Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/5868
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΒούρη, Σοφίαel
dc.contributor.authorΓατσωτής, Παναγιώτηςel
dc.date.accessioned2015-11-04T12:26:35Z-
dc.date.available2015-11-04T12:26:35Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/5868-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.9033-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΣχολική ιστοριογραφίαel
dc.subjectΝέα ιστορίαel
dc.subjectΕλληνοκεντρισμόςel
dc.subjectΓεγονοτολογίαel
dc.subjectΠολιτική ορθότηταel
dc.titleΖητήματα διδασκαλίας της Ιστορίας στην Ελλάδα. Αδράνειες και καινοτομίες στο σχολικό εγχειρίδιο για το μάθημα «ιστορία γενικής παιδείας» της γ΄ λυκείου (2007)el
heal.typejournalArticle-
heal.type.enJournal articleen
heal.type.elΆρθρο περιοδικούel
heal.dateAvailable2015-11-04T12:27:35Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2011-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 66-68el
heal.abstractΗ ιστορική συγκυρία της μετα-σοβιετικής εποχής επηρέασε το καθεστώς συγγραφής και το περιεχόμενο των σχολικών βιβλίων του μαθήματος της Ιστορίας στις χώρες των Βαλκανίων, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, όπου μία νέα «γενιά» σχολικών βιβλίων εισήχθησαν δι-αδοχικά στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση κατά τα έτη 2006-2007. Τα βι-βλία αυτά κινούνται μεν προς την κατεύθυνση της «νέας ιστορίας», ιδιαίτερα όσον αφορά την ενσωμάτωση πλούσιου γραπτού και εικονιστικού διδακτικού υλικού, χωρίς ωστόσο να έχουν απεμπολήσει πολλά από τα χαρακτηριστικά της παραδοσιακής, εθνοκεντρικής και ιστορικιστικής αντίληψης περί σχολικής ιστοριογραφίας. Οι συγγραφείς του παρόντος άρ-θρου επιλέγουν ως αντικείμενο μελέτης το πιο πρόσφατο (δηλαδή το τελευταίο στην προα-ναφερθείσα σειρά σχολικών εγχειριδίων Ιστορίας) βιβλίο του μαθήματος της Ιστορίας Γενι-κής Παιδείας της Γ΄ Λυκείου. Στην ανάλυση του περιεχομένου αξιοποιούνται μερικές από τις ποσοτικές και ποιοτικές μεθόδους που εφαρμόζονται διεθνώς στον τομέα της έρευνας των σχολικών εγχειριδίων Ιστορίας. Τα στοιχεία που παρουσιάζονται αναφορικά με το εξεταζό-μενο βιβλίο δείχνουν την συνύπαρξη, 1ον) καινοτομικών στοιχείων, όπως είναι η ανάδειξη του ευρωπαϊκού και διεθνούς πλαισίου του ελληνικού ιστορικού γίγνεσθαι, και το πλούσιο –αν και μονομερές, ίσως και αναξιοποίητο– διδακτικό υλικό του, 2ον) πολλών χαρακτηριστι-κών της σε σημαντικό βαθμό παραδοσιακής εθνοκεντρικής αντίληψης για τη σχολική ιστορι-ογραφία, όπως είναι η έμφαση στην πολιτική, τη διπλωματία, τα στρατιωτικά γεγονότα, η ηρωολατρική προσέγγιση, η απουσία αντιπαραβαλλόμενων απόψεων, ιδιαίτερα σε επίμαχα ζητήματα, που προσεγγίζονται μάλλον με όρους πολιτικής ορθότητας, καθώς και η πρόκρι-ση του επιβεβαιωτικού ρόλου των πηγών.-
heal.publisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.journalNameΕπιστημονική Επετηρίδα Παιδαγωγικού Τμήματος Δ. Ε. Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, 23 (2011)el
heal.journalTypepeer-reviewed-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Τόμος 23 (2011)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2.ζητήματα διδασκαλίας της ιστορίας της ελλάδας.pdf317.07 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons