Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/5873
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΔημάκος, Ιωάννηςel
dc.contributor.authorΠαπακωνσταντοπούλου, Αρτεμισίαel
dc.date.accessioned2015-11-04T12:41:06Z-
dc.date.available2015-11-04T12:41:06Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/5873-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.8603-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΑνθεκτικότηταel
dc.subjectΑυτοαποτελεσματικότηταel
dc.subjectΜαθητές Δημοτικού Σχολείουel
dc.titleΑνθεκτικότητα και Αυτοαποτελεσματικότητα Μαθητών Δημοτικού Σχολείουel
heal.typejournalArticle-
heal.type.enJournal articleen
heal.type.elΆρθρο περιοδικούel
heal.dateAvailable2015-11-04T12:42:06Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2012-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 86-89el
heal.abstractΗ έννοια της ανθεκτικότητας εμφανίζει αυξανόμενο ερευνητικό ενδιαφέρον στο χώρο της Σχολικής Ψυχολογίας. Αναφέρεται στη θετική προσαρμογή των ατόμων παρά τις όποιες δύσκολες καταστάσεις αντιμετωπίζουν και εστιάζει στη δυναμική αλληλεπίδραση μεταξύ των χαρακτηριστικών του ατόμου και των εξωτερικών υποστηρικτικών δυνάμεων. Ένα από αυτά τα χαρακτηριστικά είναι και η αυτοαποτελεσματικότητα, η αντίληψη που έχει το άτομο για τις ικανότητές του να αντιμετωπίζει συγκεκριμένες καταστάσεις. Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν η διερεύνηση της ανθεκτικότητας σε δείγμα μαθητών δημοτικού σχολείου και η ανάλυση της σχέσης μεταξύ της ανθεκτικότητας και της αυτοαποτελεσματικότητας των μαθητών αυτών. Στην έρευνα συμμετείχαν 248 μαθητές και μαθήτριες Ε’ και Στ’ τάξης Δημοτικών σχολείων από αστικές και ημιαστικές περιοχές της περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας. Οι μαθητές συμπλήρωσαν δυο κλίμακες ανθεκτικότητας και αυτοαποτελεσματικότητας. Τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας ανέδειξαν διαφορές στο βαθμό ανθεκτικότητας ανάλογα με το φύλο των μαθητών και την περιοχή όπου κατοικούν και φοιτούν. Παρόμοιες διαφορές βρέθηκαν και για την αντίληψη της αυτοαποτελεσματικότητάς τους λόγω του φύλου των μαθητών, της περιοχής διαμονής και της τάξης φοίτησης. Τέλος, βρέθηκε ένας μεγάλος και στατιστικά σημαντικός βαθμός συνάφειας μεταξύ ανθεκτικότητας και αυτοαποτελεσματικότητας στο δείγμα της έρευνας. Η σχέση αυτή μεταξύ ανθεκτικότητας και αυτοαποτελεσματικότητας επιβεβαιώνεται και από τα αποτελέσματα της παλινδρομικής ανάλυσης, η οποία έδειξε πως η αυτοαποτελεσματικότητα ερμηνεύει περίπου το 45% της διακύμανσης της ανθεκτικότητας. Με βάση τα αποτελέσματα αυτά, προτείνεται η εκ νέουel
heal.publisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.journalNameΕπιστημονική Επετηρίδα Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστημίου Ιωαννίνων; Τόμ. 24 (2012)el
heal.journalTypepeer-reviewed-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Τόμος 24 (2012)



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons