Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/5971
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΠαπαδόπουλος, Νικόλαος Γ.el
dc.contributor.authorΓαλάνης, Γεώργιος Ν.el
dc.contributor.authorPapadopoulos, Nikos G.en
dc.contributor.authorGalanis, Georgios N.en
dc.date.accessioned2015-11-05T13:36:24Z-
dc.date.available2015-11-05T13:36:24Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/5971-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.8587-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΕπιστήμη της Ψυχολογίαςel
dc.subjectΨυχολογία και κοινωνίαel
dc.subjectΨυχολογία στην Ελλάδαel
dc.titleDas Image der Psysiologie in Griechenland: Ergebnisse einer explorativen empirischen Untersuchungde
dc.titleΗ εικόνα της Ψυχολογίας στην Ελλάδα: αποτελέσματα μιας ανιχνευτικής εμπειρικής έρευναςel
heal.typejournalArticle-
heal.type.enJournal articleen
heal.type.elΆρθρο περιοδικούel
heal.generalDescriptionΚείμενο στα γερμανικά με περίληψη στα γερμανικά και ελληνικάel
heal.classificationΨυχολογία --Ελλάδαel
heal.classificationΨυχοθεραπεία--Ελλάδαel
heal.dateAvailable2015-11-05T13:37:24Z-
heal.languagede-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησηςel
heal.publicationDate2000-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. [147]-148el
heal.abstractDie Psychologie hat erst vor einigen Jahren als Wissenschaft und als Be rut eincn se I but an digen Status erreicht Man konnte annehmen. dass in der Bevolkerung ialsche Vorstcllungen liber den Berui des Psychologen und der Psychologie selbst herrschcn Diese Annahme war der Anlass fiir die Erforschung der entsprechenden Einstellungen. Mil einem fiir diesen Zweck. strukturienen Fragebogen wurden 3106 Versuchspersonen (Vpn) in ganz Griechenland 7.u der Be/iehung der Psychologie zu andcren Wissenschaften und Pseudowissenschalten bcfragt. Die Vpn batten mindestcns die sechsstufige Volksschule absolviert. Es wurde eine hohe Gleichsetzung der Psychologie mit der Psychoanalyse zu 37%, mil der Psychiatrie zu 10% und mit der Parapsychologie zu 6'/f fesigestelli. Die Faktore- nanalyse extrahierte drei Faktoren, die die wahrgenommenc Be/.iehung der Psychologie zu geisteswissenschaftlichen. klinischen und pseudowissenschaftlichen Disziplinen darstellen. Die Ergebnisse zeigen die Notwendigkeit einer Etablierung der Psychologie in der Gesellschaft als einer von der Psychoanalyse unterschiedlichen Dis/.iplin, die eine sclbstiin- dige Wissenschaft verkorpert.de
heal.abstractΗ Ψυχολογία στην Ελλάδα απέκτησε αυτονομία ως επιστήμη και επάγγελμα πριν από λίγα χρόνια. Μπορεί κανε ίς κατά συνέπεια να υποθέσει ότι στο ευρύ κοινό κυριαρχούν ακόμη εσφαλμένες απόψεις για το επάγγελμα του ψυχολόγου και την Ψυχολογία. Αυτή η υπόθεση ήταν η αφορμή για τη όιερεύνηση των αντίστοιχων στάσεων. Με ένα ερωτηματολόγιο που συντάχτηκε γι' αυτό το σκοπό, εξετάστηκαν 3.106 άτομα σε όλη την Ελλάδα με επίκεντρο τις απόψεις τους για τη σχέοη της Ψυχολογίας προς άλλες επιστήμες και τις ψευδο- επιστήμες. Τα υποκείμενα της έρευνας είχαν τελειώσει τουλάχιστο το εξατάξιο δημοτικό σχολείο. Διαπιστώθηκε μια υψηλή ταύτιση της Ψυχολογίας με την ψυχανάλυση (37%). με την ψυχιατρική (10%) και με την παραψυχολογία (6%) Η παραγοντική ανάλυση ανέδειξε τρεις παράγοντες που αφορούν τη σχέση Ψυχολογίας προς τις πνευματικές, τις κλινικές και τις ψευδοεπιστημονικές περιοχές. Τα πορίσματα της έρευνας δείχνουν την αναγκαιότητα γνιυστοποίηοης της Ψυχολογίας στην κοινωνία ως μιας διαφορετικής από την ψυχανάλυση περιοχής, η οποία και συνιστά μια αυτόνομη επιστήμη.el
heal.numberOfPagesσσ. [133]-148el
heal.publisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.journalNameΕπιστημονική Επετηρίδα του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων; Τόμ. 13 (2000)el
heal.journalTypepeer-reviewed-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Τόμος 13 (2000)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Das Image der Psychologie in Griechenland.pdf2.3 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons