Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/5860
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΛεοντσίνης, Γεώργιος Ν.el
dc.date.accessioned2015-11-04T11:09:43Z-
dc.date.available2015-11-04T11:09:43Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/5860-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.9088-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΙστορίαel
dc.subjectΔημοκρατίαel
dc.subjectΠολιτικήel
dc.subjectΔημοκρατική σκέψηel
dc.subjectΑυτόνομη σκέψηel
dc.subjectΦασιστική ιδεολογίαel
dc.subjectΙστορική συνείδησηel
dc.subjectΠαρελθόνel
dc.subjectΠαρόνel
dc.subjectΠαροντική διάσταση της ιστορίαςel
dc.subjectΕρωτήματα της ιστορίαςel
dc.subjectΤοπική ιστορίαel
dc.subjectΜελέτη του περιβάλλοντοςel
dc.subjectΑξιολογικές κρίσειςel
dc.subjectΧειραγώγηση κοινής γνώμηςel
dc.subjectΠολιτική προπαγάνδαel
dc.subjectΜέσα ευρείας ενημέρωσηςel
dc.titleΙστορία και δημοκρατική σκέψη των μαθητών στο λύκειοel
heal.typejournalArticle-
heal.type.enJournal articleen
heal.type.elΆρθρο περιοδικούel
heal.dateAvailable2015-11-04T11:10:43Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης-
heal.publicationDate2013-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 142-144el
heal.abstractΕπιχειρείται η ανάδειξη της σχέσης του ιστορικού μαθήματος με την καλλιέργεια και την ανάπτυξη δημοκρατικής σκέψης των μαθητών στο Λύκειο. Λαμβάνεται υπόψη το υπόβαθρο παιδείας και εκπαίδευσης, που οι μαθητές σταδιακά διαμορφώνουν στις βαθμίδες της υποχρεωτικής εκπαίδευσης και, φυσικά, το αξιακό βάρος που η δημοκρατία ως πολίτευμα έχει για όλους τους πολίτες. Λαμβάνεται επίσης υπόψη ότι για το θεσμικό περιεχόμενο κατοχύρωσης του πολιτεύματος αυτού και κυρίως για το θεωρητικό και πρακτικό πλαίσιο λειτουργίας του μπορούμε να ομολογούμε και σταθερά να πιστεύουμε ότι υπάρχει ομοφωνία των πολιτών για ένα διαρκή αναπροσδιορισμό του νοήματός του. Ακόμη ότι ο σκοπός και οι στόχοι του ιστορικού μαθήματος εκπληρώνονται με την καίρια συμβολή επαρκών και συνειδητοποιημένων δασκάλων, οι οποίοι εξευρίσκουν πρόσφορες παιδαγωγικές και διδακτικές πρακτικές για να αναπτύσσουν δεξιότητες του νου των μαθητών τους, ώστε αυτοί να σκέπτονται και να ενεργούν αυτόνομα και ανεπηρέαστα από παράγοντες, που παρακωλύουν τη στόχευση αυτή. Επιχειρείται η ανάδειξη των αποφασιστικής σημασίας ιστορικών αναφορών και κριτικών προσεγγίσεων, οι οποίες συνιστάται να πραγματοποιούνται επί προσδιοριζόμενου, από εκπαιδευτικές διαδικασίες και διδακτικές πρακτικές, εδάφους μελέτης και έρευνας. Με πρόσφορα δηλαδή προγράμματα σπουδών και σχολικά εγχειρίδια ιστορίας, με έρευνα των πηγών, με την τοπική ιστορία και τη μελέτη του περιβάλλοντος. Λαμβάνονται τέλος υπόψη οι βασικές διαφορές που υπάρχουν μεταξύ της ιστορίας και των φυσικών επιστημών και ακόμη ότι η ιστορία ως επιστήμη λειτουργεί και ως τέχνη ή ακόμη και ως τεχνική, με βάση δηλαδή πρακτικούς τρόπους που επινοεί για να διατυπώνει και να συνθέτει τα συμπεράσματα των ερευνών της. Η μελέτη επιχειρεί να ιχνηλατήσει μια πληρέστερη προοπτική συγκρότησης δημοκρατικής σκέψης των νέων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση μέσω του ιστορικού μαθήματος και να επισημάνει την υποχρέωση της πολιτείας να κατοχυρώνει τη διδασκαλία του μαθήματος και με διδάσκοντες στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο που διαθέτουν ιστορική εξειδίκευση και κατάρτιση.el
heal.publisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.journalNameΕπιστημονική Επετηρίδα Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστημίου Ιωαννίνων; Τόμ. 25 (2013)el
heal.journalTypepeer-reviewed-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Τόμος 25 (2013)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
6. Ιστορία και δημοκρατική σκέψη.pdf306.8 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons