Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/5968
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚώτσης, Κωνσταντίνος Θ.el
dc.date.accessioned2015-11-05T13:20:31Z-
dc.date.available2015-11-05T13:20:31Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/5968-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.9076-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΔιαδικασία της μάθησηςel
dc.subjectΡόλος της όρασηςel
dc.subjectΡόλος της εικόναςel
dc.subjectΕικόνα και κείμενοel
dc.subjectΝοητικό μοντέλοel
dc.subjectΜάθημα Φυσικήςel
dc.titleΗ σημασία της εικονογράφησης στα διδακτικά βιβλία της Φυσικήςel
dc.titleThe importance of illustration in the text books of physicsen
heal.typejournalArticle-
heal.type.enJournal articleen
heal.type.elΆρθρο περιοδικούel
heal.generalDescriptionΚείμενο στα ελληνικά με περίληψη στα ελληνικά και αγγλικά-
heal.classificationΦυσική--Μελέτη και διδασκαλίαel
heal.dateAvailable2015-11-05T13:21:31Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησηςel
heal.publicationDate2000-
heal.bibliographicCitationΠεριλαμβάνει βιβλιογραφικές παραπομπέςel
heal.abstractΣτο εισαγωγικό μέρος της μελέτης αυτής επισημαίνεται ο σημαντικός ρόλος της όρασης και της εικόνας στην διαδικασία της μάθησης. Ακολούθως εξηγείται γιατί η εικόνα έχει ση¬μαντική και ισότιμη θέση με το κείμενο που συνοδεύει στην ανάπτυξη ενός νοητικού μοντέλου και το πως αυτή συνεισφέρει στην περιγραφή μιας έννοιας. Επίσης αναφέρεται η ανάγκη παρουσίασης των εννοιών της Φυσικής με ανάλογες εικόνες για την κατασκευή των νοητικών μοντέλων που τις περιγράφουν. Τέλος περιγράφεται η σημερινή κατάσταση της εικονογράφησης των διδακτικών βιβλίων της Φυσικής, όπου συμπεράσματα της σημειολογίας και της γνωστικής ψυχολογίας μάλλον αγνοούνται, δημιουργώντας πιθανές παρανοήσεις στην κατανόηση και αφομοίωση εννοιών της Φυσικής που στηρίζονται κατά πολύ στη κατασκευή των ανάλογων νοητικών μοντέλων.el
heal.abstractIn the introduction of this study, the significant role of the vision and image in the learning procedure is pointed out. Next it is explained why image has an important and equal place with the text that accompanies to the development of an intellectual model and how it contributes to the description of a meaning. The need to present physics' concepts with proportion images for the construction of the intellectual models that describe them is next outlined. Finally is described the present situation of illustrations in physics textbooks, where conclusions of Semeiology and Cognitive Psychology are probably ignored, causing misunderstanding to the comprehension and assimilation of Physics’ concepts which are mostly based on the construction of intellectual modelsen
heal.numberOfPagesσσ. [89]-104el
heal.publisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.journalNameΕπιστημονική Επετηρίδα του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων; Τόμ. 13 (2000)-
heal.journalTypepeer-reviewed-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Τόμος 13 (2000)



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons