Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/5972
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚαναβάκης, Μιχάληςel
dc.contributor.authorKanavakis, Michalisde
dc.date.accessioned2015-11-05T13:45:35Z-
dc.date.available2015-11-05T13:45:35Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/5972-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.8588-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΟρθόδοξη Εκκλησίαel
dc.subjectΦύσηel
dc.subjectΦυσικό περιβάλλονel
dc.subjectΘεόςel
dc.subjectΧριστιανική διδασκαλίαel
dc.titleNaturverantwortung aus der sicht der orthodoxen kirchede
dc.titleΗ ευθύνη έναντι της φύσης από την σκοπιά της ορθόδοξης εκκλησίαςel
heal.typejournalArticle-
heal.type.enJournal articleen
heal.type.elΆρθρο περιοδικούel
heal.generalDescriptionΚείμενο στα γερμανικά με περίληψη στα ελληνικάel
heal.classificationΦύση--Επίδραση του ανθρώπου στηel
heal.classificationΠεριβαλλοντική ηθικήel
heal.classificationΘεός (Χριστιανισμός)el
heal.dateAvailable2015-11-05T13:46:35Z-
heal.languagede-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησηςel
heal.publicationDate1999-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. [56]el
heal.abstractΗ ευθύνη έναντι της φύσης από τη σκοπιά της Ορθόδοξης Εκκλησίας Κατά την ορθόδοξη χριστιανική διδασκαλία ο κόσμος Είναι δημιούργημα του Θεού. Κατά την ίδια διδασκαλία ο άνθρωπος έχει την ελευθερία να χρησιμοποιεί τη φύση. αλλά δεν έχει το δικαίωμα να την καταστρέφει εφ' όσον δεν είναι δημιούργημά του. Ο άνθρωπος σήμερα δε βλέπει το φυσικό κόσμο "ως σημείο και μυστήριο του Θεού", αλλά μάλλον “ως αντικείμενο εκμετάλλευσης". Η ανεξέλεγκτη καταστροφή του ζωικού και του φυτικού βί ου καθώς και η βάναυση εκμετάλλευση των πλουτοπαραγωγικών πηγών στο βωμό της δήθεν προόδου και ευημερίας "τελικώς αποβαίνουν εις βάρος της ανθρωπότητας". Η φυσική καταστροφή που σήμερα επιτελείται είναι το αποτέλεσμα της σύγκρουσης του ανθρώπου με τη φύση, της λανθασμένης σχέσης του ανθρώπου προς το φυσικό περιβάλλον, η οποία έχει τη ρίζα της στη διαταραγμένη σχέση του ανθρώπου προς το Θεό. Μέσα από την επάρκεια υλικών αγαθών με την εκμετάλλευση του φυσικού περιβάλλοντος, ο άνθρωπος υποτίμησε τη σημασία της παλαιοδιαθητικής αρχής "ουκ επί άρτω μόνω ζήσεται άνθρωπος" και οδηγήθηκε σε μία αυτονόμηση της επάρκειας του. Το αποτέλεσμα είναι η υποβάθμιση της σχέσης του ανθρώπου προς το Θεό μέχρι του σημείου της "λήθης του Θεού” ως του τελικού σκοπού του ανθρώπου και της ευτυχίας της υλικής και πνευματικής. Ο ασφαλέστερος τρόπος να αποκαταστήσει ο άνθρωπος τη σχέση του με τη φύση είναι να αποκαταστήσει τη σχέση του με το Θεό. η οποία περνά μέσα από τη "μετάνοια" δηλ. τον ενστερνισμό του ορθόδοξου ήθους το οποίο εκφράζεται μέσα από το ευχαριστιακό ήθος δηλ. την ευχαριστιακή χρήση των προσφερόμενων υπό του Θεού αγαθών και την αναφορά αυτών των αγαθών προς τον Δοτήρα Θεό, το ασκητικόν ήθος το οποίο περιλαμβάνει νηστεία και άλλες πνευματικές ασκήσεις και το λειτουργικό ήθος το οποίο υπογραμμίζει το χρέος "διά κοινοτικήν φροντίδα και συμμετοχή".el
heal.numberOfPagesσσ. [7]-58el
heal.publisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.journalNameΕπιστημονική Επετηρίδα του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσηςτου Πανεπιστημίου Ιωαννίνων; Τόμ. 12 (1999)el
heal.journalTypepeer-reviewed-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Τόμος 12 (1999)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Naturverantwortung aus der sicht der orthodoxen Kirsche.pdf9.86 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons