Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/10002
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚρομμύδα, Σταυρούλαel
dc.date.accessioned2019-06-05T12:00:40Z-
dc.date.available2019-06-05T12:00:40Z-
dc.date.issued2019-06-05-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/10002-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΕνσυναίσθησηel
dc.subjectΕνσυναισθητική ακρόασηel
dc.subjectΔεξιότητες επικοινωνίεςel
dc.subjectΦοιτητέςel
dc.titleΕκτίμηση της ενσυναίσθησης και των δεξιοτήτων επικοινωνίας σε φοιτητές λογοθεραπείαςel
heal.typemasterThesis-
heal.classificationΨυχολογίαel
heal.dateAvailable2024-01-06T14:13:16Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2019-
heal.bibliographicCitationΚρομμύδα, Β., 2019. Εκτίμηση της ενσυναίσθησης και των δεξιοτλητων επικοινωνίας σε φοιτητές λογοθεραπείας. Μεταπτυχιακή εργασία. Ιωάννινα: Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Λογοθεραπείας.el
heal.abstractΕισαγωγή : Ο ρόλος της ενσυναίσθησης σε πολλούς τομείς της προσωπικής, κοινωνικής, εκπαιδευτικής και επαγγελματικής ζωής είναι καθοριστικός, καθώς αποτελεί ικανότητα αναγνώρισης και κατανόησης των συναισθημάτων των άλλων. Επιπλέον, οι δεξιότητες επικοινωνίας, που είναι αποτέλεσμα τόσο χαρακτηριστικών της προσωπικότητας, αλλά και εκπαίδευσης σε επικοινωνιακές τεχνικές, μπορούν να συμβάλλουν σημαντικά στη διαμόρφωση ουσιαστικής θεραπευτικής σχέσης, αλλά και στη συμμόρφωση των ασθενών σε κάθε θεραπευτική οδηγία. Σκοπός: Στόχος της παρούσας εργασίας ήταν η εκτίμηση της ενσυναίσθησης και των δεξιοτήτων επικοινωνίας, καθώς και των παραγόντων που τις επηρεάζουν σε φοιτητές του Τμήματος Λογοθεραπείας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Υλικό και Μέθοδος: Στην έρευνα συμμετείχαν 213 φοιτητές του Τμήματος Λογοθεραπείας, οι οποίοι συμπλήρωσαν τα παρακάτω ερευνητικά εργαλεία: το Toronto Empathy Questionnaire (TEQ), την Κλίμακα Αντιλαμβανόμενης Επικοινωνιακής Ικανότητας (SPCC), την Κλίμακα Ενεργητικής Ενσυναισθητικής Ακρόασης (AELS) και την Κλίμακα Διαπροσωπικής Ανταπόκρισης (IRI). Αποτελέσματα: Από την ανάλυση των αποτελεσμάτων φάνηκε ότι τα επίπεδα ενσυναίσθησης του δείγματος είναι αρκετά χαμηλά (17.8±2.2), συγκριτικά με φοιτητές άλλων σχολών επαγγελμάτων υγείας και ότι οι γυναίκες είχαν υψηλότερο επίπεδο ενσυναίσθησης σε σχέση με τους άντρες (p=0,017). Η σχέση των φοιτητών με τη θρησκεία (p=0,037) φάνηκε να συσχετίζεται θετικά με την ενσυναισθητική ακρόαση, ενώ προέκυψε ότι η σειρά επιλογής των συγκεκριμένων σπουδών συσχετίζεται θετικά με τις επικοινωνιακές δεξιότητες των φοιτητών (p=0,048), καθώς και το μορφωτικό επίπεδο του πατέρα (επικοινωνιακή ικανότητα μπροστά σε κοινό p=0,014, επικοινωνιακή ικανότητα με άγνωστους p =0,019). Συμπεράσματα: Οι φοιτητές που αποτέλεσαν το δείγμα της έρευνας διαπιστώθηκε ότι έχουν χαμηλά επίπεδα ενσυναίσθησης γεγονός που καθιστά απαραίτητη την εκπαίδευσή τους για την αύξηση του επιπέδου κυρίως της ενσυναισθητικής, αλλά και, γενικότερα, της επικοινωνιακής τους ικανότητας.el
heal.advisorNameΣιαφάκα, Βασιλικήel
heal.academicPublisherΣχολή Επιστημών Υγείας / Τμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages90-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
dc.contributor.masterΜΠΣ: Διεπιστημονική προσέγγιση αναπτυξιακών και επίκτητων διαταραχών επικοινωνίαςel
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές εργασίες Τμ. Λογοθεραπείας ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Krommida, S_SLT_MsC_Thesis_2019-1.pdfΜεταπτυχιακή εργασία861.09 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons