heal.numberOfPages56el
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λογοθεραπείας ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Drea,G. MEnti,K.Koulochera,M._SLT_2018.pdfΠτυχιακή εργασία978.27 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons