Please use this identifier to cite or link to this item:
https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/5863
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Πενέκελης, Κώστας | el |
dc.contributor.author | Γρίβα, Ελένη | el |
dc.date.accessioned | 2015-11-04T11:16:07Z | - |
dc.date.available | 2015-11-04T11:16:07Z | - |
dc.identifier.uri | https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/5863 | - |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.8602 | - |
dc.rights | An error occurred on the license name. | * |
dc.rights.uri | An error occurred getting the license - uri. | * |
dc.subject | Ανάγνωση | el |
dc.subject | Δίγλωσσοι μαθητές | el |
dc.subject | Στρατηγικές ανάγνωσης | el |
dc.subject | Αναγνωστικές δυσκολίες | el |
dc.subject | Πρωτοβάθμια εκπαίδευση | el |
dc.title | Αναγνωστικές δεξιότητες και στρατηγικές: μια πιλοτική διερεύνηση των αναγκών δίγλωσσων μαθητών του δημοτικού σχολείου | el |
heal.type | journalArticle | - |
heal.type.en | Journal article | en |
heal.type.el | Άρθρο περιοδικού | el |
heal.dateAvailable | 2015-11-04T11:17:07Z | - |
heal.language | el | - |
heal.access | free | - |
heal.recordProvider | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης | - |
heal.publicationDate | 2013 | - |
heal.bibliographicCitation | Βιβλιογραφία: σ. 208-212 | el |
heal.abstract | Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν αφενός η καταγραφή των δυσκολιών που συναντούν οι δίγλωσσοι μαθητές προερχόμενοι από μεταναστευτικά περιβάλλοντα καθώς διαβάζουν ένα γραπτό κείμενο στην ελληνική γλώσσα, αφετέρου η διερεύνηση των στρατηγικών ανάγνωσης που υιοθετούν οι συγκεκριμένοι μαθητές. Για το σκοπό αυτό εξετάστηκαν 32 δίγλωσσοι μαθητές που φοιτούσαν στην Ε΄ και ΣΤ΄ τάξη Δημοτικών Σχολείων της πόλης της Κοζάνης (μ.ο. ηλικίας 11.05 έτη). Οι μαθητές κατηγοριοποιήθηκαν σε δύο υποομάδες (α. επαρκείς και λιγότερο επαρκείς αναγνώστες, β. ταυτόχρονα ή διαδοχικά δίγλωσσοι) σύμφωνα με τα αποτελέσματα σε σταθμισμένη δοκιμασία αναγνωστικής επίδοσης. Για τη συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκαν ποιοτικές και ποσοτικές μέθοδοι: ερωτηματολόγιο καταγραφής του προφίλ των μαθητών και διερεύνησης των ]αναγνωστικών αναγκών, σταθμισμένο εργαλείο διαγνωστικής διερεύνησης δυσκολιών στην ανάγνωση, η τεχνική της προφορικής εξωτερίκευσης καθώς και ανασκοπικές συνεντεύξεις. Από τα αποτελέσματα της συγκεκριμένης μελέτης διαπιστώθηκε ότι οι δίγλωσσοι μαθητές χρησιμοποιούν ποικιλία αναγνωστικών στρατηγικών, καταγράφηκε όμως διαφοροποίηση ως προς την χρήση αυτών των στρατηγικών (σε σχέση με την ποσότητα και ευελιξία) ανάμεσα στους επαρκείς και λιγότερο επαρκείς αναγνώστες, αλλά και ανάμεσα στους ταυτόχρονα ή διαδοχικά δίγλωσσους. Συγκεκριμένα, οι έμπειροι μαθητές υιοθετούν ‘υψηλότερου’ επιπέδου διαδικασίες και καταδεικνύουν μεγαλύτερη μεταγνωστική επίγνωση. Τα αποτελέσματα θα μπορούσαν να αποτελέσουν αφετηρία για το σχεδιασμό και εφαρμογή ενός πρότζεκτ διδασκαλίας αναγνωστικών στρατηγικών, προσαρμοσμένου στις ιδιαίτερες ανάγκες των δίγλωσσων μαθητών, που θα στοχεύει στην ενίσχυση των γνωστικών και μεταγνωστικών στρατηγικών καθώς και υποδεξιοτήτων και διαδικασιών ανάγνωσης και κατανόησης κειμένων. | el |
heal.publisher | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης | el |
heal.journalName | Επιστημονική Επετηρίδα Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστημίου Ιωαννίνων; Τόμ. 25 (2013) | el |
heal.journalType | peer-reviewed | - |
heal.fullTextAvailability | true | - |
Appears in Collections: | Τόμος 25 (2013) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
9.Αναγνωστικές δεξιότητες και στρατηγικές.pdf | 396.22 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License